Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس نتایج یک نظرسنجی‌ که روز چهارشنبه منتشر شد، میزان رضایت از عملکرد «جو بایدن» در مقابله با همه‌گیری کرونا و میزان رضایت از عملکرد کلی او به دلیل افزایش نگرانی‌ها در خصوص مقابله با کرونا با کاهش روبرو شده است. 

به گزارش «پالتیکو»، این نظرسنجی که توسط دانشگاه «کوئینیپیاک» انجام شد نگرش‌ها در خصوص موضوعاتی مثل مقابله با کووید و تحقیقات کنگره در خصوص حمله مرگبار ششم ژانویه به ساختمان کنگره را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نظرسنجی مذکور با شرکت هزار و ۲۹۰ آمریکایی به صورت تلفنی بین ۲۷ ژوئیه تا دوم اوت (۵ تا ۱۱ مرداد) با حاشیه خطای مثبت یا منفی ۲.۷ درصد با گذشت بیش از شش ماه از دولت بایدن و در شرایطی انجام شد که آمریکا با گسترش نوع دلتا کروناویروس و اختلاف سیاسی در خصوص دستورالعمل‌های مختلف استفاده از ماسک در سراسر ایالات متحده روبرو است.

در این نظرسنجی، میزان رضایت از عملکرد دولت بایدن در مقابله با کرونا از ماه مه ۱۲ درصد کاهش داشت و به ۵۳ درصد رسید. میزان رضایت از عملکرد کلی وی هم از ۴۹ درصد در ماه مه به ۴۶ درصد کاهش یافت. عملکرد اقتصادی رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا هم با کاهش مواجه شد و ۴۳ درصد آن را تایید و در مقابل ۴۸ درصد آن را رد کردند. 

این نظرسنجی نشان داد که اکثر آمریکایی‌ها از تحقیقات کنگره درباره حادثه مرگبار ششم ژانویه حمایت می‌کنن، اگرچه بیش از نیمی از آنها گفتند که فکر نمی‌کنند این تحقیقات منجر به تغییرات اساسی در سیاست شود.

در خصوص انتخابات ۲۰۲۴ هم نتایج نشان داد حدود نیمی از آمریکایی ها معتقدند دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی وارد صحنه رقابت خواهد شد، در همین حال بیش از نیمی از آن‌ها گفتند بایدن شرکت نخواهد کرد. 

شصت درصد از شرکت‌کنندگان گفتند اگر ترامپ در سال ۲۰۲۴ نامزد شود برای آمریکا بد است، در حالی که ۴۸ درصد گفتند اگر بایدن این کار را انجام دهد برای کشور بد خواهد بود.

میزان محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا در برخی نظرسنجی‌های دیگر نیز کاهش داشته زیرا موارد ابتلا به کرونا در مناطق مختلف ایالات متحده با افزایش روبرو بوده و گونه دلتا باعث هشدار برای آمریکایی‌ها شده است. نظرسنجی «کپس-هریس» که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد که رضایت از عملکرد وی با ۱۰ درصد کاهش نسبت به ماه ژوئن همراه بوده است. 

پیش از این اکثریت آمریکایی‌ها در یک نظرسنجی جدید گفتند اعتقاد دارند هنوز بدترین دوره همه‌گیری کرونا در پیش است. در نظرسنجی «هریس» که روز دوشنبه منتشر شد، ۵۴ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند بدترین شرایط هنوز فرا نرسیده و در مقابل، ۴۶ درصد معتقد بودند بدترین بحران همه‌گیری را پشت سر گذاشته‌اند. 

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) ماه گذشته از دستورالعمل ماسک خود عقب‌نشینی و توصیه کرد که حتی آمریکایی‌هایی که به طور کامل واکسینه شده‌اند باید از ماسک در برخی از محیط‌های داخلی در مناطق با خطرات قابل توجه یا زیاد انتقال استفاده کنند.

بر اساس آمار وبگاه اطلاع‌رسانی worldometers، آمریکا همچنان با بیش از ۳۶ میلیون مبتلا و بالغ بر ۶۳۱ هزار فوتی در صدر جدول کشورهای درگیر قرار دارد.  

 بنابر گزارشی که آکادمی انجمن بیمارستان‌های کودکان ارائه کرده کودکان ۱۹ درصد از تمام مبتلایان به کرونا در آمریکا در هفته منتهی به ۲۹ ژوئیه (هفتم مرداد) را تشکیل می‌دادند.

ایالات متحده آمریکا طی روزهای گذشته در نتیجه شیوع گونه دلتا ویروس کرونا با موج جدیدی از ابتلا به این بیماری و فوتی مواجه بوده است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: نظرسنجی رئیس جمهور آمریکا میزان رضایت از عملکرد آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «هاله غریط»، سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه برای اعتراض به حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه از سمتش استعفا کرده است.  از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود. 

غریط که از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود در صفحه خود در لینکدین نوشته که روز 24 آوریل 2024 بعد از 18 سال خدمت در وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های آمریکا در قبال غزه از سمتش کناره‌گیری کرده است. 

وزارت خارجه آمریکا در صفحه‌ای که برای معرفی او در وب‌سایت خود اختصاص داده غریط را به عنوان فردی «مشتاق به دیپلماسی و مشتاق برای شکستن موانع از طریق ارتباطات و فهم دوجانبه» معرفی کرده است. 

استعفای این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعتراضات گسترده در داخل این کشور به سیاست‌های دولت جو بایدن برای حمایت‌های بی‌چون و چرا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود. 

در ماه اکتبر هم جاش پائول، مدیر اداره امور نظامی-سیاسی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست‌های بایدن از سمتش استعفا کرد. 

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیمتحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایراننمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

انتهای پیام/ 

 

 

دیگر خبرها

  • نظرسنجی هاروارد چگونه تعبیر شد؟/ عواقب اصرار بر جنایت
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال