Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان در واکنش به طرح صیانت از کاربران فضای مجازی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایمنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

ملت ایران طی روزهای گذشته، درحالی‌که گرفتار سختی‌ها و رنج‌های فراوان ناشی از بحران کرونا، بی‌تدبیری در حکمرانی، مواجهه نابخردانه حاکمیت با اعتراضات عمومی، قهر طبیعت و تحریم‌های ظالمانه است، با تصمیمی غیرعاقلانه، اقتدارگرایانه و بر ضد منافع بخش‌های وسیعی از جامعه درباره استفاده از اینترنت بین‌المللی مواجه شده است، آن هم از جانب راه‌یافتگان به مجلسی که قاعدتاً باید حافظ منافع آنها باشند؛ البته جامعه در این مورد به مانند بسیاری موارد مشابه، به درستی در برابر آن دست به اعتراض زده و مخالفت خود را نسبت به آن ابراز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح به روشنی ناقض اصول متعددی از قانون اساسی از جمله اصل نهم است که به صراحت به آزادی‌های مشروع ملت اشاره و تصریح می‌کند که هیچ مقامی حق ندارد به نام حفظ استقلال، حتی با وضع مقررات و تصویب قانون آزادی‌های مشروع را سلب کند.

طرح صیانت علاوه بر آنکه اصولاً در تقابل با حقوق اساسی ملت است، در شرایط کنونی و بحران‌های فعلی جامعه، هیچ‌گونه اضطرار و اولویتی برای مطرح شدن نداشته و به‌همین دلیل انتقادات و مخالفت‌های زیادی را در جامعه و از سوی گروه‌های گوناگون برانگیخت است.

اما تأسف‌آورتر آنکه مسئولیت بررسی، تصویب و اجرای آزمایشی آن نیز در جلسه‌ای غیرعلنی، غیرشفاف و پرسش‌برانگیز، بر خلاف اصل شصت و نهم قانون اساسی و با استنادی غیرقابل توجیه به اصل ۸۵ قانون اساسی، بنا به اضطراری که برای عموم و خواص ناشناخته و غیرقابل درک است، به یک کمیسیون داده شده است. که این کار نیز موجب ایجاد پرسش‌های فراوان دیگری شده و به طور مضاعف اعتماد عمومی را خدشه‌دار کرده است.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان مخالفت شدید خود را با این طرح نادرست، مایوس‌کننده، پرهزینه و بی‌حاصل که گواهی بر کج‌فهمی و عدم شناخت از مشکلات اصلی و واقعی کشور است و یقیناً موجب ناامیدی و خسارت جدی به بخش قابل توجهی از جمعیت فعال کشور می‌شود را اعلام می‌نماید.

مقتضی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مشکلات اضطراری و بحران‌های واقعی کشور از جمله نبود واکسن کافی برای آحاد جامعه و عقب ماندن کشورمان از نرخ میانگین واکسیناسیون جهانی که موجب ظهور پیک کنونی کووید -۱۹ شده، تأمین داروها و اقلام بهداشتی و درمانی مورد نیاز مردم، جبران خسارت‌های خشکسالی برای کشاورزان، وضعیت آبرسانی به مناطق بحران‌زده در استان‌های مختلف، تورم و گرانی کمرشکن بپردازند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان همچنین از هموطنان صبور که با وجود همه ناملایمات در روزهای گذشته به مسالمت‌آمیزترین شکل ممکن و با پیوستن به کارزار مخالفت با طرح به اصطلاح صیانت از کاربران فضای مجازی، اعتراض خود را ابراز کرده‌اند، قدردانی نموده و از همه فعالین سیاسی، اجتماعی و رسانه‌ای می‌خواهد تا همچنان پیگیر از دستور خارج کردن این طرح که در مجلسِ مدعی شفافیت، به‌شیوه‌ای غیرشفاف مطرح شده است، باشند.

بدیهی است نمایندگان مجلس و همه دست‌اندرکاران امور باید بدانند که هرگونه طرح و برنامه‌ای که در جهت تضییع حقوق اساسی ملت ایران باشد، از جمله محدودسازی گردش اطلاعات و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین ارتباطی، قطعاً با مخالفت و اعتراض جامعه مواجه خواهد شد.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان

کد خبر 512485

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات جبهه اصلاحات ایران طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد

محسن رضایی در حاشیه کمیسیون تخصصی شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه ارزش‌های انقلاب همچون ایثار، برادری، وحدت و فداکاری عامل پیروزی بر رژیم طاغوت بودند، گفت: برادری و وحدت رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

وی با یادآوری اینکه «روح برادری در دفاع مقدس، قوای رزمندگان را چند برابر و معجزه می‌کرد»، یادآور شد: کمرنگ شدن این ارزش‌ها در سال‌های اخیر، به ضرر انسجام ملت و همچنین مانع رشد و پیشرفت است.

دبیر شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تأکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه‌اند و باید با هوشیاری و بصیرت در مقابل این توطئه‌ها بایستیم، گفت: جبهه انقلاب باید اختلافات جزئی و سلایق شخصی را کنار گذاشته و با همدلی و حول منافع ملی در جهت ساختن ایرانی قوی و آباد قدم بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزئی را کنار بگذارد
  • جبهه پایداری به دنبال کلید زدن «طرح صیانت جدید» در مجلس دوازدهم؟ 
  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی
  • مجری جنجالی صداوسیما به اصلاح‌طلب و اصولگرا رحم نکرد: حرامید! +تصویر
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • مجری صداوسیما: اصلاح طلبی نطفه‌اش حرام است و اصولگرایی لقمه‌اش!
  • مولفه‌های بومی امنیت روانی در اردبیل احصا شود
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم