Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد: متاسفانه هیچ‌گونه پیشرفتی در روند کشف حقیقت و عاملان و مسؤولان انفجار بندر بیروت حاصل نشده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد انفجار بندر بیروت بیش از یک حادثه صرف بود چرا که دلایلی که منجر به این حادثه شد هم‌اکنون نیز در مشکلات سیاسی و کشمش‌های جاری نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالغیط افزود: این دلایل با وجود اینکه یک سال از وقوع آن فاجعه می‌گذرد، متاسفانه اکنون بدون هیچ تغییری پابرجاست و هیچ گونه پیشرفتی در روند کشف حقیقت و عاملان و مسؤولان این جنایت در حق مردم لبنان به وجود نیامده است.

دبیرکل اتحادیه عرب ادامه داد: مردم لبنان شایسته بهتر از اینها هستند و همگان راه برون‌رفت از تنگنای خطرناک کنونی را می‌دانند اما متاسفانه برخی همچنان منافع سیاسی خود را بر منافع ملی ارجحیت می‌دهند.

ابوالغیط در ادامه در سخنرانی خود در کنفرانس کمک به مردم لبنان که به ابتکار فرانسه برگزار شد، هشدار داد که ادامه روند کنونی به بروز وضعیتی پیچیده‌تر، خطرناک‌تر و دشوارتر برای مردم لبنان و همه منطقه خواهد انجامید، بافت جامعه در حال از هم گسستن است و نهادهای لبنانی نیز در نتیجه این سکون و اختلال سیاسی احتمال احتمال دارد از هم فرو بپاشد.

وی همچنین از طبقه سیاسی لبنان خواست تا دیر نشده برای نجات کشور با یکدیگر همکاری و تفاهم کنند تا دولتی شایسته با هدف اجرای اطلاحات ضروری تشکیل شود.

در همین رابطه، سفیر عربستان در بیروت هم در سالروز انفجار بندر بیروت، خواستار انجام تحقیقات بین‌امللی درباره این حادثه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انفجار بیروت احمد ابو الغیط انفجار بندر بیروت مردم لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه انفجار یک منزل مسکونی در قوچان 

دریافت 22 MB

تصویربردار: حبیبه احسنی

کد خبر 6093635

دیگر خبرها

  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • حادثه انفجار یک منزل مسکونی در قوچان 
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد