Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:27:06 GMT

مشاغل کوچک صنعت را متحول می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۳۱۷۸

مشاغل کوچک صنعت را متحول می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد مولوی ظهر امروز پنجشنبه در نشست با صنعتگران و با اشاره به مشکلاتشان ناشی از دوگانگی سازمان منطقه آزاد اروند و اداره صنعت و معدن استان خوزستان اظهار کرد: یکی از معضلاتی که ما سالیان سال نه تنها در حوزه صنعت بلکه در حوزه مدیریتی گرفتار آن هستیم، مسئله دوگانگی این دو نهاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف از این نشست هم اندیشی است که امید می‌رود جمع‌بندی این نشست با وزیر جدید مطرح شود تا برخی از مشکلات زیرساختی در اسناد بالادستی حل شوند؛ همچنین در این نشست تولیدکنندگان پیشنهادهای خوب و جامعی را ارائه دادند که باید در برنامه هفتم توسعه آنها را پیش‌بینی کنیم.

وی تصریح کرد: امروز یکسری موارد و موضوعاتی مربوط به مشکلات صنعتگران مطرح شد که مربوط به دستگاه‌های اجرای شهرستان یا استان است که امید می‌رود با پیگیری بتوان آنها را رفع کرد.

مولوی، تولیدکنندگان را نوک پیکان اشتغال و اقتصاد کشور دانست و یادآور شد: حمایت از تولیدکننده در بخش‌های مختلف نیاز ضروری ما است چرا که مشاغل کوچک، صنعت ما را متحول می‌کنند و نرخ بیکاری را کاهش خواهند داد.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند در منطقه به عنوان یک فرصت دارای معضلاتی است که باید مشکلاتشان حل شوند، گفت: یکی از معضلات ما این است که منطقه آزاد اروند در کلیات شهر آبادان نیست.

نماینده مردم آبادان در مجلس افزود: شهرآبادان تا محدوده روستای سادات جزو منطقه آزاد است اما بخش مرکزی را شامل نمی‌شود و دو شهر چوئبده و اروندکنار با وجود بخشداری، شورای شهر و شهرداری، گمرک و بندر و دارای فعالیت‌های اقتصادی هستند اما خارج از محدوده منطقه آزاد هستند که ر این راستا مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

مولوی تأکید کرد: یکپارچگی منطقه آزاد بسیار مهم است و اگر این یکپارچگی اصلاح شود آن زمان ساختار کامل خواهد شد و می‌توان به راحتی بسیاری از مسائل را حل‌وفصل کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار تفویض اختیار ادارات کل از طریق استان خوزستان به منطقه آزاد اروند به عنوان مدیر ارشد شهرستان در حوزه‌های مختلف شد و تأکید کرد: ما نیازمند مدیرکل‌های اداراتی همچون کشاورزی، صمت، آموزش و پرورش و… هستیم به این معنا که مدیران کل ادارات در این منطقه با اختیارات ویژه مستقر شوند.

وی افزود: پیش‌تر نیز در این رابطه پیگیری شده و اکنون باید تمامی اختیارات اداره کل صمت واگذار شود و کد و رمز ورود را وزارت صمت به این اداره کل بدهد که در ظرفیت سنجی‌ها بتوان مشکلات مربوط به این حوزه را حل‌وفصل کرد.

مولوی بیان کرد: پای درد دل تولیدکنندگان که می‌نشینیم خواهیم دید غصه چندین هزار ساله دارند که همه مشکلات آنها انباشته شده‌اند؛ دو شهرک صنعتی آبادان از لحاظ حوزه زیرساختی با مشکلات فراوانی مواجه هستند که در این دو سال گذشته ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار جذب و مناقصه آن انجام شد، همچنین این مبلغ افزایش پیدا کرد و به ۵۷۰ میلیارد ریال رسید.

وی از اختصاص اعتباری بالغ‌بر ۷۰ میلیارد ریال در اعتبارات سال جاری برای زیرساخت‌های شهرک صنعتی جهادآباد خبر داد و اظهار کرد: هر دو شهرک صنعتی آبادان ر حوزه زیرساخت، عمران و فاضلاب با مشکلات بسیاری مواجه‌اند و سرمایه‌گذار با این شرایط شلختگی که موجود است، ورود نخواهد کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: کارها از گذشته انباشته شده و همه باید با همکاری و تلاش نمایندگان کمک کنیم تا اوضاع شهرک‌های صنعتی آبادان ساماندهی شوند تا به تولیدکنندگان موجود در منطقه کمک شود و همچنین دیگر تولیدکنندگان جذب شوند.

وی با بیان اینکه عده‌ای فقط زمین در شهرک صنعتی گرفته‌اند و بعد از مدتی آن را رها کردند، عنوان کرد: در این زمینه باید دستگاه‌های ذی‌ربط در سطح استان خوزستان ورود کنند که اگر سند گرفته‌اند، بیایند و پای‌کار باشند و اگر سند نگرفته‌اند، خلع ید شوند و زمین‌ها را به اشخاص دیگری که دوست دارند کار کنند واگذار شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: قرار نیست شخصی بیاید و میخی بر زمین بکوبد و برود ارزش افزود پیدا کند و اگر سند داشته باشد به شخصی دیگری بفروشد و برود؛ این نوعی زمین‌خواری است.

مولوی تأکید کرد: کسانی که زمین دریافت کرده‌اند، اگر پای‌کار نیایند، سندهایشان را همانند آن زمین‌های کشاورزی باطل خواهیم کرد و تحویل اشخاصی می‌دهیم که می‌خواهند کار کنند.

کد خبر 5274415

منبع: مهر

کلیدواژه: سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس صنعتگران منطقه آزاد اروند ویروس کرونا واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه محرم 1400 گرگان شورای شهر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ماه محرم اردبیل واکسیناسیون ایلام نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی منطقه آزاد اروند شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله ربانی مهر صبح در اولین نشست هم اندیشی بانوان کارآفرین و کسب و کار پایدار بانوان گفت: بانوان همدان در حوزه خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی ومشاغل خانگی جایگاه ویژه ای دارند و استقبال خوب بانوان از کسب و کارها در سال های اخیر در حوزه تولید و کارآفرینی امیدوارکننده است و باید سعی شود بانک اطلاعانی از بانوان کارآفرین همدان تشکیل دهیم تا بهتر بتوانیم در این حوزه فعالیت کنیم.

وی افزود: توسعه کسب و کار بانوان باعث توانمندسازی بانوان و رونق تولید خواهد شد و باید زمینه فعالیت بیشتر بانوان در حوزه کسب و کارها را فراهم کنیم.

ربانی مهر گفت: در اکثر روستاهای همدان شاهد فعالیت بانوان کارآفرین هستیم که هم پای مردان در حوزه اقتصادی فعال هستند و این فرصت بزرگی برای استفاده از ظرفیت بانوان است.

وی اضافه کرد: از امامزاده محسن تا انصارالامام و ابرو و قهاوند شاهد فعالیت بانوان در حوزه تولید هستیم و انتظار است رسانه ها در معرفی بانوان کمک کنند تا برای همه بانوان جامعه فرهنگ سازی شود و در حوزه اقتصادی ورود فعالی داشته باشند.

ربانی‌مهر افزود: تلاش جهت راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی و مشاغل خانگی بایددر اولویت برنامه ها قرارگیرد

کد خبر 6092294

دیگر خبرها

  • شجاعی در برابر شهری که او را بزرگ کرد!
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • دوگانگی مدیریتی در منطقه آزاد اروند سبب ناهماهنگی در اجرای امور کارگری
  • رد شکایت سپاهان و نساجی از صنعت نفت آبادان
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • موعود شمخانی کیست؟