Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@23:32:41 GMT

دیدار ولایتی با رییس جریان حکمت اسلامی عراق

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۳۴۱۶

«علی اکبر ولایتی» با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم دیدار و در خصوص موضوعات منطقه‌ای و روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر کرد. خبرگزاری میزان - «علی اکبر ولایتی» با حجت‌الاسلام والمسلمین سید عمار حکیم روز پنجشنبه ۱۴ مرداد دیدار و در خصوص موضوعات منطقه‌ای و روابط دو جانبه بحث و تبادل نظر کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت در این دیدار ضمن تاکید بر این که پیوند دو ملت ایران و عراق بر اساس تاریخ، دین، فرهنگ و حسن همجواری می‌باشد گفت: استقلال، اقتدار، امنیت و پیشرفت مستمر عراق برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مطمئن هستیم زیر سایه مرجعیت این کشور و رهبران و دلسوزان، موفقیت‌های خوبی در انتظار ملت و دولت عراق خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سید عمار حکیم نیز ضمن ابراز خرسندی از ملاقات مجدد با دکتر ولایتی گفت: عراق در سایه وحدت ملی و انسجام داخلی همه گروه‌های سیاسی و توجه به رهنمود‌های مرجعیت عالیقدر از ِآینده درخشانی در چارچوب استقلال و عزت ملی برخوردار است.   رییس جریان حکمت اسلامی عراق افزود: تلاش همه جانبه طیف‌های سیاسی در عراق این است که انتخابات مجلس به موقع و با حضور حداکثری مردم عراق برگزار شود و مجلس آینده بتواند تصمیمات مهمی را برای مصالح آینده کشور و شکوفایی اقتصادی عراق اتخاذ نماید.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم جهت شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور منتخب شب گذشته وارد تهران شد.   همچنین مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با رهبر شیعیان ترکیه نیز دیدار کرد و در زمینه روابط و همکاری‌های فیمابین تبادل نظر گردند.

ولایتی در این ملاقات ضمن تشکر از حضور آقای اوزگوندوز برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهور گفت: تقویت هرچه بیشتر روابط میان دو کشور، سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران است و در دوران ریاست جمهوری دکتر رئیسی ما شاهد تقویت بیشتر روابط با همسایگان به ویژه ترکیه خواهیم بود.

صلاح الدین اوزگوندوز هم در این دیدار ضمن تبریک انتخاب اقای دکتر رئیسی به عنوان رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تقویت هرچه بیشتر روابط دو کشور نه فقط به نفع دو ملت است بلکه جهان اسلام هم از آن منتفع می‌شود.   بیشتر بخوانید: تحلیف سیزدهم در سایه کرونا/ مهمانان خارجی بهارستان از کدام کشور‌ها هستند؟   انتهای پیام/ برچسب ها: علی اکبر ولایتی مجمع تشخیص مصلحت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علی اکبر ولایتی مجمع تشخیص مصلحت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به دعوت رسمی وزارت فرهنگ، علوم، ورزش ارمنستان ظهر چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برای امضا تفاهم‌نامه فرهنگی و برنامه مبادلات بین کشور ارمنستان و ایران، وارد ایروان شد و مورد استقبال سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران، محمد اسدی‌موحد رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان و پاپویان رییس مرکز امور بین‌الملل و دیاسپارهای وزارت فرهنگ ارمنستان قرار گرفت.

پاپویان در ابتدای این سفر ابراز امیدواری کرد در با امضای برنامه مبادلات، روابط فرهنگی بین دو کشور را مستحکم‌تر کنند، برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرایی‌تر شود و روابط دو کشور دوست و برادر ایران و ارمنستان مستحکم و عمیق‌تر شود.

در نخستین روز این سفر، ایمانی‌پور مهمان سفیر جمهوری اسلامی ایران بود. رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این ضیافت که با حضور جمعی از کارشناسان سفارت برگزار شد با مسائل فرهنگی و موضوعات جاری ارمنستان آشنا شد و راهکارهای توسعه روابط فرهنگی به‌ویژه در حوزه آموزش زبان فارسی، گسترش روابط دانشگاهی و همچنین گسترش فعالیت‌های فرهنگی ازجمله موضوع کتاب و انتشارات، ترجمه و نیز تبادلات بین دانشگاهی و هنری مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور ضمن ملاقات با مسؤولان فرهنگی و سیاسی ارمنستان، با وزیر امور فرهنگ، علوم، ورزش ارمنستان، معاون وزیر امور خارجه ارمنستان و اسقف اعظم کلیسای جامع آچمیادزین ملاقات خواهد کرد. همچنین دیدار با رئیس دانشگاه دولتی ایروان و ملاقات با اساتید و دانشجویان ایران‌شناسی و زبان ادبیات فارسی از دیگر برنامه‌های سفر ایمانی‌پور به ارمنستان است.

کد خبر 6095459 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران