Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام صهیونیستی طرح ۴ جانبه اسرائیل را برای گسترش روابط دیپلماتیک با کشورهای جدید عربی فاش کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید، یک مقام ارشد صهیونیستی فاش کرد که وزارت امور خارجه اسرائیل برنامه ای چهار جانبه برای توسعه توافق‌نامه موسوم به « ابراهیم» برای عادی سازی روابط با کشورهای جدید عربی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارت‌خانه بر ادامه ارتباط مخفیانه میان اسرائیل با برخی کشورهای عربی تاکید کرد.

روزنامه «تایمز اسرائیل» به نقل از «ریگیف» مدیر سابق بخش خاورمیانه در وزارت امور خارجه اعلام کرد که اسرائیل به نوعی با همه کشورهای عربی ارتباط دارد .

وی که رئیس ماموریت اسرائیل در اتحادیه اروپا در بروکسل است، افزود: در 20 سال گذشته، وزارت امور خارجه اسرائیل تقریباً با اکثر کشورهای جهان عرب در ارتباط بوده است.

این مقام صهیونیستی تاکید کرد چهار محور مورد نیاز اسرائیل برای توسعه توافق‌نامه‌های عادی سازی روابط با کشورهای عربی توسعه روابط دیپلماتیک یا روابط بین دو طرف ، ارتقاء تجارت بخش خصوصی با کشورهای سازش‌کار، تلاش برای جلب حمایت سازمان‌های بین‌المللی و ایالات متحده و دسترسی به شرکای جدید هستند.

زیاد النخاله: تنها راه برپایی دولت فلسطین و مبارزه با پروژه صهیونیستی مقاومت استپرچم آغشته به خون مردم فلسطین در دست ورزشکاران رژیم صهیونیستی + عکسادامه رجز خوانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران

بر اساس گزارش روزنامه تایمز اسرائیل ، این موضوعات پس از تجربه‌هایی است که وزارت امور خارجه از ده‌ها سال سازش با مصر و اردن آموخته است.

در ادامه گزارش این روزنامه آمده است که اسرائیل به دنبال گسترش روابط با کشورهای عربی است تا از « شکاف» ایجاد شده در روابط خود با اردن و مصر جلوگیری کند.

مدیر سابق بخش خاورمیانه در وزارت امور خارجه اسرائیل در مورد تغییر نحوه برخورد با ابوظبی قبل و بعد از توافق‌نامه عادی سازی روابط صحبت کرد و گفت: « امارات روابط خود با اسرائیل را پنهان نکرد و ما را در مضیقه قرار نداد».

وی در ادامه افزود: وقتی در سال 2014 به مقر آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در ابوظبی سفر کردم ، 40 دقیقه در اتاق جانبی داخل فرودگاه منتظر ‌ماندم و سپس به هتل خاصی منتقل ‌شدم اما این رفتارامارات بعداً تغییر کرد و تنها 10 دقیقه طول کشید تا مراحل ورود خود را در فرودگاه ابوظبی بدون هیچگونه دستورالعملی هنگام بازدید از این کشور برای آماده سازی دو طرف برای امضای توافقنامه عادی‌سازی انجام دهم.

ریگیف یکی از اصلی‌ترین مقامات صهیونیستی بود که اولین سازه را برای توافق‌نامه‌های موسوم به «ابراهیم» که اسرائیل با امارات متحده عربی ، بحرین ، سودان و مراکش در سال 2020 امضا کرد ، گذاشت.

اخیرا اسرائیل و آمریکا درباره فرصت‌های موجود در منطقه، از جمله پیشبرد عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای جهان عرب و اسلام و تحولات مثبت اخیر در روابط تل‌آویو و اردن، تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت امور خارجه عادی سازی روابط کشورهای عربی توافق نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان سعودی و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند.

کانال 12 رژیم صهیونیستی در گزارش خود آورده است که در جریان جنگ غزه، تماس‌های ویژه‌ای به صورت مخفیانه برای عادی سازی روابط و انعقاد یک توافق تاریخی بین اسرائیل با عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیش‌تر «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، فاش کرد.

به گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

به گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته امریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیر نظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملا با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

این مقام آگاه تأکید کرد که عربستان در ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه حل دو دولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • رسانه‌های عبری: السنوار قهرمان کشورهای عربی و اسلامی شده است
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ تن افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر افزایش یافت
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند