Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@20:53:14 GMT

پاسخ به ۴ پرسش رایج درباره پیری پوست

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۱۰۱۱

پاسخ به ۴ پرسش رایج درباره پیری پوست

آمادگی برای پیرشدن به شکلی مثبت و یا آنچه از آن به عنوان «Positive pro-ageing» نام می‌برند، فلسفه‌ای است که به معنای پذیرش خود، بر مبنای سنی که دارید، است.

اگرچه این مسأله تا حدودی با اقبال همراه بوده؛ اما نتوانسته است تا بر اصل حفظ جوانی تا حد ممکن غلبه کند. شاهد این مسأله هم فروش روز افزون محصولات بهداشتی ضد پیری است که در سال ۲۰۱۹ این رقم به ۱۷ میلیارد دلار رسید؛ اما پرسش‌هایی نیز به شکل مداوم در خصوص مقابله با پیری مطرح می‌شود و به گوش کارشناسان می‌رسد که در این گزارش می‌خواهیم به آن‌ها بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱- آیا ظهور لکه‌ها جز نشانه‌های پیری پوست است؟

ظهور لک‌ها روی پوست نشانه طبیعی پیری پوست است؛ پوستی که در گذر زمان نازک‌تر شده و در عملکرد سلول‌های رنگی آن اختلال ایجاد می‌شود و آن را در معرض لکه‌ها قرار می‌دهد. ممکن است در پشت این مشکل، علل ژنتیکی یا بیش از حد در معرض آفتاب قرار گرفتن بدون آنکه محافظی از پوست شما در برابر نور خوشید وجود داشته باشد، نیز به چشم بخورد.

در حال حاضر درمان‌هایی که وجود دارد استفاده از قلم برای پاکسازی پوست است که لک‌ها را می‌پوشاند و یا استفاده از سرم‌های ضدلک و کرم‌هایی است که شبانه استفاده می‌شود و به باز شدن پوست و از بین رفتن لک‌ها کمک می‌کند.

۲- آیا استفاده از کرم در روز و آخر شب برای جلوگیری از پیری ضروری است؟

تأثیر کرم روز با تأثیر کرم شب متفاوت است. آن‌ها در زمینه مراقبت از پوست و حفظ جوانی برای مدتی طولانی‌تر مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند. کرم روز علاوه بر محافظت، خاصیت مرطوب کنندگی و محافظتی دارد؛ حال آنکه که کرم شب اثر ترمیم کننده و احیا کننده بافت‌ها را دارد.

کارشناسان بر لزوم حفظ عملکرد طبیعی پوست با استفاده از محصولات بهداشتی که فرمولاسیون‌های متفاوتی دارند، تأکید می‌کنند و همین مسأله ضرورت استفاده از سرم‌های ضد لک و کرم‌های روزانه و شبانه را در زمینه مراقبت از پوست ضروری می‌سازد.

۳- تفاوت محصولات ضد چروک و ضد پیری در چیست؟

چین و چروک‌ها در نتیجه کاهش ضخامت پوست و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی آن ایجاد می‌شود؛ بنابراین کرم‌های ضد چروک برای درمان این مشکلات مفید هستند. در مورد محصولات ضد پیری باید گفت این محصولات تأثیر گسترده تری در این زمینه دارند؛ چرا که آن‌ها بر لک‌ها، افتادگی و چین و چروک‌ها نیز اثرگذار هستند. محصولات بهداشتی ضد پیری معمولاً حاوی موادی هستند که گرفتگی عضلات را تسکین می‌دهند؛ همچنان که در خود عوامل ضد چین و چروک و «هیالورونیک اسید» را نیز برای صاف کردن پوست دارا هستند.

۴- مؤثرترین ترکیب ضد پیری چیست؟

همه ترکیبات ضد پیری مهم هستند و از لحاظ عملکرد مختلف، هرکدام از یکدیگر متمایز می‌شوند. آنتی اکسیدان‌ها (ویتامین C، ویتامین E و سلنیوم) نقشی محافظتی در برابر رادیکال‌های آزاد مسئول پیری زودرس پوست دارند. سرامیدها سد دفاعی پوست را تقویت کرده و اسیدهای گلیکولیک و هیالورونیک صافی پوست را افزایش می‌دهند؛ اما ویتامین سی به دلیل دارا بودن خاصیت ضد لک و نیز خاصیت‌های آنتی اکسیدانی و ضد چین و چروکی و نیز به دلیل تقویت کنندگی درخشندگی پوست، جزو عوامل مهم در زمینه مقابله با پیری محسوب می‌شوند.

۴۷۲۳۷

کد خبر 1542177

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پوست و مو چین و چروک ضد پیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های موثر برای کنترل و تاخیر پیری (فیلم)



منبع:پیج _faarzaad__

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دکتر پاسدار ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی : روزه داران حتما وعده غذایی سحری را مصرف کنند (فیلم) تست پله برای تعیین میزان سلامت قلب: ۶۰ پله را در چند ثانیه بالا می روی؟ (فیلم) چه زمانی باید از کاهش وزن‌ تان بترسید؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • حاشیه مجدد در نشست خبری تن هاخ؛ محرومیت سه رسانه از طرح پرسش
  • راه‌های موثر برای کنترل و تاخیر پیری (فیلم)
  • خودداری اریک تن هاخ از پاسخ به پرسش خبرنگاران منتقد
  • نزدیکی نگاه به حجاب در اسلام و مسیحیت
  • (تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد صفحه‌کلید/ طراحی رایج صفحه‌کلید به منظور گیر نکردن دکمه‌هایش است!
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست