Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزجمعه روابط عمومی این مرکز ، دکتر مسعود شریفی افزود:  از ابتدای انجام واکسیناسیون گروه های هدف تاکنون ۲۲۰ هزار و ۵۷۰ دز واکسن تزریق شد که از این تعداد ۱۷۲ هزار مربوط به نوبت اول و ۴۸ هزار و ۵۷۰ دز در نوبت دوم تزریق شد.

به گفته وی تاکنون ۱۷۲ هزار نفر در استان یزد علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با اشاره به واکسینه شدن ۵۹ درصد افراد بالای ۵۰ سال تصریح کرد:  ۱۳۱ هزار نفر از این جمعیت هدف در استان واکسن کرونا دریافت کردند.

جمعیت یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است. 

همچنین به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در ۲۴ ساعت گذشته از یکهزار و ۱۷۰ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی بر اساس معیارهای تشخیصی مطابق استاندارد سازمان جهانی بهداشت ۳۶۹ فرد جدید مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان شناسایی شدند.

به گزارش پنجشنبه شب روابط عمومی این دانشگاه، ابراهیم سلمانی افزود: از این تعداد ۶۵ نفر به دلیل وخامت حالشان در بیمارستان‌ بستری شدند  و ۳۰۴ نفر هم در منزل دوره نقاهت( قرنطینه خانگی) خود را طی می‌کنند و  در این مدت ۱۱ فرد مبتلا به کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست دادند و هم‌اکنون ۹۱۰ فرد مشکوک به کرونا بستری هستند که از این تعداد ۱۴۵ نفر  در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمامی ۱۱ شهرستان استان یزد به دلیل شیوع کرونا  در وضعیت قرمز  قرار دارد خاطرنشان کرد: کاهش ۶۰ درصد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی عامل جولان این ویروس خطرناک در استان است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم  بیماری کووید ۱۹ است  و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا و هند که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا واکسن کووید 19 یزد واکسیناسیون بیماری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کووید 19 یزد ویروس کرونا واکسن کووید 19 یزد واکسیناسیون بیماری بهداشت و سلامت ویروس کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۸۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد