Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@01:54:00 GMT

ماجرای تهدید به ترور آیت الله قزوینی از سوی وهابیت

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۲۴۸۵

ماجرای تهدید به ترور آیت الله قزوینی از سوی وهابیت

‍‍‍‍‍‍

آیت الله قزوینی خاطره‌ای از تهدید به ترور خود از سوی فرقه ضاله وهابیت می‌گوید. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ آیت الله سید محمد حسینی قزوینی در سال 1331 در روستای خورهشت قزوین دیده به جهان گشود. پدربزرگ وی، سید حسن، صاحب کرامات و مقبره‌اش زیارتگاه اهالی روستا بود. پدر وی سید سلیمان به کشاورزی اشتغال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او به حوزه علمیه سردارین قزوین رفت و درآنجا از محضر شهید انصاری استفاده کرد. شهید انصاری از نظر اخلاقی، علمی و سیاسی بر روی وی تأثیر زیادی داشت و ارتباط با آن شهید بزرگوار در مبارزات انقلابی، زمینه دستگیری و شکنجه وی را توسط ساواک فراهم آورد. استعداد سرشار و علاقه وافر به علوم دینی، سیدمحمد حسین قزوینی را به مهاجرت به قم ترغیب کرد و وی با کمک  سید جمال‌الدین موسوی زنجانی به قم رفت و در آنجا سکونت کرد. در درس خارج اصول آیت‌الله وحید خراسانی و در درس فقه آیت‌الله گلپایگانی، مرحوم حائری (فرزند مؤسس حوزه علمیه قم)، آیت الله اراکی و آیت الله شیخ جواد تبریزی شرکت داشت. در سال 1378 موفق به گرفتن اجازه اجتهاد از برخی مراجع عظام تقلید شد. همزمان با تحصیل در حوزه، دوره دبیرستان تا دیپلم را نیز در قم سپری کرد. پس از گذران دوره‌های تحصیلی،‌ با نوشتن رساله مدرک سطح 4، موفق به کسب مدرک دکترا از حوزه شد. با تشویق آیت‌الله بوشهری، مدیر وقت حوزه، وارد دانشگاه بین المللی «الحره» درکشور هلند شد و در رشته فلسفه و تقارن ادیان تحصیل کرد. سپس رساله دکترای خود را با موضوع غدیر دفاع کرد و با دریافت نمره ممتاز، در آوریل سال 2010 فارغ التحصیل شد. 

 سپس در شبکه ماهواره‌ای وهابی «المستقله» در برنامه‌های متعددی حضور یافت. در شبکه «سلام» نیز حدود سه سال برنامه داشت که از جمله برنامه‌های موفق وی در این دوران، مناظره با جناب ملازاده و مولوی مرادزهی است. با تأسیس شبکه ولایت در سال 1389  که تنها شبکه در برابر وهابی‌هاست، مدیریت شبکه را بر عهده گرفت و در این شبکه بارها با دو شرط: 1) عدم اهانت به مقدسات 2) عدم ورود به حوزه سیاسی، جهت برگزاری مناظره با شخصیت‌های طراز اول وهابی و اساتید دانشگاه الأزهر اعلام آمادگی کرد. برخی از چهره‌های سرشناس وهابی نظیر عبدالله حیدری، ‌بارها با وی قرار مناظره گذاشت، اما از حضور در مناظره طفره رفته‌اند و در نهایت به ترس خود از مناظره با ایشان اعتراف کردند. وی در مجموع حدود 200 جلسه گفتگو و مناظره با مفتیان و اساتید دانشگاه‌های عربستان سعودی مانند آل‌شیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی، شیخ محمد جمیل زینو و پرفسور غامدی و ... داشته‌ است. استاد حسینی قزوینی تاکنون 36 جلد کتاب رابه رشته تحریر درآورد.  در سال 1371 مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌ّعصر (عج) را تحت اشراف آیت‌الله خزعلی تأسیس کرد ودر حال حاضر علاوه بر مدیریت این مؤسسه، مدیریت سایت valiasr–aj.com  را که پاسخگوی جدیدترین شبهات وهابیت است بر عهده دارد.

در ادامه، خاطراتی از جریان شکل‌گیری شبکه ولایت را از زبان آیت الله قزوینی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم مشاهده می‌کنید.  

استدلال امام رضا(ع) درباره شأن نزول مباهلهدعایی از امام صادق(ع) برای رفع بلا و بیماری در روز مباهله

انتهای‌پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام اهل بیت علیهم السلام آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور

تابناک _ سرلشکر جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله با حمایت از «طرح نور»، تأکید کرد: در همهٔ ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی امکان اشتباه وجود دارد، با تذکر رهبر انقلاب اشتباهات «طرح نور» رفع می‌شود نه اینکه کل طرح زیر سوال برود، بنابراین وظیفهٔ همه است که از این کار حمایت بکنند.

سرلشکر محمدعلی جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه پاسداران در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحهٔ حجاب و عفاف، گفت: مهم آن است که بدانیم یک دستگاه و مجموعه‌ای به نام فراجا با آن غیرتی که فرمانده این دستگاه در اجرای وظیفه قانونی طرح نور دارد باید در این مورد باید همه دلسوزان انقلاب و ارزش‌ها و دلسوزان فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی جامعه از این طرح حمایت کنند زیرا این دستگاه وظیفه قانونی خود را اجرا می‌کند. 

وی افزود: هر اقدامی که اجرا می‌شود ممکن است اشکالاتی داشته باشد و به دنبال آن عوامل اجراکننده تذکراتی هم دریافت کنند و این اتفاق هم رخ داده و طبیعی است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله، اظهار کرد: یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.

سرلشکر جعفری بیان کرد: این دو تذکر در مورد انجام همه مأموریت‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یک امر طبیعی است زیرا ممکن در اجرا یک مأموری اشتباهی کند و با آن تذکر این اشتباه اصلاح شود، بنابراین با این تذکر اصل مأموریت زیر سوال نمی‌رود و باید مأموریت به‌درستی اجرا شود.

وی با بیان اینکه این اقدام فراجا جای تقدیر دارد، تصریح کرد: در این شرایط و فضایی که کشف حجاب و برهنگی در کشور از جانب دشمن در حال برنامه‌ریزی و گسترش است، در حال مقابله با آن است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله، تأکید کرد: این وظیفه همه است تا از این اقدام حمایت کنند و ما هم حمایت می‌کنیم.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: آن مطالبی که در فضای مجازی در خصوص آقای فضائلی گفته شده و گزارش دروغی که نسبت به ایشان داده شده باید گفت که خلاف این امر انجام نشده و ایشان هم در صحبت دوم خود مجددا تاکید کرده است و دفتر رهبر انقلاب هم تکذیبی نکرده و این نشان دهنده واقعیت آن است، بنابراین حضرت آقا بر انجام این امر تأکید دارند اما تذکر هم داده‌اند که کار درست انجام شود‌.

وی تصریح کرد: بنابر اطلاعی که دارم هم با آن مأموری که خطا کرده برخورد شده و تذکر داده اند و هم در دست کنترل است تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد تا این ماموریت درست انجام شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله در پایان به نکته‌ای در مورد لایحه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: چون این لایحه باب میل برخی دوستان نیست لذا شروع به رد کردن آن و زیر سوال بردن این لایحه کرده‌اند که کار بسیار مسموم و نگران کننده است و دوستان باید از این کار پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دستگیری یک نوجوان ۱۶ ساله در پی تهدید تروریستی در المپیک
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • اسموتریچ خواستار ترور رهبران حماس، نابودی کامل غزه و تحریم دولت رام‌الله شد
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • «غرغر خان» به باغ شادونه رسید/ یک ماجرای جدید
  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • لحظه ترور یکی از رزمندگان سامانه پدافند هوایی حزب الله
  • جزییات پرونده‌های قاچاق دختران/ ماجرای پروژه کینگ چیست؟