Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مهدی میرادی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: انتشار اخبار و اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا در فضای مجازی عامل کاهش تمایل عمومی به تزریق واکسن شده و برخی مشکلات را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون عمومی جامعه بویژه اقشار آسیب پذیر و در معرض خطر بیماری کرونا گفت: افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و ضعف سیستم ایمنی و همچنین گروه‌های سنی مختلف در معرض خطر بیماری هستند که هرچه سریعتر می‌باست نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان  شهرستان چابهارتصریح کرد: متاسفانه انتشار اخبار غلط و نادرست در فضای مجازی درباره واکسن‌های کرونا منجر به  ایجاد اضطراب و کاهش تمایل عمومی جامعه نسبت به واکسیناسیون شده در حالیکه تنها راه مهار و ریشه کن  شدن این ویروس واکسیناسیون است.

وی ادامه داد: علما و روحانیون، فعالان اجتماعی و سایر  افراد تاثیرگذار در سطح جامعه  می‌بایست مردم را به تزریق واکسن تشویق و آنچه که به واسطه اطلاعات و اخبار نادرست در جامعه باعث کاهش تمایل به واکسیناسیون شده را خنثی کنند.

میرادی افزود: شواهد نشان داده خطر ابتلا و تشدید کرونا در افرادی که واکسینه شده‌اند کاهش می‌یابد و این افراد حتی در صورت ابتلا به بیماری از نوع شدید و مرگ و میر آن در امان خواهند بود.

متخصص بیماری@های عفونی و مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار در خصوص عوارض واکسن های کرونا گفت: واکسن های کووید ۱۹ بی خطر و باعث محافظت افراد در برابر ابتلا به بیماری شدید و مرگ ناشی از کرونا می‌شوند و ممکن است عوارض جانبی خفیفی داشته باشند که نشانه  ایجاد ایمنی در بدن است.

وی ادامه داد: مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا طی ماه‌های گذشته بی‌سابقه بوده و کرونای جهش یافته دلتا شهرستان چابهار را در بر گرفته است.

میرادی گفت: موج جدید در حالی چابهار را در بر گرفته که گونه کرونا دلتا حوزه جنوب شرق استان بویژه این شهرستان را کاملا درگیر کرده است.

وی بیان کرد: علائم این گونه جدید مانند سرما خوردگی شامل سردرد و آبریزش بینی است که ‌پس از ۴۸ ساعت تشدید می‌شود که باید بلافاصله به پزشک مراجعه شود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان چابهار واکسن کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان چابهار واکسن کرونا سیستان و بلوچستان چابهار واکسن کرونا بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی آقاجان زاده با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای حجاج اظهار کرد: متقاضیان حج تمتع امسال استان آذربایجان شرقی طبق نوبت اعلام شده از امروز تا شانزدهم اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون  به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید پانزده روز قبل از اعزام واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در ۲ سال گذشته آن را دریافت نکردند الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در تبریز حدود چهار هزار نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیر آذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیری این شهر داریم.

وی همچنین به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی سه هزار و ۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد که پانزده کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی