Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه انگلیسی به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد ‌شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه (فردا) به‌منظور بررسی حادثه کشتی مرسر-استریت که رژیم صهیونیستی و طرف‌های غربی سعی دارند آن را به ایران نسبت دهند، نشستی را «پشت درهای بسته» برگزار خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری انگلیسی رویترز روز پنج‌شنبه به نقل از منابع دیپلماتیک مدعی شد که روز جمعه (فردا) شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی را پشت درهای بسته برگزار خواهد کرد و طی این نشست، انگلیس ادعاهای خود را در خصوص «حمله مرگبار» اخیر به یک نفتکش در نزدیکی سواحل کشور عمان مطرح خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویترز در عین حال در گزارش خود به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرده است که انتظار نمی‌رود که شورای امنیت سازمان ملل متحد هیچ اقدامی را در خصوص حادثه کشتی مرسر استریت اتخاذ کند.

سه‌شنبه شب دولت‌های انگلیس، رومانی و لیبریا بار ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل و مطرح کردن اتهامات بی پایه و اساس علیه ایران مدعی شدند که «به احتمال زیاد ایران در حمله هفته گذشته به یک کشتی در دریای عمان از یک پهپاد یا بیشتر استفاده کرده است».

این اتهامات در حالی مطرح می‌شود که سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اخبار منتشرشده در مورد بروز حوادث امنیتی پی‌درپی برای کشتی‌ها در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را کاملاً مشکوک دانست و نسبت به هر گونه فضاسازی کاذب برای اغراض خاص سیاسی هشدار داد.

روز شنبه هشتم مردادماه نهاد انگلیسی موسوم به عملیات‌های تجاری دریایی انگلیس (UKMTO) مدعی شد که یک کشتی پنجشنبه شب (ششم مردادماه) در دریای عمان هدف قرار گرفته شده است.

ساعاتی پس از انتشار این خبر، رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند که کشتی حادثه‌دیده به نام «مرسر استریت» در مالکیت یک شرکت ژاپنی و تحت مدیریت یک شرکت اسرائیلی بوده است.

منابع غربی در ادامه از کشته شدن یک شهروند انگلیسی و یک شهروند رومانیایی در جریان حادثه کشتی مرسر استریت خبر دادند.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اخبار منتشر شده درباره حوادث امنیتی برای کشتی‌هاتکرار اتهامات بی اساس «بلینکن» علیه ایران درباره کشتی صهیونیستیادعای گروه نظامی انگلیسی درباره حمله به یک کشتی در دریای عمانواکنش سخنگوی وزارت خارجه به اتهامات بی‌اساس وزرای خارجه انگلیس و آمریکا علیه ایرانهم‌نوایی انگلیس با ادعای بی‌اساس صهیونیست‌ها علیه ایران

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دریای عمان اخبار انگلیس شورای امنیت دریای عمان اخبار انگلیس شورای امنیت حادثه کشتی مرسر استریت شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران دریای عمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس

 به گزارش تابناک، سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت که بریتانیا با آغاز حملات هوایی غیرقانونی به خاک یمن از ژانویه گذشته، خود را به هدف قانونی برای اقدامات دفاعی یمنی‌ها تبدیل کرده است. اگر انگلیس و آمریکا فکر می‌کنند که تجاوزشان امنیت را برای آنها و متحدان (رژیم اسرائیل) به ارمغان می‌آورد، کاملاً نادان هستند.

وزیر دفاع انگلیس اخیرا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شده بود که «ایران مسؤول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی نیابتی از جمله حماس، حزب‌الله و انصارالله، گروه‌های مقاومت مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است».

همچنین وزارت امور خارجه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد در اقدامی متقابل هشت فرد و پنج نهاد انگلیسی را به دلیل اقدامات عامدانه در حمایت و تسهیل اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله در ارتکاب اعمال تروریستی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی تحت تحریم قرار می‌دهد.

نام گرنت شاپس، وزیر دفاع انگلیس نیز در این لیست به چشم می‌خورد.

شاپس در واکنش به این تحریم، ایران و نیروهای مقاومت منطقه را به بی‌ثبات‌کردن منطقه متهم کرد و مدعی شد: «اگر ایران فکر می‌کند این تحریم‌ها کسی را می‌ترساند، کاملا در اشتباه است».

منبع: ايسنا

دیگر خبرها

  • فیلیپین: از تجهیزات تهاجمی علیه چین استفاده نخواهیم کرد
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل