Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:24:32 GMT

شهرداران باتوجه به شایستگی‌های فردی انتخاب شوند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۳۹۴۲۳

شهرداران باتوجه به شایستگی‌های فردی انتخاب شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد تقی زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کامفیروز ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سراسر و اندوه محرم و با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر، راجع به این دو فریضه مهم الهی گفت: امام حسینی (ع) که قرن هاست برای او نه تنها شیعیان بلکه آزادگان جهان گریه و عزاداری می‌کنند، هدف از قیام خویش را امر به معروف و نهی از منکر بیان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما انسان‌ها مصون از خطا نبوده و نیستیم، لذا اگر یک نیروی تذکر دهنده و بازدارنده در کنار ما وجود نداشته باشد، فساد جامعه را در بر خواهد گرفت، کما اینکه در برخی نقاط به وضوح می‌توانیم این مسئله را مشاهده کنیم.

امام جمعه کامفیروز گفت: اگر به دنبال جامعه‌ای امن و سالم برای خانواده خود و فرزندانمان هستیم، راهی جز احیای امر به معروف و نهی از منکر، با زبان نرم و خوب، نداریم.

حجت الاسلام تقی زاده در ادامه درباره تحلیف اعضای جدید شوراهای شهر و روستا که در روز پنجشنبه صورت گرفت، بیان کرد: ما ضمن آرزوی توفیق از درگاه خداوند برای اعضای جدید شورای شهر و روستا و سربلندی آنها در این مسئولیت خطیر، از این اعضای محترم تقاضا داریم که در اولین گام مسئولیت خود که انتخاب شهردار و دهیار است، فارغ از هرگونه اعمال سلیقه شخصی، و با در نظر گرفتن مصلحت عمومی و شایستگی‌های فردی، شخص اصلح را به این سمت منصوب کنند.

وی افزود: در طول این ۴ سال نیز باید مد نظر داشته باشند که توقع مردم از آنها، صَرف بودجه بیت المال که در دستان آنهاست در راه آبادانی شهر و روستاست چرا که مردم نمی‌پذیرند عده‌ای ۴ سال امور عمرانی و آبادانی شهر و روستا را به دست بگیرند و پس از انقضای این مدت تغییر محسوسی در این جهت مشاهده نشود.

کد خبر 5274933

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد تقی زاده انتخاب شهردار خطبه های نماز جمعه ویروس کرونا شورای شهر واکسن کرونا بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا محرم 1400 کرمانشاه ماه محرم گرگان اردبیل واکسیناسیون ایلام عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۹۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان

حیدر آسیابی رییس کل دادگستری گلستان در نشست با اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستای استان گفت: متاسفانه بخش مهمی از تخلفات و جرایم در حوزه شورا‌های شهر به علت ناآشنایی اعضای این شورا‌ها نسبت به قوانین، مقررات و تکالیف حوزه کاری این اعضاست و همان طور که خود اعضا در این جلسه درخواست داشتند برای آشنایی اعضا با این قوانین آماده برگزاری دوره‌های آموزشی هستیم.

آسیابی افزود: هدف از ایجاد تشکیلات شورا‌های اسلامی شهر و روستا فراهم کردن بستر برای مشارکت مردم در اداره امور مربوط به شهر و روستای محل زندگی آنان است.

او گفت: بیشترین خدمات دادگستری گلستان در حوزه حقوق عامه مربوط به روستاهاست که یکی از شاخص‌ترین موارد آن مصوبه شورای حفظ حقوق بیت المال بود که درنتیجه ۱۵ هزار مسکن روستایی در ۳۰۰ روستای استان تعیین تکلیف و سنددار شد.

وی افزود: از اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا انتظار داریم، بیشتر از دیگران به قانون احترام بگذارند و آن را رعایت کنند.

وی گفت: از آنجا که وظایف شورا عمدتا به حقوق عمومی بر می‌گردد باید ارتباط نزدیکی بین شورا‌ها و دادستان باشد.

علی اکبر بصیرنیا رئیس شورای اسلامی گلستان هم در این جلسه گفت: هدف از برگزاری این جلسه بررسی راهکار‌های استفاده بیشتر از ظرفیت شورا‌ها در کنار دستگاه قضایی برای خدمت به مردم است.

وی افزود: در گلستان سه هزار و ۴۰۳ نفر عضو شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • چرا افراد معروف برای خرید فالوور، خرید فالوور اینستاگرام را انتخاب می‌کنند؟
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • آب قنات؛ مهریه زنان طرشتی | ۵ قنات باغ‌های روستا را سیراب می‌کرد