Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین تحلیف اعضای شورای اسلامی شهر تهران با قرائت قرآن و سخنرانی عیسی فرهادی فرماندار تهران آغاز شد.

 ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با قرائت قرآن و قرار گرفتن هیات رئیسه سنی در جایگاه کار خود را آغاز کرد.

هیأت رییسه سنی شورای شهر را مهدی چمران، جعفر شربیانی و نرجس سلیمانی تشکیل می دهند.

بر اساس این گزارش، شورای اسلامی شهر تهران ۲۱ عضو دارد؛ مهدی چمران، پرویز سروری،  نرجس سلیمانی، حبیب کاشانی، محمد آخوندی، ناصر امانی، مهدی پیرهادی، مهدی بابایی، سید جعفر تشکری هاشمی، سید احمد علوی، مهدی عباسی، مهدی اقراریان، علیرضا نادعلی، احمد صادقی، سید محمد آقا میری، میثم مظفر، زهرا شمس احسان، نرگس معدنی پو، علی اصغر قائمی، سوده نجفی و جعفر بندی شریبانی اعضای ششمین دوره این شورا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«انوشیروان محسنی بندپی» استاندار تهران، «عیسی فرهادی» فرماندار تهران، «سید مهدی ساداتی» فرماندار شمیرانات، «حسین توکلی» فرماندار ری، «سردار حسن زاده» فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران، «محسن هاشمی رفسنجانی» رئیس پیشین شورای اسلامی شهر تهران، «پیروز حناچی» شهردار تهران به عنوان مهمان در این جلسه حضور دارند.

موضوع امنیت تهران جدی گرفته شود

عیسی فرهادی فرماندار تهران در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات خرداد ۱۴۰۰،  گفت: اعضای جدید شورای شهر پایتخت موضوع امنیت، مسائل اجتماعی و جلب مشارکت مردم در تمامی بحث ها را جدی بگیرند و برای آن تلاش کنند.

فرهادی افزود: سال هاست که برای ساخت و راه اندازی ۴۰ کلانتری تلاش می کنیم، شورای شهر قبلی نیز همکاری لازم را داشت و بخشی از اعتبار را تامین کرد اما به غیر از تعدادی، اتفاقی برای احداث مابقی رخ نداد.

وی یادآورشد: پایتخت به ۱۲۰ کلانتری نیاز دارد در حالی که برای ساخت ۴۰ مورد از این نهادها دچار مشکل شده است.

فرهادی اظهار داشت: یکی دیگر از مواردی که اعضای شورای شهر باید برای ساماندهی و مدیریت آن برنامه ریزی کنند، موضوع مسائل اجتماعی، تکدی گری و ساماندهی معضلات این بخش است.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه با تمامی اقدامات و تلاش هایی که انجام شده است، مردم پایتخت مشارکت سیاسی و اجتماعی و شهروندی را جدی نمی گیرند و سهم خود را در این زمینه آگونه که انتظار می رود ایفا نمی کنند، از همین رو باید برای اصلاح این وضعیت برنامه ریزی و تلاش کرد.

وی به روند برگزاری انتخابات خرداد ۱۴۰۰ تهران اشاره و اضافه کرد: برای نخستین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، چهار انتخابات همزمان ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا، میاندوره ای مجلس و میاندوره ای مجلس خبرگان در این شهر برگزار شد.

محسن هاشمی: کارنامه دوره پنجم شورا شفاف و مشخص است

«محسن هاشمی» رییس شورای پنجم در آیین تحلیف شورای ششم، آغاز دوره مسئولیت مدیریت شهری جدید را تبریک گفت و برای شورای ششم آرزوی موفقیت کرد.

وی افزود: شورای ششم و همین طور دولت سیزدهم امروز در شرایط دشوار اقتصادی واجتماعی تحلیف و فعالیت خود را آغاز می کنند.

هاشمی ادامه داد: همانطور که دولت و شورای قبلی، می خواستند در ارزیابی عملکرد و قضاوت درباره آنها، شرایط ومشکلات خاص چهارسال گذشته در نظر گرفته شود، منصفانه است انتظارات از دوره جدید نیز با واقع بینی و در نظر گرفتن محدودیت ها و بحران های فعلی کشور تعدیل شود و به سختی کار دوستان جدید توجه شود.

وی تاکید کرد: کارنامه دوره پنجم مدیریت شهری، شفاف ومشخص است و بصورت مکتوب نیز در روزهای آینده در معرض بررسی ونقد افکار عمومی قرار خواهد گرفت و امیدوارم نقاط مثبت عملکرد این شورا در دوره آینده تداوم یابد و نقاط کاستی جبران شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران مهمترین دستاورد شورای پنجم، را صیانت از شهر در ابعاد مختلف شهرسازی، محیط زیست، اقتصادی واجتماعی و بویژه اجرای تذکرات ورفع نگرانی های رهبرانقلاب و ایجاد شفافیت دانست و افزود: امیدواریم این موارد تداوم یابد و مهمترین کاستی، عدم تامین تجهیزات حمل ونقل عمومی بود که امیدواریم با هماهنگی و یکدستی که بین مجلس، دولت، شورا و سایر دستگاههای حاکمیتی در این دوره وجود دارد، این کاستی جبران شود.

وی ادامه داد: رویه ای که بنده شخصا از ابتدا تا انتها، دوران شورای پنجم، براساس الگوی رفتاری و نگرش آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتم، تلاش در جهت کاهش تنش وتخریب عملکرد دوره های گذشته در شورا و انجام وظایف خود بود، چرا که تخریب و دعواهای سیاسی بین مسئولان را تضعیف اعتماد عمومی وسرمایه اجتماعی کلیت نظام می انجامد و امیدواریم که در دوره جدید نیز با نگاهی مثبت وسازنده، انباشت تجربه ودانش در مدیریت شهری، کارامدی آن را افزایش دهد.

مدیران جدید از تخریب مسئولان سابق بپرهیزند

حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری نمایندگان تهران نیز در ادامه این مراسم گفت: مدیر جدید نباید فعالیت گذشتگان را زیر سوال ببرد و برای تثبیت خود دست به تخریب گذشتگان بزند و این اخلاق مناسبی نیست.

وی افزود: پست و مسئولیت ها ارثی نیستند، امانتی است که در اختیار انسان قرار می گیرد تا به مردم خدمت کند و کسانی که آن به دست می آورند امانت دار هستند.

تقوی یادآور شد: تغییر در مناصب حاکمیتی، لازم و گاه از ضروریات است و باید انجام شود و قدرت در گردش باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیری که انتخاب می شود و برای او حکم صادر می شود، مدیر سابق باید هر آنچه که در اختیار داشته به مسئول جدید تحویل دهد و تجربیاتش را منتقل کند و هر جا که ابهامی بود، سوال کنند و حالصانه مطالب را در اختیار بگذارند.

وی اضافه کرد: شهر در جامعه اسلامی ثمره فرهنگ است و هر جامعه ای که از ادب، اخلاف و فرهنگ برخوردار باشد، به آن شهر می گوید و به آن محیطی گفته نمی شود که بناهای گوناگون و خیابان و پارک دارد، شهر به آنجا می گویند که صفا، صمیمیت، تفاهم و برادری و اتحاد باشد.

تقوی خاطرنشان کرد: زندگی میدان آزمایش است و انسان ها در این میدان، شخصیت، ظرفیت و صداقت خود را به نمایش می گذارند، در این فراز و نشیب ها جوهر انسان ها مشخص می شود، از سوی دیگر پست ها و مقام ها دوران موقت و محدود دارد و ابدی و همیشگی نیستند.

رئیس شورای سیاستگذاری نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در هر سازمان و تشکیلاتی که در سطح مدیریت، تغییر و تعویضی شکل می گیرد، به طبع شاید برخی افراد از تصمیمات سابق ناراضی باشند، برخی از این افراد به مدیران جدید نزدیک می شوند و خناث گونه بر طبل تخریب می کوبند که مدیر جدید باید مراقب این رفتارها باشد.

وی ادامه داد: مدیران پیش از این آنکه اطلاعات و مسائل مشکل داری پیش آمده را اعلام کند، به تحقیق و بررسی بپردازد، بنا به مسئولیت ایمانی و اسلامی کناره گیری و بازنشتگی وجود ندارد و هر جایی که مسئولیتی پیش آمد باید به آن عمل کرد.

تقوی با بیان اینکه باید قوی بود و ابتکار و نوآوری داشت، اعلام کرد: مدیریت ها فرصت هستند و باب چنین فرصت هایی همیشه باز نیست و برای همین، اگر فرصتی پیش آمد باید کار را انجام داد و از مشکلات هم نباید فرار کرد.

شهر تهران در شرایط سخت مالی مدیریت شد

استاندار تهران نیز در این مراسم گفت: در دوره پنجم شورای شهر،  در شرایط بسیار سخت به لحاظ منابع مالی و شرایط پیش بینی نشده سیل ۹۸ و کرونا، شهر مدیریت شد و هیچ مشکل خاصی در جریان سیل پیش نیامد و در موضوع کرونا نیز نخستین آرامستانی که مساله غسل و اجرای احکام را داشتیم مربوط به تهران بود و به مطالبه خانواده فوت شدگان پاسخ داده شد.

انوشیروان محسنی بندپی با بیان اینکه با همکاری فرمانداران نیز شرایطی فراهم شد که هیچ نقصانی را در زمینه برگزاری انتخابات، رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان برگزاری آن به وجود نیامد، افزود: در این دوره هم وزارت کشور و هم معاون امور شهرها و شوراهای وزیر، همکاری ارزشمندی با اعضای شورای شهر داشتند.

وی اظهارداشت: تهران کلانشهری است که سرریز همه حوزه ها و به خصوص آسیب های اجتماعی را در آن شاهد هستیم.

استاندار تهران اضافه کرد: در برآوردی که نیروی انتظامی اعلام کرد، ۷۵ درصد مجرمان در سایر شهرها بومی هستند و اما در تهران این موضوع خلاف آن است و این موضوع قدرت سرعت عمل را از ماموران ناجا می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در تهران مساله محیط زیست، آلودگی هوا و اتباع در این شهر جریان دارد و باید به طور جدی به مدیریت آنها اندیشید،  مراکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی نیز فرصت دیگری است که در تهران وجود دارد.

محسنی بندپی تاکید کرد: مجلس تصویب کند که شهردار عضو هیات دولت باشد و نه آنکه هر زمان لازم بود دیگر دعوت نشود،  شهردار باید باشد تا بتواند مطالبه گری جدی داشته باشد چه آنکه هر اتفاقی در تهران رخ دهد، تاثیر خود را در سایر نقاط کشور نیز بر جای می گذارد.  و این اقدام می تواند بسیار موثر باشد تا از این ظرفیت نیز بتوان از آن برخوردار شد.

اعضای شورای شهر سوگند یاد کردند

متن سوگندنامه ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه توسط مهدی چمران قرائت شد.

در متن این سوگندنامه آمده است: من در برابر کلام الله مجید به خداوند متعال سوگند یاد می کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می نمایم که در حفظ امانت و انجام هر چه بهتر وظایفم و خدمت به مردم کوشا باشم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چهارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نمایم و در همه زمینه ها عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورای اسلامی شهر عضویت دارم در رعایت صرفه و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری اهتمام نمایم.

چمران: کار باید خالصانه باشد

«مهدی چمران» نایب رییس سنی شورای شهر در این جلسه گفت: به یاد دوره های قبل افتادم که ورود کردم و خارج شدم؛ همه چیز تمام می شود و کار ما می ماند.

وی افزود: کار باید خالصانه باشد و امیدوارم این توفیق به ما عنایت شود و خداوند بزرگ در پیشگاه عدل الهی قضاوت واقعی می کند.

چمران با اشاره به فوت شریعتمداری عضو دومین دوره شورای شهر اظهار داشت: یکی از دوستان دوران دوم، دو شب گذشته بر اثر کرونا دار فانی را وداع کرد. 

چمران گفت: برای ادای احترام و زیارت مرقد باید حضور برسانیم و کار خود را بدون وقفه آغاز می کنیم. 

چمران به عنوان رییس شورای شهر انتخاب شد

اعضای شورای اسلامی شهر تهران آغاز انتخابات هیات رئیسه شورای شهر تهران مهدی چمران را به عنوان تنها گزینه ریاست ششمین دوره شورای شهر تهران انتخاب کردند.

اعضای شورای شهر با ۲۱ رای مهدی چمران را برای یکسال به عنوان رییس شورا انتخاب کردند.
همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر تهران به پیشنهاد مهدی چمران، پرویز سروری  را به عنوان تنها گزینه نایب رییسی ششمین دوره شورای شهر تهران انتخاب کردند.

اعضای شورای شهر به پرویز سروری ۱۹ رای دادند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران ششمین دوره شورای اعضای شورای شهر شورای شهر تهران فرماندار تهران رییس شورای مهدی چمران رییس شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه

 

به گزارش جام جم آنلاین تهران،طی مراسمی با حضور مدیر کل دفتر امور سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران از مجریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در فیروزکوه تقدیر شد.

مدیر کل دفتر امور سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران ضمن گرامیداشت عملیات غرور آفرین وعده صادق  در جمع خبرنگاران گفت : خدا را شاکریم که اواخر سال گذشته اتفاق بسیار خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران  رخ داد و حضور گسترده مردم بخصوص مردم این شهرستان در انتخابات حماسه بزرگی  رقم زد.

سعید ضیایی ضمن تقدیر و تشکر ا ز دست‌اندرکاران و عوامل اجرایی ستاد انتخابات شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: خوشبختانه انتخابات در فیروزکوه همانند سراسر کشور بسیار باشکوه و مقتدرانه برگزار شد و امیدواریم در بعضی از حوزه‌های انتخابیه استان تهران همانند ورامین که انتخابات به دور دوم کشیده شده است مانند دور اول پر قدرت و قوت برگزار گردد.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص بحث الکترونیکی برگزار شدن انتخابات عنوان کرد: در دوره اول انتخابات ما در استان تهران انتخابات الکترونیک کامل نداشتیم اما با توجه به سهولت و سرعت کار در شمارش آرا در دور دوم در حوزه‌های انتخابیه تهران مانند شمیرانات، پردیس و اسلام شهر انتخابات به صورت کاملاً الکترونیک برگزار خواهد شد،اما در حوزه‌های ورامین، قرچک و پیشوا انتخابات نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد و امیدواریم این تجربه ی خوبی برای برگزاری انتخابات در دوره‌های بعد و سال‌های بعد شود.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص صحت انتخابات اذعان داشت؛ در دوره اول تمام حوزه انتخابی استان تهران به تایید شورای محترم نگهبان رسید به جز حوزه انتخابی تهران که به دور دوم کشیده شده که ۳۲ نفر در حوزه انتخابی تهران برای ۱۶ کرسی  و دو نفر برای یک کرسی در ورامین با هم رقابت خواهند کرد که انشاالله پس از برگزاری صحت آن نیز توسط شورای نگهبان تایید خواهد شد.

 ضیایی در پایان در خصوص تعداد عوامل اجرایی در دوره اول انتخابات بیان داشت؛ بیش از ۷۵ هزار نفر در استان تهران زحمت کشیدند علی رقم فشارهای دشمنان داخلی و خارجی این انتخابات در صحت و سلامت کامل و بسیار باشکوه برگزار گردد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • تمدیدانتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم