Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-06@14:25:09 GMT

مجلس با دولت قوی همراهی خواهد کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۴۰۷۹

مجلس با دولت قوی همراهی خواهد کرد

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام سیدکاظم موسوی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره کابینه دولت سیزدهم که قرار است فردا (پنجشنبه) همزمان با تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس به پارلمان معرفی شود، اظهار داشت: امیدواریم کابینه و وزرای دولت جدید را  افرادی توانمند، متخصص و مشرف بر حوزه کاری تشکیل دهند. 

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس صداقت، روحیه جهادی، اقتصاددان بودن، خستگی‌ناپذیری و دوری از روحیه اشرافی گری را از صفاتی عنوان کرد که باید در وزرای دولت سیزدهم وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم باید علاوه بر نظارت بر قیمت کالاهای اساسی اقلام و نیازهای مردم را تامین کند،گفت: توجه ویژه با اقشار ضعیف جامعه، رشد و جهش تولید در استان های محروم کشور، توجه به خرده سرمایه‌ها، ایجاد راهکار برای جهت دهی آنان به سمت تولید و ایجاد اشتغال واقعی از دیگر وظایف و رسالت‌های دولت سیزدهم در حوزه اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم از افراد مجرب و همچنین جوانان برای حضور در سیستم اجرایی کشور بهره‌مند شود و به آنان میدان بدهد. 

نماینده مردم اردبیل در مجلس، تامین معیشت مردم و اشتغال جوانان را دو مسئله اساسی کشور عنوان و خاطرنشان کرد: به آقای رئیسی مکرراً توصیه می‌کنم که از  وزرای سالخورده و مسن استفاده نکند و بداند مجلس با دولت قوی همراهی خواهد کرد اما تعهدی به دولت ندارد.

موسوی تاکید کرد: انتظار ما حضور و معرفی وزرای قوی است و اگر وزیری از مسیر خود منحرف شد، مجلس انقلابی قاطع جلوی هرگونه کجروی خواهد ایستاد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: جهش تولید سیدکاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۴۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم

به گزارش خبرآنلاین رسانه‌های منتقد دولت در اقدامی هماهنگ و شاید برنامه‌ریزی شده، القای ترس در جامعه و تاریک نشان دادن آینده را در دستورکار خود قرار داده‌اند.

روزنامه دولتی ایران با این مقدمه نوشت: این برنامه با محوریت مسائل اقتصادی دنبال می‌شود و طی آن، این رسانه‌ها در مصاحبه با کارشناسان جعلی و بعضی اقتصاد خوانده‌ها، سعی دارند تصویر ترسناکی از آینده ایران ترسیم کنند.

به نوشته روزنامه ایران، روز گذشته «خبرآنلاین» در گفت‌وگو با یک اقتصاددان، از احتمال شکسته شدن رکورد تورمی سال ۷۴ سخن گفته و ادعا کرد که چشم‌انداز روشن از کاهش تورم برای سال‌های ۱۴۰۳ و بعد فعلاً مشاهده نمی‌شود. این اظهارات و القای ترس، یأس و ناامیدی درحالی است که پس از عملیات «وعده صادق» نیز تلاش‌های مشابهی برای تحت تأثیرقراردادن بازارها و نیز تضعیف تیم اقتصادی کابینه مشاهده شد، آن هم در شرایطی که بازار تحت کنترل بوده و عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی نیز سبب ارتقای جهانی جایگاه سیاسی و دفاعی ایران شده بود.

اکنون به نظر می‌رسد سناریوی مورد اشاره، یعنی القای ترس و ناامیدی نسبت به آینده همچنان در دستورکار برخی محافل قرار دارد؛ محافلی که یا نمی‌توانند یا نمی‌خواهند تاب‌آوری و شکست تحریم‌ها را به عینه دیده و به جامعه یا حتی دشمنان سیگنال‌های مبتنی بر ضعف را ارسال کنند. کسی منکر وجود ضعف و کاستی در حوزه اقتصادی نیست، اما درحالی که التهاب‌ها و سوءمدیریت‌های دولت قبل، جای خود را به کار انقلابی برای مدیریت اقتصاد داده است، چنین تحرکاتی که مغایر امنیت ملی است محل سؤال است.

21302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903294

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • وحشت روزنامه دولت از برملاشدن ناتوانی‌های اقتصادی دولت سیزدهم
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • جعفرزاده: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • جعفرزاده ایمن‌آبادی: هر کسی به جز قالیباف رئیس مجلس‬⁩ شود کشور شفاف‌تر اداره می‌شود
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند؛ مجلس در زمینه چای دبش و پتروشیمی باختر کوتاهی کرد
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست