Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در سالروز انفجار بندر بیروت اعلام کرد: به گزارش‌های آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها، آلمانی‌ها و محققان لبنانی رجوع کنید، همگی آنها می‌گویند حزب‌الله ارتباطی به این انفجار ندارد و این امر برای ما کافی است و تمامی این مسائل اتهاماتی سیاسی است.

به گزارش ایسنا، نعیم قاسم، معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در مصاحبه با سایت الخنادق در سالروز انفجار بندر بیروت در چهارم اوت ۲۰۲۰، در پاسخ به سوالی در خصوص به باد انتقاد گرفتن و هجمه رسانه‌ای علیه حزب‌ الله با هدف اینکه این جنبش را مسئول انفجار بندر بیروت اعلام کند، تصریح کرد: آنها هدف دارند، این هدف، ضربه زدن به حزب‌الله و تخریب وجهه و مقابله با آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها می‌خواهند حزب الله را مسئول هر اتفاقی که در لبنان رخ دهد، قرار دهند تا تلاشی برای بد جلوه دادن و ضربه زدن به حزب‌ الله باشد. از لحظه نخست وقوع این انفجار اعلام‌ کردند که حزب‌ الله مسبب آن است. نهادهای اطلاعاتی و متخصصان جهان آمدند و به همه ثابت کردند که حزب‌الله ارتباطی به این انفجار ندارد.

وی در ادامه افزود، آنها اکنون نغمه جدیدی را سر می‌دهند مبنی بر اینکه چه کسی این نیترات‌ها را وارد بندر بیروت کرده است؟ شما به خوبی می‌دانید چه کسی آنها را آورده است. آن مقدار نیتراتی که منفجر نشد کجا رفت؟ شما آن را نیز می‌دانید. قاضی باید این را بداند و باید آن را نیز اعلام کند. 

نعیم قاسم گفت: اما اعلام نکردن این مسأله، تلاشی برای سوء استفاده از هر فرصت ممکن برای تحمیل مسئولیت بر حزب‌ الله است. اگر واضح‌تر بخواهم بگویم آنها نمی‌توانند چیزی را در خصوص حزب‌ الله اثبات کنند، چرا که این جنبش هیچ ارتباطی با این انفجار ندارد و این امری مشخص و واضح است و این اتهامات سیاسی است.

وی همچنین اظهار داشت، مشخص است چه اتفاقی افتاده است و باید بازپرس دادگستری بداند انفجار چگونه رخ داده است تا خیال جهان آسوده شود و می‌توانید خسارت‌ها را از شرکت‌های بیمه بگیرید تا قطب‌نما در جهت درست خود قرار بگیرد. این همان چیزی است که این مرحله آن را می‌طلبد.

معاون دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه چرا حزب الله از کسانی که به دنبال بد جلوه دادن آن و تهمت زدن به آن بدون هیچ شواهد و ادله‌ای هستند، شکایت نمی‌کند، عنوان کرد: ما در برخی مواقع شکایت قضایی می‌کنیم اما برخی مواقع بر این باور هستیم که مشغول شدن و مقابله با این اتهامات کاری بی‌معنی است و ما به صورت واضح پاسخ می‌دهیم. من به شما می‌گویم باید به گزارش‌های آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها، آلمانی‌ها و محققان لبنانی رجوع کنید، همگی آنها می‌گویند حزب‌ الله ارتباطی به این انفجار ندارد. همین برای ما کفایت می‌کند و همگی این اتهامات سیاسی هستند.

چهارم اوت انفجار شدیدی در بندر بیروت رخ داد که در نتیجه آن بیش از ۲۰۰ تن کشته و ۶۵۰۰ تن زخمی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان انفجار بندر بیروت انفجار ندارد بندر بیروت حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۲۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جنبش مقاومت اسلامی لبنان بامداد پنجشنبه از عملیات موشکی علیه نظامیان و پایگاه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

حزب‌الله در این راستا، تصاویر حمله موشکی به اهداف صهیونیستی در مناطق «رامیم»، «هونین» و «مرغلیوت» در شمال فلسطین اشغالی را منتشر کرد.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان ضمن اشاره به گرفتن تلفات از صهیونیست‌ها در این حمله، گفت که این عملیات را در پاسخ به حملات اشغالگران علیه غیرنظامیان لبنانی انجام داده است.

این در حالی است که در بامداد پنجشنبه، مناطق اطراف شهرک‌های «مارون الراس»، «حولا» و «یارون» چندین مرتبه هدف حملات توپخانه‌ها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان پیش از این نیز گفته بود که نظامیان صهیونیست در نزدیکی پایگاه «جل العلام» در شمال فلسطین اشغالی را با موشک هدف قرار داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • صدور حکم بمبگذار میدان تقسیم استانبول
  • ایمنی بالای خودروهای دوگانه‌سوز با سوخت CNG با وجود تخریب‌های مافیای بنزین
  • حماس: حمله به رفح به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد
  • از خواسته‌های خود پا پس نمی‌کشیم
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • اخاذی با مهریه سنگین!
  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد