Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل  ، در حال حاضر بستری بیماران کرونایی در بابل بسیار بیشتر از موج‌های قبلی است.            
به گزارش خبرنگارآریادئفترمازندران ردشهرستان بابل: دکترجوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل   بیان داشت: کادر درمانی در بیمارستان‌های بابل این روزها دقایق نفس‌گیری را پشت سر می‌گذارند و اگر این روند ادامه یابد سیستم درمانی مختل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

       
وی افزود: متاسفانه همچنان بستری بیماران کرونایی در بابل رو به افزایش است و روزهای سختی هم برای پرسنل بهداشتی و هم پرسنل درمانی را شاهد هستیم.                    
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: متاسفانه عادی‌انگاری‌ها به حدی بالاست که حتی اگر تالارها هم بسته شوند برخی از مردم با رعایت نکردن پروتکل‌ها، عروسی‌ها را در منازل و باغ ها برگزار می‌کنند.           
وی بیان داشت: در تمام دنیا ثابت شده که فقط وزارت بهداشت در کاهش ابتلای افراد جامعه به بیماری کرونا نقش ندارد، بلکه تمام ارگان‌های مرتبط همکاری دارند.    
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل  گفت: در حال حاضر بستری بیماران کرونایی در بابل بسیار بیشتر از موج‌های قبلی است.           
فعلا توانستیم بستری سرپایی را راه‌اندازی کنیم تا بر این اساس کمی تاب‌آوری سیستم را افزایش دهیم.
وی افزود: افزایش ظرفیت پذیرش سرپایی باعث شد که ما در حال حاضر بتوانیم خدمات بهتری را ارائه کرده و پیش از این که بیمار به مرحله خطرناک برسد درمان‌ها را آغاز کنیم.           
این مسئول تصریخ کرد: متاسفانه هنوز هم افرادی هستند که در اداره، اصناف و جامعه از ماسک استفاده نمی‌کنند. یا افرادی که با آگاهی از ابتلا به کرونا از قرنطینه خارج می‌شوند. باید این موارد از سوی مسئولان ادارات و نیز مردم با شماره تماس 190 یا اطلاع دادن به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی شهر گزارش شود تا از سوی همکاران بهداشتی مورد پیگیری قرار گیرد.    
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: مردم اگر کار فوری ندارند به هیچ عنوان به مراکز درمانی مراجعه نکنند برخی افراد بدون اینکه وضعیت‌شان اورژانسی باشد به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند. توصیه می‌شود در چنین شرایطی اگر شرایط اورژانسی ندارند هرگز به مراکزی مانند دندانپزشکی مراجعه نکنند.       
وی گفت: واکسن‌های موجود در کشور نوترکیب هستند. آسترازانکا تولید کره جنوبی است و طی روزهای اخیر نمونه ژاپنی آن هم وارد کشور شد.           
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل  خاطرنشان کرد: سینوفارم توسط چین تولید شده و برکت نیز از تولیدات داخلی است.       
وی افزود: واکسن پاستور که مشترک کوبا و ایران است نیز با پلتفرمی جدید ساخته شده و نظیر آن در دنیا وجود ندارد.
وی گفت: سینوفارم 50 تا 70 درصد در کشورهای مختلف، آسترازنکا 70 درصد و برای واکسن پاستور یا کوبا پاستور با دو دز 74 درصد و با دز سوم 92 درصد اثربخشی مطرح شده است.     
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: از نظر اثربخشی دو معیار برای واکسن در نظر می‌گیریم. نخست جلوگیری از ابتلا و دوم این که در صورت ابتلا از تشدید بیماری و مرگ جلوگیری کند.   
وی گفت: در حال حاضر با سوش دلتا و یک سوش واکسن‌گریز مواجه هستیم.         
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: وقتی می‌گوییم واکسنی 70 درصد اثر بخشی دارد یعنی 70 درصد جلوی ابتلا به بیماری را می‌گیرد و 30 درصد هم ممکن است افراد بیمار شوند.    
وی گفت: خوشبختانه تاکنون در بیشتر موارد افرادی که واکسن‌های پاستور، اسپوتنیک و آسترازانکا را تزریق کردند مرگ نداشتیم.  
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش مرگ و میر نسبت به آمار بستری‌شدگان نیز واکسیناسیون است.  
وی بیان داشت: علاوه بر گروه‌های سنی هدف طبق اولویت‌بندی، در حال حاضر فرهنگیان، خبرنگاران، اساتید دانشگاه و رانندگان تاکسی در مرحله تزریق واکسن قرار دارند.      
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: هم اکنون در بابل واکسن سینوفارم در حال تزریق است و منتظر واکسن‌های دیگر هستیم تا دوز دوم را تزریق کنیم.           
وی درپایان گفت: از مردم نیز می‌خواهیم که منتظر پیامک مراکز درمانی باشند و به این مراکز مراجعه نکنند.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استمرار روند صعودی کرونا در بابل خدمات درمانی را مختل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل حال حاضر 70 درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد