Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، افزایش آمار مبتلایان به کرونا و روند صعودی تعداد بستری‌ها و جان‌باختگان در لرستان این روز‌ها رکورد‌های جدیدی را ثبت می‌کند و رسیدن به شرایط بحرانی را در یک قدمی افراد جامعه امکان‌پذیر کرده است.

در حالیکه موج پنجم کرونا در حال ثبت آمار و ارقامی ناخوشایند از ابتلا و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ شده است تعداد زیادی از افراد جامعه با بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و برداشتن ماسک بعنوان مهمترین ابزار مقابله با کرونا همنشینی با این ویروس را به قیمت جان خود و افراد خانواده و فامیل انتخاب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپیدمی کرونا همچون دریایی پرتلاطم با موج‌های پی در پی سلامت جامعه را نشانه گرفته است و در این میان برخی به جای تلاش برای ریشه کنی این بیماری مهلک به یاری آن شتافته اند و با رفت و آمد‌های غیرضروری با بی اعتنایی به شرایط کنونی همچون روز‌های قبل از شیوع این بیماری سعی در عادی جلوه دادن وضعیت موجود دارند.

عادی انگاری‌ها در لرستان به حدی رسیده است که به گفته مسولان رعایت پروتکل‌ها در برخی از شهرستان‌های استان به حدود ۳۰ درصد رسیده است و استان را در شرایط بحرانی قرارداده است.

در حالیکه کادر درمان استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون نتوانسته آرامش نسبی را تجربه کند و تلاش می‌شود تا با تسریع در واکسیناسیون اقشار پرخطر زنجیره ابتلا شکسته شود از طرفی دیگر افرادی ناآگاه با بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی و برگزاری مراسم‌های عزا و عروسی حلقه کرونا را برای دیگران تنگ‌تر کرده اند.

میزان ابتلا به کرونا در لرستان سه برابر شد

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: میزان ابتلا به کرونا در استان طی مرداد ماه جاری نسبت به تیرماه گذشته سه برابر شده است.

دکتر" علی فرهادی"بیان کرد: روند ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سطح لرستان رو به افزایش است تا حدی که در روز‌های اخیر این میزان در برخی شهرستان‌های استان نسبت به ماه گذشته تا پنج برابر نیز افزایش داشته است.

او با بیان اینکه در تیرماه امسال متوسط ابتلای روزانه در استان ۱۶۹ نفر بود که اکنون این رقم به ۸۶۶ نفر رسیده است اظهار داشت: میانگین بستری روزانه بیماران کرونا در استان طی ماه گذشته ۹۱ نفر بود که اکنون این میزان به ۲۲۰ نفر رسیده است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه متوسط بستری در استان بطور چشمگیری رو به افزایش است ادامه داد: در حال حاضر بطور متوسط روزانه ۲۱۵ نفر از بیماران کرونایی بصورت سرپایی در استان تحت درمان قرار می‌گیرند.

فرهادی افزود: در صورت تداوم روند افزایشی ابتلا در استان طی هفته آینده تخت‌های بیمارستانی تکمیل می‌شوند و شرایط بحرانی را شاهد خواهیم بود.

او گفت: تعداد جان باختگان مبتلا به کرونا در استان شتاب گرفته است و روز گذشته ۶ نفر در استان قربانی کووید ۱۹ شدند و تعداد فوتی‌ها از مرز ۲ هزار نفر نیز گذشته است.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: متوسط مرگ بیماران کرونایی در استان طی ماه گذشته روزانه ۲ نفر بود که اکنون این میانگین به ۳.۳ نفر رسیده است.

فرهادی با انتقاد از بی توجهی برخی افراد به شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد: در صورت تداوم عادی انگاری ها، استان در شرایط بحرانی قرار خواهد گرفت و این در حالی است که رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان به زیر ۵۰ درصد و در برخی شهرستان‌ها به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.

او ادامه داد: در حالیکه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان به حد ضعیفی رسیده است بر اساس گزارش‌های موجود هیچ گروه سنی در برابر موج پنجم کرونا در امان نیست و حتی افراد واکسینه شده نیز در معرض ابتلا قرار دارند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: براساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا در صورت تداوم شرایط موجود به مدت یک هفته در استان تعطیلی و محدودیت اعمال خواهد شد.

۳۵۶ هزار و ۹۹۲ دز واکسن کرونا وارد لرستان شده است

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان در عین حال گفت: تاکنون ۳۵۶ هزار و ۹۹۲ دز انواع مختلف واکسن کرونا وارد استان و ۲۸۶ هزار و۳۹۷ دز آن برای گروه‌های هدف تزریق شده است.

فرهادی افزود: این واکسن‌ها از نوع اسپوتنیک، آسترازنکا، کوواکسین و کووایران برکت بوده است و تلاش می‌شود با افزایش ورود واکسن به استان روند واکسیناسیون سرعت بیشتری بگیرد.

او تاکید کرد: افراد باید برای ثبت نام واکسیناسیون به آدرس salamat.gov.ir مراجعه کنند که گروه‌های هدف باید منتظر باشند تا پس از ثبت نام توسط مراقبان سلامت با آن‌ها تماس گرفته و یا برای ان‌ها پیامک ارسال شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر واکسن برای متولدین سال ۱۳۴۷ و قبل از آن تزریق می‌شود.

فرهادی ادامه داد: افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا با مشارکت سپاه و سایر نهاد‌های نظامی و انتظامی استان را در تسریع این اقدام موثر دانست و بیان کرد: با روند کنونی ارسال محموله‌های واکسن از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اقدامات استانی، تا پایان تابستان جاری جمعیت قابل توجهی از افراد جامعه واکسینه خواهند شد..

رعایت نکات بهداشتی در لرستان به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است

استاندار لرستان نیز گفت: رعایت نکات بهداشتی در این استان به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است و در صورت ادامه عادی‌انگاری مردم شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا خواهیم بود.

سید "موسی خادمی" اظهار داشت: با توجه به وضعیت تقریباً بحرانی کرونا در استان لرستان شاهد افزایش تعداد مبتلایان، تعداد بستری شدگان و روند افزایشی تعداد فوت شدگان هستیم که ناشی از عادی انگاری شدید مردم است.

او گفت: گویا مردم فراموش کرده اند که چنین بیماری خطرناکی وجود دارد اکنون رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح استان بسیار کم و به زیر ۳۰ درصد رسیده بطوری که همه اعضای ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا اظهار نگرانی کرده که در صورت ادامه این روند در هفته‌های آتی متاسفانه شاهد مرگ خیلی از عزیزان خواهیم بود و مشکلات زیادی برای سیستم بیمارستانی و بخش درمان ایجاد خواهد شد.

استاندار لرستان ادامه داد: به همین دلیل سه روز آخر هفته نسبت به ارزیابی و تاکید بر رعایت ذستورالعمل ها در همه اماکن خاص مانند پاساژ ها، دفاتر خدمات و پیشخوان دولت، مراکز پلیس + ۱۰، باشگاه‌های ورزشی، رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی، تالار‌ها و سایر مکان‌های پر خطری که وجود دارد نظارت خواهد شد و اگر به این نتیجه برسیم که در این اماکن نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی همکاری نمی‌کنند، احتمالاً از روز شنبه باید به سمت تعطیلی کامل حرکت کنیم.

خادمی با اشاره به احتمال تعطیلی در مناطق قرمز توسط دولت نیز گفت: اگر طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا تعطیلی عمومی اعلام شود ما تابع تصمیمات کشور هستیم و اگر این کمیته استانی که قرار است چند روز اجرایشیوه نامه ها را بررسی کند به این جمع‌بندی برسد که با روش‌های عادی پروتکل‌ها رعایت نمی‌شوند ما مستقل از این، خودمان به سمت تعطیلی خواهیم رفت.

او با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های استان اظهار داشت: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی تعداد مبتلایان به شدت در حال افزایش است و آمار بستری‌ها هم خیلی بالا است که خوشبختانه هنوز تخت خالی وجود دارد، اما اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند در چند روز آینده با مشکل تخت مواجه خواهیم شد.

خادمی با دعوت مردم به رعایته شیوه نامه های بهداشتی گفت: روند ابتلا به بیماری روند بسیار تندی است و اگر رعایت نکنیم با مشکلات و محدودیت‌های جدی مواجه خواهیم شد.

 با شناسایی ۸۳۵ بیمار جدید کووید ۱۹ طی شبانه روز گذشته در این استان شمار مبتلایان به ۱۳۵ هزار و ۷۰۶ نفر و شمار قربانیان نیز به ۲ هزار و پنج نفر رسیده است.

اکنون شهرستان‌های ازنا، دورود، چگنی، خرم‌آباد، پلدختر، سلسله، دلفان، کوهدشت، الیگودرز و بروجرد در وضعیت قرمز و رومشگان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.

 

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس شیوه نامه های بهداشتی قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان شیوه نامه های بهداشتی کرونا در استان درصد رسیده نفر رسیده ۳۰ درصد رسیده شرایط بحرانی عادی انگاری استان طی شهرستان ها ماه گذشته پروتکل ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۴۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: خبر آنلاین

tags # سریال پایتخت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت