Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@21:33:13 GMT

دادگستری خراسان شمالی در انتظار تخصیص مصوبات دولت

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۳۹۲۸

دادگستری خراسان شمالی در انتظار تخصیص مصوبات دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در جلسه شورای قضایی استان با اشاره به فرایند پیگیری‌های انجام شده در خصوص اجرایی شدن مصوبات سفر استانی رئیس سابق قوه قضائیه  در سال گذشته، اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف و مصوبات سفر ریاست سابق قوه قضائیه پیگیری‌ها و اقدامات متعددی انجام شد که در خصوص اجرای تعهدات نماینده عالی دولت در استان مبنی بر تخصیص بخشی از منابع مالی که در جریان این سفر مصوب شد به رغم پیگیری‌های عدیده تا کنون محقق نشده و انتظار داریم با تأمین منابع مالی مصوب و  تخصیص یافته به دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه در استان برنامه‌های پیش بینی شده را اجرا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اولویت‌ها و سیاست‌های دستگاه قضایی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم به موضوع مشکلات ناشی از وجود نواقص و ایرادات مختلف در انعقاد  قراردادها برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: از سوی مشاورین املاک از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با جلب مساعدت و همکاری دستگاه‌های ذی ربط و اشخاص حقیقی و حقوقی مختلف به طور هدفمند برنامه ریزی کنند تا حجم پرونده‌های قضایی متأثر از این قبیل اشکالات در استان به طور محسوس کاهش یابد.

وی تصریح کرد: اجرای سازوکارها و برنامه‌های توجیهی و آموزشی برای مشاورین املاک و دست‌اندرکاران فعال در این بخش می‌تواند علاوه بر شناسایی دقیق مهمترین آسیب‌های مبتلابه، زمینه‌های به کارگیری راهبردهای بازدارنده را در جهت جلوگیری از افزایش حجم ورودی پرونده‌های ناشی از این اختلافات تسهیل نماید

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان شمالی قوه قضائیه دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است

موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت وساز پروژه های نهضت ملی مسکن در مقایسه با سال های گذشته با استفاده از ظرفیت های مردمی رشد مناسبی داشته است گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی می تواند روند ساخت وساز را گسترش دهد و دولت باید براساس شعار سال مشارکت های مردمی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.

وی افزود: دولت در حال حاضر این برنامه را در خصوص پروژه های مسکونی اجرایی کرده‌ است و با مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت های مردمی اقدام به اجرای پروژه های ویلایی کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: عرضه زمین و پرداخت تسهیلات ساخت از سوی بانک ها می تواند بازار مسکن را تقویت کند و تولید مسکن را افزایش  دهد.

وی افزود: امیدواریم همکاری بانک ها در این بخش تقویت شود تا متقاضیان و مردم هم در این بخش پای کار بیایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران رونمایی شد
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحد‌های قضایی هرمزگان