Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - آئین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در حالی در مرکز استان کردستان برگزار شد که این قشر زحمت‌کش دغدغه‌هایی داشتند... - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آئین بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان در حالی با حضور مسئولان در مرکز استان کردستان برگزار شد که این قشر زحمت‌کش به جای دغدغه حضور در این مراسم، دغدغه‌های دیگری داشتند؛ آنان از یک سو مشکلات مالی، کمبود حقوق، مشکل مسکن، بیماری و پوشش‌های ضعیف بیمه‌های درمانی بازنشستگان داشتند و از سوی دیگر حس بی‌توجهی به تجربیاتشان، عدم کارایی و بلاتکلیف بودن و به یکباره رها شدن آنها را رنج می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه برگزاری مراسم تکریم بازنشستگان امری پسندیده و قابل تقدیر بوده اما کاش مسئولان حاضر جز عکس‌ یادگاری گرفتن، خبرهایی خوشی هم برای این قشر داشتند و بعد از این مراسمات نیز همواره در طول سال به دغدغه‌ها و مشکلات آنان توجه می‌شد، کاش اگر مسئولان توانایی حل مشکلات این گنجینه‌های ارزشمند را ندارند حداقل از سال‌ها تجربیاتشان استفاده و کرامت و منزلتشان را حفظ می‌کردند.

بازنشستگان حاضر در این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم «معیشت» را مهمترین دغدغه بازنشستگان خواندند و می‌گفتند: آیا با این حقوق بخور و نمیر در این اوضاع نامناسب اقتصادی می‌توان زندگی عزتمندانه کرد.

آنان با تأکید بر اینکه بالاترین انتظار ما بهبود وضعیت زندگی و ارتقاء معیشت است؛ افزایش حقوق، حل مشکلات درمانی و بیمه‌ای را جزو دیگر انتظاراتشان بیان کردند.

پیرمرد 60 ساله با بیان اینکه بازنشستگان قشری آسیب‌پذیر بوده که باید با فراهم کردن امکانات و تسهیلات بیشتر، آرامش را به زندگی آنها هدیه کرد، گفت: میزان حقوق دریافتی بازنشستگان با توجه به رفت و آمد زیاد اعضای خانواده، تأمین‌کننده نیازهای آنها نیست و این یکی از مهم‌‌ترین دغدغه‌هایی بوده که روزانه ما را عذاب می‌دهد.

این بازنشسته کردستانی با بیان اینکه بازنشستگان با مشکلات متعددی روبه‌رو و اکثرمان پس از سال‌ها خدمت دنبال دریافت وام هستیم، افزود: فراهم کردن امکانات رفاهی، تفریحی و سفرهای سیاحتی و همراه بودن همسران در این مسافرت‌ها می‌تواند در آرامش و روحیه بازنشستگان تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

پرداخت 85 هزار فقره وام 7 میلیونی به بازنشستگانآخرین وضعیت لایحه همسان سازی حقوق و پرداخت پاداش بازنشستگان

محمد احمدی، مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان در این مراسم، ضمن ارائه گزارشی مختصر از فعالیت‌های صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت: به نوبه خودم به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ بازنشستگان استان این روز مبارک را خدمت کل بازنشستگان و خانواده‌های این عزیزان تبریک عرض می‌کنم.

وی با اذعان به اینکه به دلیل رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، مراسم با حضور تعدادی محدود از بازنشستگان برگزار شد، افزود: خانواده، کوچکترین و مهم‌ترین نهاد اجتماعی هر کشوری بوده و مهمترین رکن اساسی آن پیشکسوتان و بزرگان است که باید همواره جایگاه آنان حفظ شود.

محمد احمدی، مدیر صندوق بازنشستگی استان کردستان با بیان اینکه بازنشستگان و پیشکسوتان ستون هر خانواده‌ای هستند و خانواده با حضور این عزیزان خانواده است، تصریح کرد: امیدوارم هیچ خانه‌ای بدون ستون نباشد و فرهنگ احترام و تکریم بازنشستگان روز به روز در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد بازنشستگان کشوری استان کردستان در حال حاضر 25 هزار و 416نفر است، خاطرنشان کرد: در مهرماه سال 1399 همسان‌سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و در حال حاضر میانگین حقوق بازنشستگان بعد از اجرای همسان‌سازی حدود 7 میلیون تومان است.

احمدی از بهره‌برداری خانه امید بازنشستگان شهرستان سنندج تا یک ماه آینده و خانه امید بازنشستگان شهرستان سقز تا سه ماه آینده خبر داد و بیان کرد: بنده معتقدم یکی از معیارهای ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی باید میزان تکریم بازنشستگان باشد و مدیر خوب مدیری است که حرمت و تکریم بازنشستگان را در اولویت خود قرار دهد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم تعدادی از بازنشستگان شاعر و هنرمند به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و از 16 بازنشسته نمونه و نخبه استان در شش محور علوم، آموزش و پژوهش، فرهنگ و هنر، کارآفرینی و اشتغال، فعالیت‌های اجتماعی و عام‌المنفعه، فعالیت‌های ورزشی و تندرستی و ایثارگری و فداکاری تقدیر شد.

حال که فهرستی از تنگناها و دغدغه‌های بازنشستگان پیش‌روی مسئولان قرار دارد، انتظار می‌رود که با مدیریت صحیح و به تدریج به رفع دغدغه‌های این قشر تلاشگر اقدام کنند تا روزگار آنان در آرامش و به دور از هر گونه دغدغه‌ای طی شود، هر چند که این راه بس دشوار و طولانی است.

انتهای پیام/483/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تکریم بازنشستگان استان کردستان دغدغه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟

ایسنا/هرمزگان مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان گفت: به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عطا ناوکی مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان امروز طی سفر به جزیره هرمز که با هدف رسیدگی و پیگیری بازسازی گلزار شهدای هرمز صورت گرفته بود، با حجت الاسلام جعفر رستا خیز امام جمعه و محمد بنده بخشدار هرمز به صورت جداگانه دیدار و گزارشی از خدمات و فعالیت‌های در حال انجام به جامعه ایثارگری داد و خواستار همراهی و حمایت بیشتر امام جمعه و بخشدار هرمز از خانواده شهدا و ایثارگران این جزیره شد.

وی افزود: تبدیل وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های دولتی استان هرمزگان به خوبی در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان اظهار کرد: با مصوبات خوب مجلس در سنوات اخیر اقدامات بسیار خوبی در راستای تبدیل وضعیت ایثارگران وخانواده آن‌ها در ادارات دولتی انجام شد که نتایج آن قابل مشاهده شده است.

ناوکی، توجه به سهمیه استخدامی ایثارگران از سوی دستگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و عنوان داشت: در یک سال اخیر ۷۶ جلسه با صنایع و دستگاه‌ها داشته‌ایم که منجر به اشتغال ۱۰۰ نفر در نفت ستاره، فولاد هرمزگان، نفت جی، پالایشگاه بندرعباس و … شده است. بر اساس قانون بند (و) تبصره ۹ به جز فصل اول و ششم یک درصد از اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها صرف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هرمزگان افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حفظ جایگاه و تکریم خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان وظیفه همه مردم است.

مدیرکل بنیاد شهید هرمزگان ادامه داد: افزایش ۴۰درصدی حقوق والدین شهدا و ۱۰درصدی حقوق جانبازان و حقوق بگیر شدن جانبازان معسر در کل استان زیر ۲۵ درصد که حدود ۷۰۰ نفر بودند، بخش دیگری از فعالیت‌های انجام شده بنیاد استان در دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: مرکز توانبخشی بنیاد شهید در استان که از سال ۹۲ کلنگ خورده بود، اکنون با پیگیری در مرحله خرید تجهیزات و محوطه‌سازی است و در سه طبقه به زودی به ارائه خدمات می‌پردازد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در خصوص فعالیت های شاخص فرهنگی این استان به اهمیت جمع آوری خاطرات شهدا به عنوان بخشی از کار ویژه‌های رسانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: رزمندگان هرمزگانی در دفاع مقدس نیروی محرکه جنگ بودند که در این زمینه می‌توان در حوزه مکتوب و آثار هنری فاخری تولید کرد.

ناوکی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت گردشگری بسیار بالای جزیره هرمز باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات بیشتری برداشته شود تا دغدغه متولیان امر و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگران رفع شود.

وی با بیان اینکه پس از نصب تصاویر شهدای این جزیره، فاز اول گلزار شهدای آن نیز شروع به‌کار شده است ، ادامه داد: امیدواریم با مشارکت قرارگاه مدینه منوره و با حمایت‌های بی‌دریغ استاندار به‌زودی بازسازی گلزار شهدای هرمز به پایان برسد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟