Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا  مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم با اشاره تاریخچه طرح «‌شهرهای خلاق» در جهان و کشور گفت: ایده و طرح «‌شهرهای خلاق» توسط یونسکو به صورت سالانه برگزار می‌شود که در آن شهرهای دارای میراث فرهنگی و نظری مشترک می‌توانند تجربیات خود را به یکدیگر انتقال دهند.

مجیدجوادیان زاده افزود: این طرح در کشور ما بازتعریف شده و به صورت بومی اجرایی می‌شود که استان یزد توانسته سه شهر را به عنوان شهرهای خلاق در زمینه هنرهای تجسمی معرفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: هنرهای تجسمی، عینی‌ترین و ملموس‌ترین صورت هنر است که می‌تواند در بازآرایی، ‌زیباسازی و تلفیق فرهنگ شهری مورد استفاده قرار گیرد.  

وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش «‌سایه‌های فیروزه‌ای» به همت اداره‌کل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی یزد گفت: همایش ملی «سایه‌های فیروزه‌ای» با رویکرد هنرهای جدید با محوریت شهری از جمله فعالیت‌های دیگر ما بود که مورد توجه هنرمندان قرار گرفت.

جوادیان‌زاده خاطرنشان کرد: حضور هنرمندان و همچنین ذائقه‌های مردمی در خصوص هنرهای جدید نشان دهنده ضرورت رویکرد علمی به این حوزه بود که همایش سایه‌های فیروزه‌ای به همین منظور طراحی و اجرا شد.

وی همچنین با اشاره به تهیه و چاپ کتابی به عنوان مجموعه مقالات سایه‌های فیروزه‌ای گفت: با توجه به فقر منابع مکتوب در این زمینه می‌توانیم از این کتاب به عنوان مرجعی برای استفاده هنرمندان و پژوهشگران عرصه هنر استفاده کنیم.

شهردار یزد نیز در این مراسم گفت: وقتی مدیران شهری تصمیم می‌گیرند تا خود را در معرض آزمایش و دیده شدن قرار دهند این تصمیم ساده‌ای نیست که نمونه آن را در بحث یزد شهر میراث جهانی شاهد بودیم و اگرچه شهرهای دیگر ایران نیز وجود داشت که می‌توانست به عنوان شهر میراث جهانی معرفی شوند اما ما با معرفی یزد به عنوان شهر جهانی، خود را در معرض این تصمیم‌ها قرار دادیم.

جمال الدین عزیزی افزود: در حوزه شهری برندها به عنوان شمشیر دولبه هستند زیرا از یک طرف ما باید خود را در سطح جهانی عرضه و از طرف دیگر نیز باید در نگهداری آنها تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: الان حوزه هنری در بحث مدیریت شهری، موضوعی فراکالبدی است و این کار جزیره‌ای نیز نیست و به نوعی همه نیز در آن دخیل هستند.

شهردار یزد گفت: یزد آرزوها با این منطق انتخاب شده است که ما چه کار باید بکنیم که صد سال آینده آدم‌ها دنبال گمگشته‌های الان نباشند.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ و هنر به عنوان شهرهای خلاق فرهنگ و هنر انتخاب شده‌ایم که سعی کردیم گام‌های مهمی در این زمینه برداریم.

عزیزی ادامه داد: هنرهای جدید بیشتر از این که از نظر جنس جدید باشند از نظر ارائه جدید هستند و امروز دیگر هنر در ارتباط با مردم شناخته می‌شود و به نوعی به زندگی نزدیک شده است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد کتاب سایه های فیروزه ای ارشاد اسلامی عنوان شهر هنرهای جدید شهرهای خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان

همزمان با دومین روز از دومین نمایشگاه ملی حمل‌ونقل دانش بنیان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون‌شهری در اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهرداری اصفهان در حوزه حمل‌ونقل بار پیشرو در کشور است و این سازمان اقدامات قابل توجهی در این حوزه در شهر اصفهان انجام داده و اقدامات ویژه ای در دستور کار خود دارد.

دومین رویداد ملی و نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان از روز گذشته در محل دانشگاه صنعتی اصفهان در حال برگزاری است.

برای برای نخستین‌بار در کشور امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون‌شهری در اصفهان رونمایی شد.

کد خبر 749815

دیگر خبرها

  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵