Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@15:40:21 GMT

سطح مطالبات مردمی را بالا نبریم

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۲۳۰۱

سطح مطالبات مردمی را بالا نبریم

متن یادداشت فولادگر به شرح زیر است:

زمانی که آقای روحانی دولت را از آقای احمدی نژاد تحویل گرفت، تحریم های مرحله اول شروع شده بود، یک تفاوت نرخ ارز همان زمان پیش آمده بود بنابراین آن موقع هم شرایط سختی بر کشور حاکم بود، با این وجود معتقدم شرایط اقتصادی در مقایسه با 8 سال پیش بدتر شده است.

اخیر آقای احمدی نژاد یک نامه به آقای روحانی نوشت و نقد مفصلی به عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم انجام داد، هرچند بخش هایی از این نامه درست است اما آقای احمدی نژاد نباید فکر کند که گلستان تحویل آقای روحانی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از مشکلات ساختاری هستند که آقای احمدی نژاد می توانست در همان زمان دولت خودش آنها را اصلاح کند.

امروز باید واقعیت ها روشن شود که آقای رئیسی کشور را در چه شرایطی می خواهد تحویل می گیرد و الان آسیب ها و مشکلات اقتصادی کشور کجاست؟ اما این به آن معنا نیست که دولت سیزدهم تا 2 سال بعد در پاسخ به هر سئوالی بگوید، این مسئله مربوط به دولت قبل می شود و بخواهد با این پاسخ به نوعی از خود سلب مسئولیت کند. این نوع رفتار را از دولت آقای روحانی هم مورد قبول نبود.

دولت سیزدهم باید براساس یک "برنامه تحول" به حل مشکلات و آسیب های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشور ورود کند و برای اصلاح ساختارهای مالی، افزایش درآمد و تولید، بهینه کردن هزینه ها و چابک کردن ساختار اجرایی وغیره رویکردهایش مشخص باشد. 

البته نکته دیگر لزوم تداوم یافتن حمایت ها از دولت سیزدهم است. باید به محدودیت ها در انتخاب اعضای کابینه و مدیران ارشد دولتی توجه کرد. در واقع امکان آنکه خیلی ها در حلقه نخست مدیریتی کشور قرار بگیرند وجود ندارد بنابراین این پذیرفته نیست گروه ها و جریانات سیاسی که زمان انتخابات از آقای رئیسی حمایت کردند، وقتی می بینند در دولت نیستند، شروع به انتقاد و گلایه کنند.

نکته بعدی آنکه مسائل اقتصادی کشور بدون توجه به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی قابل حل نیستند. در حوزه سیاست داخلی در عین حال که باید نقد و نقدپذیری و پاسخگویی باشد، باید توجه شود که اگر یک اجماعی در حمایت از دولت نباشد و از همان روز اول بخواهد مقابل دولت کارشکنی شود، این وضعیت شرایط را برای کار کردن بسیار سخت می کند چون دولت دائم با شکاف های سیاسی و اجتماعی مواجه خواهد شد.

این موضوع هم برای حمایت از دولت باید مدنظر باشد که مردم براساس امید به حل مشکلات پای صندوق رأی آمدند و به آقای رئیسی رأی دادند، نباید سطح مطالبات مردمی را به قدری بالا برد که مردم انتظار معجزه از دولت آقای رئیسی داشته باشند.

از دیگر موضوعات مهم آن است که مبنای کار دولت باید اقتصاد مقاومتی باشد، مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی فرمودند «باید با رویکرد درون زا و برون‌نگر دنبال شود»، یعنی مشکلات اقتصادی بر پایه توانمندی های داخلی حل شوند، در عین حال تعامل با دنیا به ویژه کشورهای همسایه، اوراسیا و اروپا نیز مدنظر باشد یعنی بدون توجه به مسائل بین المللی و دیپلماسی اقتصادی نمی شود، مسائل اقتصادی را حل کرد بنابراین در عین حال که نباید به وعده های غرب اعتماد کرد، دولت آقای رئیسی باید مذاکرات را از وضعیت بن بست خارج کند.

البته هرچند به سه راهکار درباره مذاکرات وین پیشنهاد می شود اما دو مورد این راهکارها مورد پذیرش نیستند. یک راهکار آن است که مذاکرات را بگذاریم در بن بست بماند، در واقع گفتگوها را تعطیل کنیم و دوباره به نقطه قبل برگردیم. راه دوم زورگویی آمریکا را در مذاکرات بپذیریم. اما هیچ کدام این دو راهکار درست نیست. راهکار سوم ادامه دادن مذاکرات و تلاش و کوشش و چانه زنی برای دفاع از مواضع برحق نظام جمهوری اسلامی است تا به دنیا نشان دهیم که اهل مذاکره منطقی و مستدل و شجاعانه برای دفاع از مواضع مان هستیم.

انشاءالله خدا به آقای رئیسی کمک کند و همه صاحب نظران، تشکل ها، گروه های سیاسی و رسانه ها حمایت جامعی انجام دهند تا دولت آینده بتواند در حل مشکلات کشور موفق باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: احمدی نژاد انتخابات دولت گروه های سیاسی مقام معظم رهبری آقای احمدی نژاد آقای روحانی آقای رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت

با اعلام روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، پس از ارائه گزارش دارو، این نهاد نظارتی گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت را هم نهایی و جهت بهره برداری در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار داد.

موضوعاتی مثل مجوز‌های خاص، تعارض منافع و بزرگ نمایی تحریم از مهمترین چالش‌های پیش رو در این حوزه است که در این گزارش مورد اشاره قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • دنیای اقتصاد : در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • در سال ۱۴۰۳ نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم/ رشد اقتصادی هم بالا نخواهد رفت
  • وعده بزرگ وزیر اقتصاد به پرسپولیس و استقلال
  • گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • کنعانی: آمریکا به مطالبات قانونی دانشجویان احترام بگذارد
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است