Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@13:51:05 GMT

گسترش آتش‌سوزی‌ها در یونان و ترکیه +عکس و فیلم

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۵۳۰۹

گسترش آتش‌سوزی‌ها در یونان و ترکیه +عکس و فیلم

‍‍‍‍‍‍

طبق گزارش‌ها، در پی گسترش آتش‌سوزی‌ها در یونان و ترکیه، آتش به «المپیا» زادگاه باستانی مسابقات المپیک در یونان رسیده و در ترکیه هم نیروگاه حرارتی «کمرکوی» را احاطه کرده است.

به گزارش مشرق، یونان و ترکیه بیش از یک هفته است که از گرمای بی‌سابقه رنج می‌برند و مردم برخی مناطق به دلیل نزدیک شدن شعله‌های آتش بر اثر باد شدید به خانه‌های خود مجبور به ترک آن‌ها با قایق شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، آتش همچنین به «المپیا» زادگاه باستانی مسابقات المپیک رسیده جایی که بازی‌های المپیک هر چهار سال یکبار از سال ۷۷۶ قبل از میلاد برای بیش از هزار سال در آن برگزار می‌شد.

عکس‌ها و ویدئوها از این منطقه که در محاصره آتش قرار دارد و به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده، نشان می‌دهد آتش‌نشانان با کمک بالگرد و هواپیما با شعله‌های آتش می‌جنگند.

در همین حال، در ترکیه در همسایگی یونان هم، نیروگاه حرارتی «کمرکوی» در استان «موغله» در محاصره آتش قرار دارد. به گفته مقامات منطقه‌ای، همه مواد شیمیایی قابل انفجار-مخازن هیدروژن و زغال سنگ-از محل تخلیه شده است.

شمار کشته شدگان آتش سوزی‌هایی که تقریباً دورتادور سواحل ترکیه در دریای اژه و مدیترانه را تخریب کرده در حال حاضر هشت نفر است. مقام‌ها در برخی از مناطق وضعیت فاجعه اعلام کرده و از مردم و گردشگران خواسته‌اند آنجا را ترک کنند.

در یونان هم بیش از ۱۰۰ خانه بر اثر آتش‌سوزی جنگلی در جزیره «ائوبویا» تخریب شده است. هیچ مورد فوتی یا جراحت شدید در این کشور گزارش نشده است. هواشناسان می‌گویند موج گرما تا پایان هفته در این مناطق ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو دریای اژه ترکیه یونان آتش سوزی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۵۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران

مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با ۲۲ عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تازه‌ترین اثر تهیه شده توسط مرکز گسترش با عنوان «همبستگی علم و هنر در سینمای مستند» اثر احمد ضابطی جهرمی که در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» رونمایی شد، در نمایشگاه کتاب امسال، عرضه می‌شود. استاد ضابطی جهرمی روز جمعه 21 اردیبهشت ماه، از ساعت 16 تا 18 در غرفه مرکز در نمایشگاه حضور خواهد داشت.

کتاب‌های «هنر دقت (کلام و تصویر در مردم نگاری)» مایکل اوپیتس و احمد الستی و ترجمه محمد همتی، «صدای آینه‌ها» گفتگوی معصومه کیانی با منوچهر طیاب، خسرو سینمایی و محمدرضا اصلانی، «دوربین شخصی سینمای ذهنی و فیلم جستار» لائورا راسکارلی و ترجمه محمدرضا فرزاد و «پژوهش سینمایی (کشف سوالی درباره جهان و پرسشی درباره شکل برای فیلم مستند)» محمد تهامی‌نژاد از جمله عناوینی هستند که در غرفه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی عرضه خواهند شد.

تعدادی از آثار منتشر شده مرکز در یک سال گذشته در سایت فیدیبو عرضه شده و قابل دسترسی است. علاقه‌مندان به مطالعه آثار مربوط به سینمای مستند، در ایام برگزاری جشنواره هم می‌توانند 15 کتاب‌ از جمله «دگرخوانی سینمای مستند» اثر محمدرضا اصلانی را از فیدیبو تهیه کنند.

سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 19 تا 29 اردیبهشت 1403 در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود مشعل المپیک به فرانسه
  • همکاری‌های کشاورزی ایران و تاجیکستان گسترش می‌یابد
  • تهاجم رژیم صهیونیستی به رفح گسترش دامنه نسل‌کشی در غزه است
  • گسترش فرهنگ جهادی از کار جهادی مهم‌تر است
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟(+عکس)
  • «شاهین مبارز» چند نبرد موفق داشته است؟
  • پلیس مانع گسترش آتش کامیون شد
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه