Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:57:11 GMT

سه خبر کوتاه از شهرستان ابرکوه

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۶۰۷۹

سه خبر کوتاه از شهرستان ابرکوه

انتخاب نخستین هیات رییسه شوراهای اسلامی شهر ابرکوه و مهردشت روز پنجشنبه با حضور عباس مهری معاون هماهنگی امور عمرانی و احمد تولایی معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی فرمانداری ابرکوه برگزار شد.

به گزارش ایرنا در این آیین محمد هادی زارع زاده به سمت رییس شورا ، محمد سالاری نایب رییس  ، علیرضا زارع زاده به عنوان مسوول امور مالی ، محمد حاتمی منشی و زهره فلاح زاده به  عنوان سخنگوی دوره ششم شورای اسلامی شهر ابرکوه انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این نشست حسین حاتمی شهردار فعلی ابرکوه  به عنوان سرپرست موقت شهرداری شهر ابرکوه انتخاب شد.

همچنین در آیین انتخاب نخستین هیات رییسه شورای اسلامی دوره ششم شهر مهردشت مرکز بخش بهمن ، علی اکبر کارگران به عنوان رییس ، سید حسین حسینی دوست به سمت نایب رییس، محسن پوریادگار به سمت خزانه دار، مجتبی شمسی زاده و سجاد حسین زاده به عنوان منشی اول و دوم به مدت یکسال انتخاب شدند.

همچنین در این نشست حجت اله محمدی شهردار فعلی مهردشت به عنوان سرپرست موقت شهرداری شهر مهردشت برگزیده شد.

 اعضای جدید شورای شهر ابرکوه برای ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرستان با حضور در گلزار شهدا با قرائت  فاتحه یاد و خاطر آنها را گرامی داشتند.

شهرستان ابرکوه ۲بخش مرکزی ابرکوه و بهمن و  ۲شهر ابرکوه و مهردشت دارد و مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفر ابرکوه در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد  - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.

ابرکوه

امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه برخی ها به اهمیت جایگاه شوراهای اسلامی به عنوان نهاد مدنی پی نبردند گفت : اعضای شوراها می‌توانند در راستای مصالح و منافع مردم هرگونه تصمیمی که  در خور مصلحت مردم است، اتخاذ کنند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی عصر پنجشنبه به مناسبت آغاز به کار شوراهای دور ششم  افزود: شوراها جایگاه مهمی دارند که نباید به سادگی از کنار آن گذشت و اعضای آن اگر به خوبی به وظیفه خود عمل کنند، می فهمند که  زبان گویای مردم هستند و در راستای منافع ملی تصمیم می گیرند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: شورا تبلوری از قدرت و اراده مردم است و اعضای آن می توانند در شهر و روستا با تصمیم هایی که به صلاح  عمومی نیست، مخالفت کنند.

حسینی اظهار کرد: مشارکت شوراهای اسلامی شهر با تعامل وهمکاری مجدانه شهرداران در فرایند رشد و توسعه عمرانی  بسیار موثر است.

ابرکوه

مرحله نخست تزریق واکسن کرونا خبرنگاران  شهرستان ابرکوه علیه ویروس کرونا آغاز شد

هم اکنون ۶ خبرنگار فعال در ابرکوه با خبرگزاری ها و رسانه های گروهی همکاری دارند و در این شهرستان یک نشریه محلی و ۲ پایگاه خبری فعال است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر طرح واکسیناسیون کرونا واکسن ابرکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت های مردمی مشارکت سیاسی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر طرح واکسیناسیون کرونا واکسن ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر طرح واکسیناسیون کرونا واکسن ابرکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت های مردمی مشارکت سیاسی شورای اسلامی اسلامی شهر شهر ابرکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی

مهرداد خدیر در عصرایران نوشت: سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به نامه‌ها و نظرات رییس جمهوری پیشین ایران درباره رد صلاحیت خود در انتخابات مجلس خبرگان رهبری سه جمله گفته: اول این که بررسی صلاحیت خبرگان رهبری با فق‌های شورای نگهبان است (یعنی به من که عضو حقوق‌دان هستم ربطی ندارد)، اما تأکید فق‌ها همواره بر اجرای قانون بوده است. دوم این که این حرف‌ها تازگی ندارد و سوم هم (به طعنه) این که وقتی تایید می‌شوند سطح درک شورای نگهبان بالاست، اما وقتی رد می‌شوند حرف دیگری دارند.

طبعا خود آقای حسن روحانی باید واکنش نشان دهد یا ندهد، اما چون مبنای استدلال و پاسخ آقای طحان نظیف اشکال دارد و وقتی به رییس جمهوری سابق که سال‌ها عضو خبرگان بوده این گونه پاسخ داده شده دیگران جای خود دارند ذکر چند نکته خالی از فایده نیست:

۱. سخن‌گوی شورای نگهبان سخن‎گوی نهاد شورای نگهبان است. درست است که ایشان عضو حقوق‌دان است و عضو فق‌ها نیست و طبعا در جلسات مربوطه نبوده، اما قرار نیست سخن‌گو تنها درباره موضوعاتی توضیح و پاسخ دهد که خود در آن‌ها نقش داشته باشد و از ایشان انتظار می‌رفت توضیح بدهد یا توضیح فق‌ها را منعکس کند یا بخواند. یا بگویند می‌پرسم و پاسخ می‌دهم یا شأن آقایان اجل از پاسخ گویی است ولو به هم لباس و عضو سابق همان مجلس طی دوره‌های متمادی و متوالی. یا به زبان ساده: همین است که هست. هر یک از این‌ها پذیرفتنی‌تر است تا این که من نبودم. کما این که سخن‌گوی قوه قضاییه هم آرای قضایی را صادر نکرده، ولی اطلاع رسانی می‌کند.

۲. این که تازگی ندارد نیز توجیه مناسبی نیست. خیلی از اتفاقات تازگی ندارد. اصلا در این مملکت چی تازگی دارد؟! با این حال تازگی نداشتن توجیه مناسبی نیست. تصور کنید سیل بیاید و مسوول مربوطه بگوید تازگی ندارد. یا جایی آتش بگیرد و بگویند تازگی ندارد!

۳. معلوم است که افراد به تایید صلاحیت خود ایراد نمی‌گیرند بلکه به رد خود انتقاد وارد می‌کنند. از آقای روحانی می‌توان انتقاد کرد که چرا همین حساسیت را در مقام رییس جمهوری در قبال رد نامزد‌های دیگر نشان ندادید، ولی نمی‌توان گفت چطور وقتی تایید شد خوب بود و حالا بد شد؟!

یک مثال چندش آور شاید به موضوع کمک کند. تصور کنید هر هفته به یک چلوکبابی مشخص مراجعه و چلوکباب میل می‌کنید. (فرض است وگرنه مگر هر هفته می‌شود رفت چلوکبابی؟!) در یکی از این دفعات، اما یک بال سوسک یا مگس مشاهده می‌کنید. گارسون محترم را صدا و اعتراض می‌کنید. آیا او می‌تواند بگوید شما که همیشه راضی بودید. چطور هفته‌های قبل اعتراض نکردید؟ خوب! در دفعات گذشته مشکلی نبود و حالا هست. حکایت حسن آقای روحانی نیز همین است. قبلا تایید می‌کردند. از نظر او باید این کار می‌شد.

این بار این کار را نکرده‌اند و اعتراض دارد. دانش‌آموز یا دانشجو اگر بابت نمره کم اعتراض کند آیا معلم و استاد می‌تواند بگوید چطور ثلث قبل یا ترم پیش نمره‌دهی من خوب بود، ولی حالا بد شده؟ پاسخ این است: بحث بر سر این ورقه در این ترم است نه ترم قبل و پار و پیرار. حالا آقای نظیف! بحث بر سر انتخابات ۱۴۰۲ است نه قبل از آن.

سخن‌گوی محترم شورای نگهبان البته می‌توانست بگوید: این نهاد صلاحیت عضو حقوق دان و قائم مقام سابق خود را هم رد کرده. (مرحوم سید رضا زواره‌ای) که صلاحیت دیگران را تایید می‌کرد و خود نیز دوبار کاندیدای ریاست جمهوری شده بود. رد صلاحیت رییس جمهور سابق و عضو پیشین خبرگان را این گونه ببینید به ویژه که حسن روحانی کاملا سیاسی است و می‌داند آن اتفاق بیش از آن که معطوف به گذشته باشد معطوف به آینده است.

دیگر خبرها

  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • سوخت و بیمه لنج‌داران باید پیگیری شود