Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:47:58 GMT

جهاد دانشگاهی سمنان سه هزار دوره آموزشی برگزار کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۳۳۵۱

جهاد دانشگاهی سمنان سه هزار دوره آموزشی برگزار کرد

به‌ گزارش ایرنا، حسن رهایی روز پنجشنبه در آستانه فرارسیدن ۱۶ مرداد و چهل و یکمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی به رسانه‌ها افزود: ۵۷ هزار و ۸۵۹ نفر در دوره‌های آموزشی به عنوان فراگیر در دوره‌های آزاد و قراردادی جهاددانشگاهی استان سمنان شرکت کردند.

وی از راه اندازی یک مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی استان سمنان با همکاری سازمان توسعه فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی کشور در سالجاری خبر داد و تصریح کرد: در همین راستا ۲ استارتاپ در حوزه طراحی اپلیکیشن های موبایل و ۳۱ رویداد و کارگاه آموزشی با عنوان صندلی تجربه، رویداد تازه شو، رویداد دیدار در حوزه های کارآفرینی و کسب و کار برای دانشجویان و علاقه مندان این حوزه برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهایی اظهار داشت: مجوز ۲ مرکز آموزشی شامل مرکز مهارت پزشکی زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مرکز آموزش همکار اداره کل استاندارد استان سمنان در سالجاری اخذ شده است. 

وی ادامه داد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده، طرح ملی سرباز مهارت و آموزش بیش از یکهزار و ۶۰۲ سرباز، برگزاری کلاس ها و آزمون های برخط دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برای بیش از ۲ هزار دانشجو، برگزاری آزمون استخدامی و ادواری سازمانها و دستگاه های مختلف و قرارگرفتن در سطح بندی نوع B مراکز علمی کاربردی کشور، از جمله طرح ها و فعالیت‌های شاخص آموزشی در یک سال گذشته است.

رهایی، باور داشتن به و بهره‌گیری از توان جوانان و نخبگان ایرانی را رمز موفقیت جهاددانشگاهی در طول ۴۱ اخیر دانست و گفت: جهاددانشگاهی با تکیه به روحیه خوداتکایی و خودباوری، در جهت شناسایی و عبور از موانع، تجربه خوبی در بخش های مختلف تولید به دست آورده است که بهره گیری از این تجربیات، می تواند در جهت توسعه و پیشرفت کشور مفید باشد.

وی از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان سمنان به عنوان یکی از طرح های شاخص ملی در این استان یاد کرد و گفت: در این طرح که با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجرا است و بالغ بر یکهزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می گیرند.

رهایی، از اجرای بیش از ۳۰ طرح شاخص پژوهشی و فناورانه در یک سال گذشته خبر داد و گفت: در همین راستا قرارداد همکاری های مشترک با دستگاه های اجرایی استان سمنان جهت انجام طرح های تحقیقاتی در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، مدیریت، کامپیوتر و الکترونیک، گردشگری، فناورانه، مصالح ساختمانی و مواد معدنی انجام شد. 

وی از ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در سطح استان سمنان به عنوان یک خدمت تخصصی خبر داد و گفت: نمایندگی بانک خون بند ناف نوزادان از سال ۱۳۹۲ در استان سمنان راه اندازی شده است که در سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در استان جمع آوری و ذخیره سازی شد.

وی از پیشرفت فیزیکی ۹۴درصدی گام اول ساختمان طرح رویان جهاددانشگاهی استان سمنان در شهرستان مهدیشهر خبر داد و گفت: پیگیری لازم برای تخصیص اعتبارات استانی و ملی جهت تکمیل فاز اول شعبه منطقه ای پژوهشگاه رویان و خرید تجهیزات انجام شده است و در همین راستا پیش نویس و تفاهم نامه طرح اصلاح نژاد دام سبک بین جهاددانشگاهی استان سمنان و پژوهشکده زیست فناوری رویان جهاددانشگاهی اصفهان نیز انجام شده است.

وی همچنین از اخذ مجوز اصولی مرکز مستندسازی وتولیدات چند رسانه ای جهاددانشگاهی استان سمنان در حوزه معاونت فرهنگی خبر داد و گفت: انعقاد قرارداد با شرکت شهرک های صنعتی برای مستدسازی کارآفرینان برتر استان سمنان، برگزاری ۴ اردوی ایران مرزپرگهر، برگزاری وبینار تخصصی وحدت حوزه ودانشگاه و برگزاری کرسی تلاوت وتدبر در قرآن کریم از جمله برنامه های فرهنگی در یکسال گذشته بوده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان تصریح کرد: برگزاری مسابقات دفاع سه دقیقه ای از پایان نامه های دانشجویی، انجام طرح های نظرسنجی بررسی مسائل روز جامعه و انتخابات۱۴۰۰، بررسی نظرات مردم درخصوص تعاون و رضایتمندی از خدمات شرکت توزیع نیروی برق، و همچنین انتخاب طرح نظرسنجی بررسی اجرای مفاد حقوق شهروندی در شرکت آب وفاضلاب استان سمنان به عنوان طرح شاخص شرکت آبفای استان و راهیابی آن به جشنواره پژوهش وفناوری وزرات نیرو از جمله سایر طرح های شاخص فرهنگی در یکسال گذشته بود.

برچسب‌ها سازمان جهاد دانشگاهی سمنان ریاست گروه بانک خون بندناف مهدی شهر علمی جهاد دانشگاهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی سمنان سازمان جهاد دانشگاهی سمنان مهدی شهر علمی جهاد دانشگاهی جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد و گفت سال گذشته طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان گفت: مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است.

امین آزادبخت امروز، هشتم اردیبهشت در آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ که به همت جهاد دانشگاهی لرستان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید میربهرسی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به استقبال دانشجویان لرستانی از مسابقه ملی سدید بیان کرد: این مسابقات بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم است.

وی با اشاره به اینکه این رویداد پیش از این در قالب دو مسابقه ملی پایان‌نامه و کتاب سه‌ دقیقه‌ای اجرا می‌شد که در دور جدید، با تجمیع مسابقات قبلی و با عنوان مسابقات ملی سدید در پنج بخش پایان‌نامه، کتاب، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع برگزار شده است، افزود: در لرستان این مسابقه ملی با حضور ۵۳ نفر در مرحله استانی به همت جهاد دانشگاهی و با همکاری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه بودیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد لرستان به اجرای برنامه‌های مختلف از قبیل مناظرات دانشجویی، مناظرات اساتید و پویش‌های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی یک نهاد دانشگاهی است که با برخورداری از ظرفیت‌هایی همچون خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی(ایسپا)، سازمان انتشارات، کانون‌های دانشجویی و... می‌تواند ارتباط خوبی با دانشجویان داشته باشد و برنامه‌های متنوعی در عرصه‌های مختلف برگزار کند.

آزادبخت با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه کتاب در استان و کشور و اینکه دانشجو نقش‌آفرین و آینده‌ساز است، گفت: دانشجویان باید مروج، مبلغ و معرف کتاب و کتابخوانی باشند و با تشویق هم‌کلاسی‌ها، دوستان، خانواده نقش خود در مروج عرصه مطالعه کتاب را ایفا کنند.

وی در خاتمه از اهدای دو هزار جلد از سوی جهاددانشگاهی واحد لرستان به دانشگاه لرستان جهت تجهیز کتابخانه‌های سراهای دانشجویی دانشگاه لرستان خبر داد و گفت: طرح جمع‌آوری کتاب با عنوان رستا سال گذشته از سوی جهاددانشگاهی لرستان اجرا و بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب جمع‌آوری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • تقدیر از مجریان برگزاری انتخابات در فیروزکوه
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو