Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@04:42:12 GMT

تأمین آب شرب پایدار برای عشایر استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۶۲۹۸

تأمین آب شرب پایدار برای عشایر استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی آبفای استان اصفهان، تفاهم‌نامه مشارکت در ایجاد و تکمیل تاسیسات آبرسانی مجتمع روستایی دولت آباد و مناطق عشایرنشین کوگانک شهرستان چادگان به امضای مدیران ارشد آبفا و اداره کل امور عشایر استان اصفهان رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه با صرف هزینه ای بالغ بر 72 میلیارد ریال و اجرای 33 هزار و 500 متر خط انتقال با قطرهای مختلف، احداث یک مخزن بتونی با ظرفیت 100 متر مکعب، یک مخزن 20 متر مکعبی کامپوزیتی و حفر و تجهیز یک حلقه چاه، آب شرب پایدار جمعیتی بالغ بر 1420 نفر از عشایر و روستائیان مناطق کوگانک و مجتمع‌های آبرسانی روستایی دولت‌آبادها، خرسانک‌ها و حرمانک‌ها در شهرستان چادگان تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح قرار است در مدت سه سال و با مشارکت 68 درصدی شرکت آب و فاضلاب و 32 درصدی اداره کل امور عشایر استان اصفهان اجرا شود.

هاشم امینی در آیین امضای این تفاهم نامه با بیان این که پس از یکپارچه سازی شرکت های آب وفاضلاب شهری و روستایی فاصله خدمات‌رسانی به روستائیان از لحاظ کمی و کیفی رو به کاهش است اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های آبفای اصفهان چگونگی خدمات رسانی مطلوب به عشایر زحمت کش در استان است.

مدیرعامل آّبفای استان اصفهان اعلام کرد: آبفای استان اصفهان در شهرستان‌های فریدونشهر، سمیرم، چادگان و جرقویه که سکونتگاه عشایر است، زیرساخت‌های لازم را برای دسترسی این قشر مولد اقتصادی به آب شرب سالم و بهداشتی در دستور کار قرار داده است .

وی با اشاره به  ارتقا سطح خدمات آبفای اصفهان  به عشایر تصریح کرد: در سکونتگاه‌های عشایر در استان حداقل باید یک شیر برداشت آب نصب شده باشد تا دسترسی این قشر به آب شرب سالم و بهداشتی به راحتی صورت گیرد.

در ادامه  مختار اسفندیاری  این به نقش اقتصادی جامعه عشایری در چند دهه گذشته پرداخت و گفت: به رغم نقش عشایر در توسعه اقتصادی کشور، سهم آنان در برخورداری از خدمات، مناسب نبوده است و  عشایر خواهان دسترسی پایدار به آب، راه، سوخت و بهداشت هستند.

مراسم مدیرکل امور عشایر استان اصفهان گفت: در یک سال گذشته با یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، نهایت همکاری در زمینه خدمات رسانی آبفا به عشایر در سطح استان صورت گرفته است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان آب شرب مشارکت عشایر عشایر استان اصفهان آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها

ایسنا/خراسان رضوی بخشدار سرولایت اختصاص پنل‌های خورشیدی به منظور تأمین درآمد پایدار برای دهیاری‌های منطقه را ضروری دانست.

باقر صدیقی امروز جمعه ۷ اردیبهشت در حاشیه دیدار با مدیر برق شهرستان قوچان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه مدیریت حوزه برق سرولایت با قوچان و سه روستا نیز با خوشاب سبزوار است، افزود: مدیریت حوزه آب و آب‌رسانی سرولایت نیز با شهرستان نیشابور و آب‌رسانی به تعدادی از روستاهای فیروزه، نیشابور و خوشاب نیز با این بخش است.

 وی عنوان کرد: چون نقطه مرزی هستیم متأسفانه این گونه تقسیم‌بندی شده است. در حوزه برق‌رسانی از ۴۰ روستا ۳۷ روستا زیر نظر قوچان و سه روستا با خوشاب است.

بخشدار سرولایت با بیان اینکه در حوزه خدمات رسانی مانند گاز و آب این منطقه نیاز شهرستان‌های هم‌جوار را تأمین می‌کند، تصریح کرد: چون هم‌جوار ما روستاهای بخش آبکوه شهرستان قوچان است، به همین دلیل از این منطقه برق مورد نیاز وارد بخش سرولایت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای شبکه توزیع برق استان از این مسیر مقرون به صرفه‌تر است تا اینکه بخواهد از نیشابور توزیع برق صورت گیرد. بخش سرولایت ۹۰ کیلومتر تا مرکز شهرستان فاصله دارد، در صورتی که این فاصله تا قوچان ۳۰ کیلومتر بیشتر نیست.

صدیقی در ادامه تعامل بین دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان را از محورهای مهم توسعه و آبادانی یک منطقه دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم موانع و مشکلات را برطرف و راهکارهای عملی برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم را انتخاب کنیم.

وی با تأکید بر تداوم اجرای طرح تعویض شبکه توزیع برق فعلی به کابل خود نگهدار و همچنین تأمین روشنایی معابر روستایی خاطرنشان کرد: فرمانداری و بخشداری نقش حمایتی، نظارتی و هدایت کننده دارد و سایر دستگاه‌های اجرایی باید با هم افزایی و تعامل مشکلات مردمی را برطرف کنند.

بخشدار سرولایت در ادامه بر اختصاص پنل‌های خورشیدی به منظور تأمین درآمد پایدار برای دهیاری‌ها، پیگیری چارت و تأمین نیرو و بالابر مختص اداره برق مستقر در منطقه تأکید کرد.

وی همچنین به ضرورت هماهنگی بیش از پیش بین ادارات آب و برق با لحاظ حداقل اثرات اجتماعی اشاره و اظهار کرد: انتظار داریم برق کنتورهای چاه و خط پمپاژ به هیچ وجه قطع نشوند تا مشکل در کمبود و توزیع آب شرب برای اهالی بخش سرولایت را نداشته باشیم.

صدیقی همچنین با هرگونه تعامل و همکاری با مجموعه برق و تداوم این همکاری‌ها اعلام آمادگی کرد و خواستار تسریع در اصلاح و نوسازی شبکه توزیع برق و برخی از خطوط انتقال آب و همچنین رفع مشکل مالکیت و دولتی شدن شبکه آب‌رسانی در ۳ روستای باقی مانده سطح بخش شد.

مدیر برق شهرستان قوچان در این نشست سه جانبه ضمن بیان اقدامات مهم انجام شده و در دست اقدام اظهار کرد: با توجه به اینکه رسالت شرکت برق خدمت‌رسانی به مردم است، از هیچ کوششی جهت خدمت شایسته به مردم دریغ نخواهیم کرد.

مهدی آدینه ادامه داد: خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان یک نعمت الهی است که باید قدردان و شکرگزار این نعمت باشیم.

وی با اشاره به هزینه کرد حدود ۴۵ میلیارد ریال برای برق‌رسانی به روستای ماه نشین سرولایت در سال گذشته ادامه داد: تکریم ارباب رجوع و پیگیری مطالبات به حق مردم از جمله محورهای مهم مورد توجه است که برای موفقیت در این راه و کسب رضایت مردم تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • تأمین برق پایدار برای آزمون سراسری ۱۲ شهرستان استان مرکزی
  • مشکل خط انتقال آب زرند مرتفع شد
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند