Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، وحید خرمی، مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه هم اکنون دیگر آبیاری کشاورزی برای استان انجام نمی‌شود، گفت: برنامه نوبت بندی و رهاسازی آب کشاورزی امسال اجرا شده و به پایان رسیده است.

او با بیان اینکه سال آبی امسال با کاهش بارندگی همراه بوده است، افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که کاهش بارندگی در سطح کشور به بیش از ۵۰ درصد و در گیلان به ۳۰ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آب منطقه‌ای گیلان به وضعیت سد‌های تأمین کننده آب شرب استان اشاره کرد و با تأکید بر اینکه این سد‌ها در شرایط مناسبی قرار دارند، اظهار داشت: در حال حاضر ذخیره آب موجود کافی است و نگرانی برای تأمین آب شرب برای تصفیه خانه اصلی استان گیلان وجود ندارد.

خرمی با اشاره به اینکه میزان آب موجود در سد سفیدرود در حال حاضر پایین‌تر از سال گذشته است، تصریح کرد: با توجه به پایان فصل کشاورزی، نگرانی در این خصوص وجود ندارد و آبگیری سد برای سال آتی از هم اکنون شروع شده است.

استان گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد که آب حدود ۱۷۲ هزار هکتار آن از سد سفیدرود تأمین می‌شود.

آب زراعی بقیه شالیزار‌های استان هم از آب بندان ها، رودخانه‌ها و چاه‌ها تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب زراعی سد سفیدرود آب منطقه ای گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد

به نقل از روابط عمومی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری؛ کارخانه فرآوری، بسته‌بندی و صادرات انواع فرآورده‌های گوشتی و آبزیان با ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و پرداخت ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی بهره برداری شد.

بیشتر بخوانید

استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی

با راه‌اندازی این واحد فرآوری زمینه اشتغال ۳۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم در استان فراهم خواهد شد.

نامدار ملک پور مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان دارای ۴۷۵ مزرعه با ظرفیت تولید ۳۳ هزار و ۲۷۰ تن به عنوان قطب تولید ماهیان سردآبی کشور به شمار می‌رود.

وی افزود: هم‌اکنون ۱۰ کارخانه بسته‌بندی و فرآوری آبزیان با ظرفیت ۳۰ هزار تن در استان فعال است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم
  • پرداخت ۹۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان
  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • تضمینی برای تامین حقابه کشاورزان گرمسار از حبله‌رود وجود ندارد
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • رهاسازی آب سد سفیدرود
  • آب سد سفیدرود رهاسازی شد
  • هشدار رهاسازی آب سد سفیدرود در گیلان