Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نمایندگی جمهوی اسلامی ایران در لندن مقر سازمان بین المللی دریانوردی در نامه ای به دبیر کل این سازمان خبرسازی های اخیر علیه صنعت دریایی ایران را محکوم کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل سازمان بنادر و دریانوردی، در پی دروغ سازی های اخیر علیه امنیت دریایی منطقه خلیج فارس و دریای عمان، محسن بهاروند سفیر ایران در لندن در نامه‌ای به دبیر کل سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) این خبرسازی را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در لندن به عنوان مقر سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) ضمن محکوم کردن خبر سازی‌های دروغین در مورد اقدامات ایران برای آسیب زدن به امنیت دریانوردی در خلیج فارس و دریای عمان، از جامعه بین‌المللی درخواست کرد که برای مقابله با این مواضع بی ثبات کننده، همکاری کنند.

بهاروند در این نامه ضمن رد همه اتهامات بی پایه و اساس که همگی با انگیزه‌های سیاسی و به منظور ایجاد بی ثباتی و آسیب وارد آوردن به امنیت و سلامت دریانوردی، مطرح شده‌اند، تعهد کشورمان را به حفظ امنیت و ایمنی دریانوردی یادآوری کرده و نوشته است: ما معتقدیم که حفظ امنیت دریانوردی در جهت منافع ایران و جامعه بین‌المللی است.

این دیپلمات ارشد کشورمان در ادامه این نامه خاطرنشان کرده که رفتارهای ماجراجویانه و مغرضانه تعداد خاصی از کشورها، با زبانی آمیخته با زور و تهدید، علیه جمهوری اسلامی ایران، نه تنها ناقض اصل عدم توسل به زور برای مبنای منشور سازمان ملل متحد است، بلکه امنیت دریانوردی بین‌المللی را در درازمدت در منطقه به خطر می‌اندازد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلیس در پایان این نامه از همه کشورها و بازیگران بین‌المللی که متعهد به اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل، شامل کنوانسیون سازمان بین‌المللی دریانوردی مرتبط با امنیت و ایمنی کشتیرانی هستند، درخواست کرده که این رفتارهای بی ثبات کننده در منطقه را محکوم کرده و با حسن نیت در جهت تأمین امنیت دریانوردی در همه آبراه‌های بین‌المللی شامل خلیج فارس و دریای عمان همکاری کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خلیج فارس سازمان بین المللی دریانوردی امنیت دریانوردی اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۰۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از حق وتوی خود مانع متهم شدن رژیم صهیونیستی بر سر جنایت های غزه می شود.

«اَگنِس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا مانع متهم شدن اسرائیل به نقض حقوق بشر در غزه می شود.

اَگنِس کالامارد با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در جهان گفت: به ویژه در شش ماه گذشته آمریکا از مقامات اسرائیلی در برابر نظارت بر ارتکاب نقض متعدد حقوق بشر در غزه، حفاظت کرده است.

دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از وتوی آتش بس ضروری در غزه، جایگاه شورای امنیت سازمان ملل را بی معنا کرده است.

آمریکا تاکنون ۳ بار قطعنامه های شورای امنیت درباره جنگ غزه را وتو کرده است.

کد خبر 6087951

دیگر خبرها

  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس