Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: گستردگی مشکلات در خوزستان، دامن بخش خصوصی را نیز گرفته است.

شهلا عموری در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امروز، ۱۳ مردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حقوق و دستمزد کارگران یکی از مشکلاتی است که گریبانگیر بیشتر دستگاه ها و سازمان ها در خوزستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه گستردگی مشکلات در خوزستان، دامن بخش خصوصی را نیز گرفته است، افزود: براساس مواد ۴۸ و ۴۹ قانون کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است که نظام ارزیابی و طبقه بندی مشاغل را اجرایی کند تا بخشی از این مشکلات مرتفع شود.

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: براساس قانون دو دسته کارفرما داریم. دسته اول کارفرمایانی هستند که خود مسئول کار هستند و باید طرح طبقه بندی مشاغل را اجرایی کنند. دسته دوم نیز کارفرمایانی هستند که مشمول نظام قانون کار نیستند و در این زمینه پشتیبانی از نیروها از طریق قراردادهای پیمانکاری صورت می گیرد.

عموری ادامه داد: براساس قانون، پیمانکاران وقتی توسط کارفرمایان انتخاب می شوند، مجددا ملزم هستند تا طرح طبقه بندی مشاغل را تدوین و سپس تایید کنند و در هر پروژه باید چنین کاری انجام شود.

وی افزود: تهیه مجدد این طرح از طرف پیمانکاران مشکلاتی را برای آن ها ایجاد می کند که مهمترین آن، ایجاد هزینه های اضافی بر پیمانکار است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: گواهینامه تایید صلاحیت پیمانکاران منوط به تهیه طرح طبقه بندی مشاغل است و با توجه به همه این موارد، بخش خصوصی به این مساله معترض است.

عموری بیان کرد: برای حل این مشکلات پیشنهاد می کنیم الزام به تهیه طرح طبقه بندی مشاغل به صورت جداگانه برای پیمانکاران در هر پروژه وجود نداشته باشد مگر اینکه تمام مشاغل در طرح های پیوستی دیده نشده باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان رییس اتاق بازرگانی اهواز شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی طرح طبقه بندی مشاغل بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام و المسلمین خلیلی معاون اول قوه قضائیه از شرکت‌های پالایش نفت آفتاب و تولید روی بندرعباس بازدید کرد.

وی در جریان این بازدیدها پس از استماع گزارش مدیران این واحدهای بزرگ تولیدی، ضمن بررسی مشکلات مطرح شده، دستورات لازم را جهت رفع موانع و مشکلات موجود صادر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در این بازدید اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی، تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا ضمن ایجاد اشتغال پایدار، شرایط مساعد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فراهم شود.

وی تصریح کرد: قوه قضائیه از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید، داشتن اقتصادی پویا و ایجاد رونق اقتصادی حمایت می‌کند.

معاون اول قوه قضائیه خاطر نشان کرد: برای رفع مشکل شرکت روی با دولت تبادل نظر می‌کنیم و در صورت وجود مشکل حقوقی در این زمینه، آن را پیگیری و حل خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت تولید روی بندرعباس نیز در این بازدید با اشاره به تلاش‌های قوه قضائیه برای رفع مشکلات این مجموعه گفت: در نتیجه این حمایت‌ها از ابتدای امسال فعالیت شرکت از سر گرفته شده است اما همچنان مشکل تأمین خاک معدنی برای تولید شمش روی وجود دارد.

وی افزود: تأمین به موقع خوراک شرکت روی بندرعباس نیازمند خریداری خاک از بورس است که به علت دور بودن شرکت از معادن، خاک مورد نیاز با هزینه بالا تأمین می‌شود و این شرکت برای حفظ توان رقابت با دیگر شرکت‌ها نیازمند حل این مشکل می‌باشد.

کد خبر 6095264

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • واکنش کیهان به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی: جعلی است و ارزش جواب ندارد
  • دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌شوند
  • ۱۰۵۰ کارگاه امسال مشمول طرح طبقه بندی مشاغل می‌شوند
  • واکنش کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاکرمی
  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی؛ سند منتشرشده جعلی است
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود