Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@22:55:32 GMT

آنتی ژن کرونای دلتا با کرونا آلفا فاصله دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۰۰۱۵

آنتی ژن کرونای دلتا با کرونا آلفا فاصله دارد

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: یافته‌های موجود، حکایت از آن دارد که کرونای دلتا از حیث آنتی ژنی بیشتر از انواع دیگر نسبت به نوع آلفا فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کیانوش جهانپور در توئیتر خود نوشت:

"‌یافته های موجود، حکایت از آن دارد که کرونای دلتا از حیث آنتی ژنی بیشتر از انواع دیگر نسبت به نوع آلفا فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

این بدان معناست که در مناطقی از جهان که سطحی از ایمنی در پی ابتلا به انواع دیگر ⁧‫کرونا‬⁩ وجود دارد، ممکن است هنوز درجه بالایی از حساسیت به نوع دلتا مشاهده شود! "

جهانپور در توییت دیگری نوشت:

"فاصله بین تزریق دو دوز واکسن ⁧‫آسترزنکا‬⁩ در ایران حداقل ۹۰ روز منظور شده است "

بر اساس یافته‌های موجود فاصله کمتر از ۱۲ هفته اثربخشی کمتری در پی خواهد داشت. "

سخنگوی سازمان غذا و دارو در توییت دیگری آورد:

" ۲۴ خرداد ۱۴۰۰:
صدور مجوز تولید و مصرف ⁧‫واکسن‬⁩ کووایران برکت"

کمتر از یک هفته بعد:
اعلام لغو ⁧‫تحریم‬⁩ دارو، واکسن و تجهیزات و ملزومات پزشکی کرونا

بازوی رسانه‌ای تحریم البته کماکان در داخل و خارج از کشور سلامت مردم ایران را نشانه می‌رود. "

جهانپور در توییت دیگری نوشت:

"اهدای مدال ارزشمند افتخار ⁧‫کوبا‬⁩ به دکتر علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران برای همکاری‌های مؤثر در امور علمی، پژوهشی و فناوری دو کشور و مشارکت در تولید واکسن ⁦‪"SoberanaO2

کد خبر 512402

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سخنگوی سازمان غذا و دارو کیانوش جهانپور کرونا واکسن کرونا توئیتر ویروس کرونای دلتا کرونا آلفا ژن آسترازنکا واکسن برکت پاستور کوبا علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران واکسن ایران تحریم دارو تحریم دارو سلامت مردم ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید

مغز عضوی است که ۲۴ ساعته، حتی زمانی که خواب هستید، مشغول به فعالیت است؛ کل سیستم عصبی را تنظیم می‌کند و سیگنال‌ها و دستورالعمل‌ها را از یک قسمت بدن به قسمت دیگر منتقل می‌کند. بیشتر غذا‌هایی که به تقویت حافظه کمک می‌کنند، حاوی مقادیر زیادی از این موارد هستند: آنتی اکسیدان‌ها، ویتامین B، چربی‌های سالم، اسید‌های چرب امگا.

به گزارش خبرآنلاین، چند مورد از بهترین غذا‌هایی که مغز و حافظه را تقویت می‌کنند و سلامت آن را ارتقا می‌دهند، در ادامه به شما معرفی شده‌اند:

توت‌ها

انواع توت‌های غنی از آنتی اکسیدان مانند توت فرنگی، شاه‌توت و توت سفید، استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهند. مطالعات نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌های موجود در توت‌ها می‌توانند به: بهبود ارتباط بین سلول‌های مغز، تقویت یادگیری و حافظه با افزایش انعطاف‌پذیری مغز، جلوگیری یا به تأخیر انداختن زوال شناختی کمک کند.

غلات کامل

سطوح بالاتر قند خون با کاهش بازدهی و فعالیت مغز مرتبط است. بر خلاف کربوهیدرات‌های تصفیه شده، غلات کامل دارای شاخص گلیسمی (قند) پایینی هستند و برای همین به آرامی در بدن تجزیه می‌شوند، قند را به تدریج آزاد می‌کنند و به مغز اجازه می‌دهند تا عملکرد مؤثرتری داشته باشد.

برخی از جایگزین‌های سالم غلات کامل که برای تقویت ذهن مفید هستند، عبارتند از: نان جو، بلغور جو دوسر، برنج قهوه‌ای، گندم سیاه، کینوا.

آجیل و دانه‌ها

درست مانند ماهی‌های چرب، آجیل‌ها و دانه‌ها نیز حاوی سطوح بالایی از اسید‌های چرب امگا ۳ و آنتی اکسیدان هستند که آن‌ها را به یکی از بهترین غذا‌ها برای مغز تبدیل می‌کند. این گروه هم‌چنین منبع غنی ویتامین E هستند که از مغز در برابر استرس اکسیداتیو در دوران پیری محافظت می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف منظم آجیل می‌تواند خطر از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد.

گردو بهترین غذا برای مغز است و سطوح بالاتری از آنتی اکسیدان را نسبت به سایر مغز‌ها و دانه‌ها در خود دارد.

قهوه

کافئین موجود در قهوه به تقویت عملکرد کلی مغز کمک می‌کند. قهوه هم‌چنین منبعی غنی از آنتی اکسیدان است که [با افزایش سن]از سلامت مغز محافظت می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مادام‌العمر قهوه می‌تواند خطر زوال شناختی و بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

با این وجود، در مصرف قهوه زیاده‌روی نکنید، چرا که کافئین می‌تواند چرخه خواب را مختل کند.

پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است و در بهبود توانایی‌های شناختی و تقویت سلامت مغز نقش دارد. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول‌های مغز در برابر آسیب‌های ناشی از بالا رفتن سن محافظت می‌کند. هم‌چنین این ویتامین به پیشگیری از اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و اسکیزوفرنی کمک می‌کند. برخی از منابع سرشار از ویتامین C عبارتند از: کیوی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی، انبه، آناناس.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)
  • جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم
  • قلیان اکسیژن پرتگاهی جدید برای جوانان/ جهانپور: قلیان اکسیژن دیگر سرگرمی نیست بلکه مخدر است + فیلم