Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در سی‌ودومین دوره المپیک دقیقاً مطابق با همان چیزی بود که پیش‌بینی می‌شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دو تیمی که ایران را در مرحله گروهی مسابقات بسکتبال بازی‌های المپیک 2020 توکیو شکست دادند به فینال المپیک رسیدند. اگر این دو تیم، لیبی و اریتره هم بودند، شکست تیم ملی بسکتبال ایران، مقابل آنها کاملاً توجیه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا و فرانسه اما صبح شنبه، برگزارکننده فینال بسکتبال المپیک هستند.

تیم ملی ایران در یک روز رؤیایی از جام جهانی 2019 چین، توانست سهمیه المپیک را کسب کند. در واقع پیروزی نیجریه مقابل چین باعث شد تا ایران به‌عنوان بهترین تیم آسیا، راهی المپیک شود.

شرایط کرونایی، امکان برگزاری بازی‌های تدارکاتی چندانی را به شاگردان مهران شاهین‌طبع نداد و تیم ملی ایران پس از دو بازی دوستانه با تیم ملی اسپانیا راهی توکیو شد. آمریکا، فرانسه و جمهوری چک، حریفان ایران در مرحله گروهی بودند.

آمریکا پس از ناکامی در جام جهانی 2019 با تمام ستاره‌های ممکن برای قهرمانی آمده بود، فرانسه که چندین بازیکن شاغل در NBA داشت، حریف بسیار سختی بود و جمهوری چک هم سهمیه المپیک خود را از دهان کانادا و یونان بیرون کشیده بود.

فرانسه در همان بازی اول، آمریکا را شکست داد و ثابت کرد قوی‌تر و جدی‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. تیم ایران نیز با نیت انجام بازی‌های قابل قبول در هر سه بازی مرحله گروهی شکست خورد و با سرعت المپیک را ترک کرد. 

تیم ایران با حاشیه‌های زیادی راهی المپیک شده بود؛ حاشیه‌هایی که از رئیس تا بازیکنان درگیر آن بودند و شاهکار آن، همراه داشتن چندین فقره مواد غیرمجاز در هنگام ورود به فرودگاه امام خمینی (ره) بود. مسئولان به خاطر حضور تیم ملی در المپیک از این حاشیه‌های رنگارنگ، چشم‌پوشی کردند تا مشکلی برای شاگردان شاهین‌طبع ایجاد نشود.

شرایط و عملکرد تیم ملی در المپیک، کاملاً عادی بود. نه اتفاق عجیبی افتاد و نه نتایج کسب شده، کسی را غافلگیر کرد. ستاره‌های تیم، همان بازیکنان همیشگی بودند و بازیکنان دورگه (مایک رستم‌پور، پویان جلال‌پور و آرون گرامی‌پور) که در حالت عادی، خواب المپیک را هم نمی‌دیدند از حضور در دهکده المپیک توکیو، لذت بردند. این سه نفر جزو ضعیف‌ترین بازیکنان المپیک بودند. گرامی‌پور در رده آخر بازی‌ها یعنی نفر یکصدوسی‌ودوم قرار گرفت، رستم‌پور یکصدوبیست‌ونهم شد و جلال‌پور هم در مکان یکصدوبیست‌وششم ایستاد. در این جدول حامد حدادی با قرار گرفتن در رده پانزدهم، بهنام یخچالی بیست‌ویکم و محمد جمشیدی در رتبه سی‌وششم، برترین بازیکنان ایران بودند.

محمد جمشیدی در این بین، حرف‌های تکان‌دهنده‌ای از اردوی تیم ملی مطرح کرد. او گفت که شاهین‌طبع در یک ماه اول اردوی تیم ملی، فقط به فکر بستن تیم باشگاهی خود بوده و جمشیدی چون به دعوت سرمربی پاسخ منفی داده است با او حرف هم نمی‌زده و بازی نمی‌داده است.

جمشیدی ادامه داد: یک بار در اسپانیا در تمرین دو تا از بازیکن‌ها با هم درگیری لفظی پیدا کردند و سرمربی تیم به آنها گفت شما فقط لب و دهن هستید و همدیگر نمی‌زنید! باید با مشت همدیگر را بزنید! بعد از آن اتفاق، دو بار دیگر در تمرین دعوا شد که بچه همدیگر را زدند. یک بار در غذاخوری المپیک به من و صمد گفت شما پشت سر هم حرف زدید بعد که ما رو در رو کردیم معلوم شد که هیچکدام حرفی نزدیم! او فقط می‌خواست ما را به جان هم بیندازد تا برای شکست تیم بهانه داشته باشد.

ملی‌پوش بسکتبال ایران گفت: تمام تصمیماتی که شاهین‌طبع در تیم ملی می‌گیرد، سیاسی است. مثلاً یک بازیکن را به بهانه بازی نکردن در باشگاهش به تیم ملی دعوت نکرد، ولی یک بازیکن دیگر که دو سال است در هیچ لیگی بازی نکرده است را به تیم دعوت می‌کند. حتی تعویض‌هایش هم سیاسی است و فقط منفعت خودش را در نظر می‌گیرد.

صحبت‌های محمد جمشیدی در مورد سرمربی تیم ملی آنقدر عجیب است که اگر از زبان کسی جز او مطرح می‌شد، باورش کردنش سخت بود.

تیم ملی، مسابقات کاپ آسیا را در اندونزی (26 مرداد تا 7 شهریور 1400) پیش رو دارد. با توجه به نزدیک شدن به پایان دوران ریاست رامین طباطبایی در فدراسیون بسکتبال و اوضاع و شرایطی که بر تیم ملی حکمفرماست، باید دید، شاگردان شاهین‌طبع در آسیا چه عملکردی خواهند داشت.

المپیک 2020 توکیو| خداحافظی برادران گسول از تیم ملی بسکتبال اسپانیا

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسکتبال المپیک 2020 توکیو بسکتبال بسکتبال المپیک 2020 توکیو بسکتبال بسکتبال ایران شاهین طبع تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۷۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگارنگ‌ترین محله‌های شهری جهان

بوکاپ درکیپ‌تاون، سانتا مارتا ریودوژانیرو، تیرانا در آلبانی، بالات در استانبول، شفشاون در مراکش، لابوکا در بوئنوس آیرس و مانارولا در سینکوتره، رنگارنگ‌ترین محله‌های شهری جهان هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهرها و محله‌های رنگارنگ اغلب فراتر از بهره‌گیری از رنگ‌ها برای تغییر محیط هستند. در این مناطق خیره‌کننده و عجیب‌وغریب می‌توان قلب واقعی یک شهر را پیدا کرد. در ادامه با چند نمونه از این شهرها آشنا می‌شویم.

بوکاپ، کیپ‌تاون، آفریقای جنوبی

کیپ‌تاون به‌عنوان یکی از متنوع‌ترین شهرهای جنوب خط استوا از نظر قومیتی، میزبان مجموعه‌ای از فرهنگ‌ها، سبک‌های معماری سنتی و همه رنگ‌هایی است که با آن همراه است. این تضادهای شگفت‌انگیز در محله درخشان بوکاپ واضح‌تر از بقیه نقاط شهر است.

این منطقه مسکونی محل اجتماع مسلمانان کیپ‌تاون است که در تعدادی از بهترین خانه‌های تراس‌دار سبک هلندی و گرجستانی قرن نوزدهمی شهر زندگی می‌کنند. ساکنان برای جشن گرفتن پایان آپارتاید یا جدانژادی شروع به رنگ‌آمیزی خانه‌های خود با رنگ‌های معنوی کردند و امروزه به علت تنوع و زیبایی محله، خرید ملک در آن تقاضای زیادی دارد.

سانتا مارتا، ریودوژانیرو، برزیل

سانتا مارتا که زمانی بسیار پر هرج‌ومرج بود، با کمک‌های دولتی، چند هزار گالن رنگ و کمک مردم محلی ماهر تغییر کرد و از نقاشی‌های دیواری تا نورپردازی یک خیابان کامل جان تازه‌ای گرفت. هنرمندان محلی همچنین بخش‌هایی از مناطق محروم سانتا مارتا را با رنگ‌های روشن رنگین‌کمان نقاشی کردند تا غرور و روحیه جامعه را تقویت کنند.

تیرانا، آلبانی

تیرانا شهری پر از ساختمان‌های بتنی خاکستری دوران کمونیستی بود، اما اکنون شهری رنگارنگ است که شهردار وقت آن در سال ۲۰۰۰ به‌عنوان بخشی از پروژه پاک و سبز، طرح تغییر شهر را آغاز کرد. امروزه این شهر مملو از ساختمان‌هایی با رنگ‌های صورتی روشن، زرد، سبز و بنفش است.

بالات، استانبول، ترکیه

بالات یک کالیدوسکوپ رنگی با تاریخی شگفت‌انگیز و غنی است.، خانه‌های عثمانی صد ساله آن در سال‌های اخیر با رنگ‌های قرمز، آبی و سبز به شکوه درخشان سابق خود بازگشته‌اند. پس از تغییر چهره، بالات با چندین کافه شیک، بوتیک و گالری هنری در گوشه و کنار خیابان‌های پرپیچ و خم، به یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای گردش تابستانی تبدیل شده است.

شفشاون، مراکش

در بالای کوه‌های ریف در کشور مراکش بهشتی نیلگون قرار دارد؛ شهر کوچک شفشاون با نام مستعار مروارید آبی که به ظاهر فیروزه‌ای خیره‌کننده و هزارتوی خود مشهور است. ساکنان قدیمی شهر برای خنک نگه داشتن خانه‌هایشان و دور نگه داشتن حشرات از آن‌ها، شروع به رنگ‌آمیزی نیمه پایینی ساختمان‌هایشان به رنگ آبی کردند. امروزه این شهر کوهستانی پالت خیره‌کننده‌ای از ساختمان‌های آبی چشم‌نواز است.

لابوکا، بوئنوس آیرس، آرژانتین

لابوکا محله قدیمی طبقه کارگر بوئنوس آیرس است که به باشگاه فوتبال دیوانه‌وار بوکا جونیورز و رنگ‌های بسیار متنوع شهرت دارد. این محله که در دهانه رودخانه ریچولو قرار دارد، در گذشته چندین کارخانه کشتی‌سازی را در خود جای داده بود. این کارخانه‌ها مواد ضایعاتی مانند تخته و فلز را فراهم می‌کردند که به‌عنوان مصالح ساختمانی برای خانه‌های رنگارنگ آن استفاده می‌شد. ساختمان‌ها امروزه با رنگ‌های صورتی، زرد و آبی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و با وجود انبوهی از گردشگران، لابوکا همچنان محله‌ای قدیمی برای طبقه کارگر است.

افسانه‌های محلی حاکی از آن است که بوکا جونیورز هنگام انتخاب رنگ‌های تیم خود تصمیم گرفت از رنگ‌های کشتی بعدی استفاده کند که به بندر لا بوکا می‌رود. آن کشتی سوئدی بود و در نتیجه تیم رنگ زرد و آبی را به عنوان رنگ‌های جدید خود انتخاب کرد.

مانارولا، سینکوتره، ایتالیا

مانارولا قدیمی‌ترین روستا از پنج روستای ماهی‌گیری قرون وسطایی در سینکوتره واقع در ساحل لیگوریا و یک محل جذاب برای گردشگری است. این دهکده با رنگ‌های روشن روی صخره‌ها ساخته شده و توسط تراس‌های شیب‌دار مشرف به دریای نیلگون مدیترانه احاطه شده است.

جیپور، هند

حاکم جیپور در سال ۱۸۷۶ دستور داد تا برای استقبال از ورود ادوارد، شاهزاده ولز، شهر را به رنگ صورتی رنگ‌آمیزی کنند. ساکنان امروزی این شهر قدیمی به‌طور قانونی از نقاشی ساختمان‌های صورتی محله منع شده‌اند، به این معنی که پس از گذشت نزدیک به ۱۵۰ سال، رنگ سنتی این پایتخت راجستانی همچنان صورتی درخشان است.

کد خبر 750180

دیگر خبرها

  • بازی مرگ و زندگی ایران: این رقیب را بکش و زنده بمان!
  • رنگارنگ‌ترین محله‌های شهری جهان
  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل | از بریدن سر، دست، پا و شکم و درآوردن لباس شهدا تا دفن آنها در زباله‌ و...
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • گزارش تکان‌دهنده نهاد فلسطینی از جنایات اسرائیل/ از مثله کردن شهدا تا دفن آنها در زباله‌
  • اشتباه وحشتناک به قیمت حذف والیبالیست هلندی از لیگ‌ملت‌ها
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از وضعیت جامعه