Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار به برگزاری آئین‌های تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری طی هفته گذشته اشاره و اظهار کرد: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم تنفیذ شاخص‌هایی داشت که مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

امام جمعه قیدار به قرار گرفتن در آستانه هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد: واقع فلسفه بزرگ قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام امر به معروف و نهی از منکر است که حضرت در منشور قیام خود فرمودند: برای اصلاح در امت جدم حرکت کردم و می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال انسان را موجودی مسؤول آفریده و از این رو انسان در مقابل خود خانواده، جامعه و جهان مسئولیت دارد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر یعنی مسؤولیت داشتن در قبال سلامت عمومی جامعه و نقطه مقابل آن احساس بی‌مسئولیتی و بی‌تفاوتی است که از دیدگاه اسلام به شدت مذموم است

موسوی به فرا رسیدن ایام محرم اشاره کرد و افزود: بانیان و مجریان جلسات عزاداری باید در نظر داشته باشند که عزاداری همراه با معرفت و شناخت، سبب ارتقای معنویّت و اخلاق و تکامل مخاطبان، به‌خصوص نسل جوانان باشد.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه عزاداری ایام محرم، باید متعارف و به شکل سنّتی باشد و سوژه و بهانه دست بدخواهان تشیّع ندهد، ادامه داد: متاسفانه در سالیان اخیر شاهد ورود برخی بدعت‌ها نظیر آلات موسیقی و اشعار نامناسب بوده‌ایم که باید همه تلاش کنند تا این بدعت‌ها از بین رفته و عزاداری با همان شیوه سنتی که مورد تاکید حضرت امام رضوان الله تعالی علیه بود برگزار شود.

وی تاکید کرد: مجالس عزاداری حسینی ناب‌ترین فرصت برای انتقال ارزش‌هاست، چرا که از آماده‌ترین زمان‌ها برای احیای ارزش‌هاست که در این زمینه روحانی و مداحان و مسؤولین هیأت‌ها نقش اساسی و محوری دارند و باید از گنجینه عظیم عاشورا استفاده کرد و به مجالس عزاداری غنا بخشید.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان رهبر معظم انقلاب رئیس جمهور نماز جمعه امام جمعه قیدار حجت الاسلام علی موسوی محرم ناب ترین ارزش ها احیا تنفیذ امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۹۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی حسینی صبح دوشنبه در ششمین نمایشگاه اکسپو ایران، گفت: صادرات، محور اصلی زنجیره‌های ارزش است و از آنجایی که زنجیره‌های ارزش سفال و کشمش تکمیل‌ترین زنجیره‌های همدان هستند لذا توسعه آنها اولویت استان است.

وی افزود: امسال هدف از حضور استان همدان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی، در کنار معرفی توانمندی‌های صادراتی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، معرفی بیشتر و بهتر دو زنجیره ارزش مهم سفال و کشمش است.

حسینی تصریح کرد: انتظار داریم با برنامه‌ریزی صورت گرفته و ورود خوب استان به بحث زنجیره ارزش سفال و کشمش؛ میزان بهره‌وری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی و راهکار چگونگی بهبود طراحی، تولید، بسته‌بندی و فروش سفال و کشمش با مقیاس اندازه‌گیری سالانه در استان انجام شده به طوری که به راحتی می‌توان میزان پیشرفت توسعه این زنجیره‌های ارزش را مطابق با آن ارزیابی کرد.

حسینی گفت: در کنار سفال و کشمش، دو زنجیره اصلی و شناخته شده استان؛ مبل و منبت، پوشاک، گیاهان دارویی، سنگ‌های قیمتی و چرم نیز زنجیره‌هایی ارزشی هستند که توسعه آن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: زنجیره‌های ارزش راهبردی استان‌ها به صورت ملی و به همت معاونت اقتصادی وزارت کشور تعریف شده و برای هر زنجیره ارزش برنامه عملیاتی، چشم‌انداز و طرح توسعه تدوین شده است.

کد خبر 6092247

دیگر خبرها

  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم