Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@13:30:52 GMT

حال ناخوش کشتی در المپیک

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۷۸۲۲

حال ناخوش کشتی در المپیک

به گزارش ایرنا، این روزها در اقصی نقاط کشور و در هر محفلی که سخن از المپیک توکیو می‌شود، خنده و شادمانی در نگاه مردمان ورزش دوست نیست و نشان از حال ناخوش آن‌ها از نتایج به دست آمده دارد.

اگر از چند مدال کسب شده مسرور باشیم، اما عملکرد ورزشکاران در رشته‌هایی نظیر تکواندو، وزنه برداری و کشتی که بیشتر انتظار مدال بود، چهره ملی را مغموم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران تاکنون در سه رشته تیراندازی، کشتی و وزنه برداری ٢ طلا و یک برنز و ٢ نقره کسب کرده، در حالیکه انتظارات از ورزش کشتی آزاد بیش از این بود.

به اعتقاد کارشناسان، تیم ملی کشتی آزاد در آوردگاه توکیو "فن" نداشت و شاهد کشتی‌های جذاب و تماشاگرپسند از ملی پوشان در این مسابقات نبودیم.

حتی حسن یزدانی که شایسته رسیدن به مدال طلا بود، به خوبی آماده فینال نشده بود و نتوانست ثانیه‌های پایانی برتری خود مقابل حریف را مدیریت کند.

المپیک جنگ ثانیه‌ها است و یزدانی به این مهم توجه نکرد تا حریف تنومندش دیوید تیلور در یک لحظه او را غافلگیر کند.

ضعف بدنی و زیرگیری از کشتی گیران آزادکار در المپیک توکیو بارها مشاهده شد که نشان می‌دهد کادر فنی تیم ملی آنچه را که انتظار می‌رفت، در آماده‌سازی فنی و آمادگی ملی پوشان عمل نکردند.

ضعف بدنی و زیرگیری از کشتی گیران آزادکار در المپیک توکیو بارها مشاهده شد که نشان می‌دهد کادر فنی تیم ملی آنچه را که انتظار می‌رفت، در آماده‌سازی فنی و آمادگی ملی پوشان عمل نکردند.

همین مساله نیز انتقادهای مختلفی را از سوی کارشناسان کشتی به دنبال داشت و بارها در برنامه‌های تلویزیونی به این موضوع پرداخته شد.

کشتی آزادکاران ایرانی در المپیک توکیو آن جذابیت، هیجان و صلابت قبل را نداشت و اگر نام حسن یزدانی را قلم بگیریم در مابقی اوزان شاهد ارایه مبارزه با کیفیت نبودیم.

حتی نوع کشتی حسن یزدانی مقابل حریف قدرتمند آمریکایی هم با کشتی‌های قبلی او متفاوت بود و در اوج خستگی، خیلی راحت برابر تیلور امتیاز داد و خاک شد.

این نشان می‌دهد که کشتی برای آماده‌سازی المپیک، در ماه‌های اخیر برنامه ریزی خوبی نداشته و علاوه بر افت بدنی ملی پوشان، برنامه تکنیکی و فنی مناسبی را برای کشتی گیران اتخاذ نکرده است.

باید بپذیریم که کشتی آزاد ایران در این دوره از مسابقات جذابیت و هیجان همیشگی را نداشت و در نهایت رسیدن به مدال یکی پس از دیگری از دست رفت.

باید بپذیریم که کشتی آزاد ایران در این دوره از مسابقات جذابیت و هیجان همیشگی را نداشت و در نهایت رسیدن به مدال یکی پس از دیگری از دست رفت.

به واقع اگر کشتی ایران، یزدانی دلاور مازنی خود را نداشت، با چه افتخاری در رسیدن به خوش رنگ‌ترین مدال می‌توانست به کشورمان بازگردد.

با حذف محمدیان و شکست قیاسی کورسوی امید تیم ملی کشتی آزاد ایران برای کسب مدال طلا از بین رفت.

 شاگردان غلامرضا محمدی تا کنون یک مدال نقره توسط حسن یزدانی کسب کرده‌اند و امیرحسین زارع هم امروز بعدازظهر برای کسب مدال برنز با حریف چینی مبارزه خواهد کرد.

برچسب‌ها توکیو همدان المپیک توکیو تیم ملی کشتی آزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توکیو همدان المپیک توکیو توکیو همدان المپیک توکیو تیم ملی کشتی آزاد المپیک توکیو حسن یزدانی کشتی آزاد ملی پوشان تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد

به دعوت فدراسیون کاراته آسیا سجاد گنج زاده برای تدریس در اولین دوره کمپ تمرینی آسیا عازم شهر ووهان کشور چین می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، اولین کمپ تمرینی کاراته آسیا در شرایطی طی روزهای 21 تا 23 مرداد ماه در شهر ووهان کشور چین برگزار می شود که به دعوت اتحادیه آسیا؛ سجاد گنج زاده قهرمان طلایی کاراته کشورمان در المپیک توکیو  مدرس کومیته این کمپ را بر عهده خواهد داشت.

 گنج زاده در این کمپ به همراه گانگ لی از کشور میزبان در بخش کومیته و برادران موسوی از کویت  و گریس از فیلیین در بخش کاتا مدرسین این کمپ خواهند بود.

سجاده گنج‌زاده مدال طلای المپیک توکیو، دو مدال طلای بازی‌های آسیایی، یک طلا، دو نقره و یک برنز جهان و یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز آسیا را در کارنامه خود دارد.

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • جنگ کامران برای رویای بزرگ‌ با یک نمای ویژه(عکس)
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • خوزستان برای اولین بار به طلای المپیک فکر می‌کند
  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!