Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد جلوداری مدیر طرح کیمیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص این طرح اظهار کرد: طرح کیمیا به عنوان طرح پرورش و تربیت کارشناسان حوزه نوآوری و کارافرینی کشور پایه ریزی شده است واکوسیستم نوآوری و کارآفرینی کشور در سال‌های گذشته با توجه به فعالیت‌های توسط معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری انجام شده است نهاد سازی‌های مختلف از قبیل شرکت‌های دانش بنیان نوپا و پارک‌ها مراکز رشد شتاب دهنده‌ها و صندوق‌ها و سرمایه‌های خطرپذیر تشکیل شده اند وبه مرور این زیست بوم نهاد‌های مورد نظر خود را ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: از طریق برگزاری جلسات، مشورت‌ها و نیاز سنجی‌های پارک علم و فناوری شریف، متوجه وجود یک خلا جدی در حوزه تربیت نیروی انسانی شدیم در واقع متناسب با نهاد سازی‌های که انجام می‌شود، نیروی انسانی مورد نیاز تربیت نمی‌شود و بنابراین با خلاء نیروی انسانی و کارشناس ماهر که بتواند در نهاد‌های مختلفی که ایجاد شده است ایفای نقش کند، مواجه هستیم. در نیتجه ایده شکل گیری طرح کیمیا به این شکل که از طرف پارک علم و فناوری شریف ارائه شد.

مدیر طرح کیمیا بیان کرد: این ایده بعد از پایه ریزی و ارجا به معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری با هدف پر کردن خلاء نیروی انسانی مورد نیاز اکوسیتم نوآوی و فناوری کشور از سال ۹۶ آغاز به کار کرد؛ که همان سال اولین دوره آن برگزار شد و در سال ۹۹ چهارمین و پنجمین دوره اش اجرا شد که تا سال ۱۴۰۰ بخشی از آن ادامه داشت.

او گفت: طرح کیمیا دارای چندین بخش است که اولین مرحله آن فراخوان عمومی درکل کشور و گزینش افراد خواهد بود. در این مرحله افرادی که تمایل دارند بصورت کارشناس در حوزه کارآفرینی کشور فعالیت داشته باشند ثبت نام کرده و بعد کمیته داروری روزمه و هدف این افراد را بررسی می‌کند و بعد از مصاحبه حضوری ۱۰۰ نفر توسط کمیته جذب انتخاب می‌شوند.

جلوداری بیان کرد: افراد پذیرفته ۱۰۰ ساعت کارگاه‌های آموزشی مختلف را باید طی کرده و مرحله بعدی بخش بینشی است که ۵۰ ساعت دوره‌های بینیشی و مهارتی برای افراد پذیرفته شده در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: در بخش منتورینگ، با هماهنگی کمیته آموزش طرح کیمیا، افراد خبره و با تجربه این حوزه به عنوان منتور در کنار افراد برگزیده شده این طرح قرار می‌گیرند و هر شخص نزدیک به ۲۰ ساعت دوره منتورینگ را بصورت رودر رو با هدف دریافت تجربه منتور‌ها می‌گذراند.

مدیر طرح کیمیا افزود: بعد از طی این مراحل، از پذیرفته شدگان خواسته می‌شود برای در نظر گرفتن قدرت و مهارتشان یک پروژه را در دست بگیرند تا از این طریق قدرت تحلیل و گزارش نویسی افزایش یابد و درنهایت با ارائه یک آزمون کتبی سطح برگزیدگان بطور کامل مشخص خواهد شد.

او درنهایت یادآور شد: دانش آموختگان این طرح وارد اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور خواهند شد تا خلاء نیروی انسانی و کارشناس ماهر برطرف شود. درواقع نهاد‌های که درطرح کیمیا دخیل بوده اند شبکه‌ای را برای این افراد شکل می‌دهند تا این افراد مشغول به کار شوند.

بیشتربخوانید:

اهمیت تربیت نیروی انسانی در پیشرفت فناوری نانو ایران در رتبه چهارم جهانی تولید علم قرار دارد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت های دانش بینان تربیت نیروی انسانی ماهر معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری نیروی انسانی علم و فناوری طرح کیمیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: ۲۵ هزار نیروی جدید در دور دوم استخدامی‌ها که به زودی اعلام خواهد شد، جذب این وزارت می‌شوند.

بهرام بنده یزدانی روز شنبه در آیین آغاز کار ساخت مجتمع آموزشی بیمارستان خاتم الانبیای شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه در دوره های پیش سهمیه مناسبی برای استخدامی نیروهای بهداشت و درمان در نظر گرفته نشد و این بخش با مشکل مواجه بود.

وی افزود: رایزنی‌ها برای استخدام جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است تا سهمیه مناسبی برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی باشد.

معاون مرکز هماهنگی امور اقتصادی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بیان کرد: مسیر قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران، ۹۰۰ نفر در سال گذشته را شامل شد و این خود کمک بزرگی به امنیت شغلی کارکنان و وضعیت کیفی شاخص های استخدامی منابع انسانی کرد.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای استفاده از این ظرفیت جدید استخدامی که به زودی اعلام رسمی می شود در مدیریت منابع انسانی وزارتخانه در حال انجام است.

بنده یزدانی در ادامه اضافه کرد: هزینه های کلانی در بحث خرید تجهیزات و اقلام بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم انجام شده که اختصاص هفت میلیون و ۳۰۰ هزار یورو تجهیزات به خراسان شمالی از این موارد است.

وی افزود: اعتبارهای بیشتری برای بخش درمان خراسان شمالی در دور سوم سفرهای مسئولان وزارتخانه به این استان اختصاص می‌یابد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • کرمانشاه صاحب «سرزمین اقتصاد دیجیتال» می‌شود
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • برگزاری مسابقه«سنتز سبز نانوذرات نقره به کمک عصاره لیمو»
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران