Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عصر امروز پنجشنبه (۱۴ مرداد) در نخستین دیدار دوجانبه بین‌المللی خود در جایگاه ریاست قوه قضائیه، با «فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق و هیئت عالی‌رتبه قضایی این کشور در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین بر گسترش و تعمیق همکاری‌های قضایی و حقوقی در حوزه‌های مختلف تاکید کرده و خواستار بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود در این راستا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این دیدار بر پیگیری و اجرایی شدن توافقات سفر بهمن‌ماه سال گذشته هیئت عالی‌رتبه قضایی ایران به عراق تاکید کرد و گفت: در جریان سفر سال گذشته توافقات سه‌گانه مهمی میان سازمان بازرسی، سازمان زندان‌ها و دادستانی کل کشور ایران با طرف عراقی منعقد شد که باید هر چه سریع‌تر یک کمیته برای اجرایی شدن این توافقات آغاز به کار کند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به تردد ۲۱ هیئت میان ایران و عراق ظرف یک سال و چهار ماه گذشته، این موضوع را نشان‌دهنده ارتباطات وسیع، نزدیک و مستحکم دو طرف دانست و خواستار آن شد که این روابط عمق راهبردی بیشتر و بهتری پیدا کند.

«فائق زیدان» رئیس شورای عالی قضایی عراق نیز در این دیدار هدف از سفر خود به ایران را با دو هدف تبریک به رئیس‌جمهور جدید و همچنین رئیس جدید قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و برای حجت ‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مسئولیت‌ جدید آرزوی توفیق کرد.

رئیس شورای عالی قضایی عراق با بیان اینکه تعمیق روابط دو کشور ایران و عراق به سود هر دو کشور خواهد بود، خواستار تعیین تکلیف و روشن شدن برخی مسائل قضایی بلاتکلیف بین دو کشور شد و گفت: کشور عراق هم مجدانه به دنبال اجرایی‌شدن توافقات سفر سال گذشته هیات عالی‌رتبه قضایی ایران است./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: محسنی اژه ای رئیس شورای عالی قضایی عراق اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، سیدعلی اصغر رفاهی درباره دیدار مردمی که در مسجد کوفه بندرعباس برگزار شد گفت: هدف از این دیدارها، پیگیری مشکلات و درخواست‌های قضایی مردم است.

وی گفت: امروز حدود چهل درخواست و پرونده قضایی مردم از نزدیک بررسی شد.

رفاهی افزود: درخواست‌های دریافت شده تا دو روز آینده ثبت و پیامک آن برای افراد فرستاده می‌شود.

وی گفت: نتیجه بررسی و پیگیری این درخواست‌ها نیز تا دو هفته آینده به متقاضیان اعلام می‌شود.

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه افزود: دیدار مردمی در سفر‌های استانی بویژه با محوریت مساجد و بقاع متبرکه، از تاکیدات رئیس قوه قضاییه است.

رفاهی افزود: در صورت نیاز، پرونده افراد متقاضی با حضور اعضای شورای عالی قضایی، معاونان قوه و یا حتی در دیدار با خود رئیس قوه قضاییه بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ رئیس قوه قضاییه امروز به هرمزگان سفر می کند

وی گفت: روز پنجشنبه نیز از ساعت هشت صبح تا ۱۷ دیدار مردمی در محل مجتمع دادگاه‌های کیفری، انقلاب و خانواده بندرعباس واقع در میدان اباذر بندرعباس برگزار می‌شود.

رئیس و مسئولان قوه قضاییه در سی امین سفر استانی، امروز به هرمزگان سفر می‌کنند.

 

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • پایان سفر دو روزه رئیس و مسئولان قوه قضائیه به هرمزگان
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • رئیس قوه قضاییه بدون پروتکل‌های تشریفاتی وارد «بندرعباس» شد
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در بندرعباس
  • علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در تمامی حوزه‌ها هستیم