Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد امام جمعه بخش مرکزی یزد به لزوم برگزاری مراسم‌های محرم با رعایت ضوابط بهداشتی و پورتکلها اشاره کرد و گفت: مجالس خانگی محدود مورد توجه باشد نه مجالسی که جمعیت فراوان و بدون رعایت پروتکل ها برگزار شود.

آیت الله « سیدمحمدکاظم مدرسی» در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه امروز که در احمد آباد برگزار شد، در خصوص برگزاری مراسمهای ماه محرم تصریح کرد: در ایام ماه محرم امسال هم با کرونا مواجه هستیم لذا حتما سیاه پوشی و گرامیداشت این ایام مورد توجه قرار گیرد البته باید در چارچوب ضوابط و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مسائل شرعی مباحث عزاداری را در قالب جلسات و یا مراسم‌های عزاداری خانگی شاهد برگزاری مراسمات باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرسی تصریح کرد: البته مجالس خانگی محدود مورد توجه باشد نه مجالسی که جمعیت فراوان و بدون رعایت پروتکل ها برگزار شود، البته این موضوعات باید با توجه ویژه مدیریت شود و مبادا محرم ما تعطیل شود.

وی در خصوص توجه به ماه محرم و اهمیت آن اظهار کرد: در آستانه ماه محرم قرار داریم و این ماه به ویژه عاشورا در اسلام جایگاه دارای اهمیتی دارد، روایتی در این زمینه با عنوان حدیث قدسی نیز وجود دارد و حضرت موسی(ع) از خداوند متعال سئوال می‌پرسد که خدایا چرا امت پیامبر اسلام را بر سایر امت‌ها برتری بخشیدی؟

وی اضافه کرد: خدای متعال بیان می‌فرماید به علت 10 خصلت و نماز، روزه ، زکات، حج، جهاد، نمازجمعه، نماز جماعت، قرآن ، علم و عاشورا را عنوان کرد و در خصوص نااگاهی حضرت موسی(ع) در خصوص عاشورا توضیح داد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در خصوص این روایت و توضیح در خصوص عاشورا اظهار کرد: خداوند متعال خطاب به حضرت موسی فرمود که اگر یکی از بندگان من در آن زمان بگرید و خود را صاحب عزا بداند بر چنین انسانی بهشت واجب می شود و اگر بنده ای مالش را در این مسیر خرج کند، از سوی خدا بر مال او برکت خواهد رسید و در روز قیامت نیز از این اعمالی که انجام داده است او را معاف می دارم یعنی در رابطه با خرجی که برای سیدالشهدا کرده نباید پاسخگو باشد گرچه باید مال حلال باشد و گناهانش را هم می‌بخشم.

بعد خداوند متعال می فرماید که به عزت و جلالم اگر مردی یا زنی در ایام عاشورا اشک از چشمشان جاری شود اجر صد  شهید بر آن ها نوشته می شود.

مدرسی در خصوص برداشت‌هایی که از این روایت وجود دارد، تصریح کرد: برتری امت پیامبر، غبطه خوردن انبیا گذشته به دستورات و آموزه‌های دینی خاتم انبیا(ص)، موارد 9 گانه‌ای که حضورت موسی(ع)از آن میدانست.

وی افزود: سبک زندگی در ایام محرم و عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) که عبارت است از اینکه انسان خود را عزادار بداند، در این مسیر هزینه کند و پنج آثار این سبک زندگی که ایجاد برکت باشد، عدم پاسخگویی در سرای آخرت، غفران و آمرزش، درجات عالی در پرتو عزاداری صحیح و همچنین از این روایت استفاده می‌شود که اسلام مکتب عمل، علم، عبادت ، جهاد و شهادت است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان این که در آستانه دهه اول ماه محرم و امر به معروف و نهی از منکر هستیم، گفت: امر به معروف ونهی از منکر یک واجب شرعی است منتهی واجب توسلی است و لازم نیست انسان در آن قصد غربت داشته باشد.

وی افزود: بیشترین واجبی است که در طول عمر آدم بر انسان‌ها واجب می‌شود چرا که محرمات و گناهان فراوانی هم در محیط خانواده و در محیط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و کاری وجود دارد از طرفی واجبی است که عمدتا وقت و شب و روز ندارد، زمان و مکان ندارد و همچنین از واجبات از واجبات مهمی است که قضا ندارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از خطبه‌های خود با اشاره به این که مراسم تخلیف و تنفیذ انجام شد و انتقال قدرت به آرامی شکل گرفت گفت: این در حالی است که آمریکا حدود 20 هزار نفر نیروی نظامی را برای انتقال قدرت در اطراف کاخ سفید و برای حفظ امنیت در شهر مربوطه در نظر گرفته بود.

وی با بیان این که در این مراسم مطالبی را روسای جمهور و قوه قضائیه مطرح کردند، گفت: اهم مطالب مورد توجه و ارزشمند رهبری عبارت بود از تاکید بر ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی، حضور در میان مردم، مردمی بودن و دخالت دادن مردم در امور، گفت‌وگوی صادقانه با مردم، نگاه و توجه به ظرفیت‌های داخلی، مبارزه با فساد با عزم راسخ، اقدام با برنامه و نه مشغول شدن به روزمرگی و هم چنین سرعت عمل در تشکیل دولت که هر کدام از این‌ها فلسفه خاص خودش را دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد به طرح حمایت و صیانت از کاربران مجازی اشاره کرد و گفت: این طرح طرحی ضروریست اما هم باید شکل آن کامل و جامع باشد و هم محتوای طرح جامع باشد در این زمینه حمایت از مجلس شورای اسلامی را اعلام می‌کنم اما خواستار دقت نظر، سرعت عمل و حفظ مصالح کسب و کار مردم به همراه دین هستم.

وی در ادامه با بیان این که 17 مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی در افغانستان به دست طالبان است، گفت: ضمن تبریک به خبرنگاران، نکته‌ها و بایدهایی مورد توجه خبرنگاران باشد.

وی افزود: توجه به تطهیر نفس و طهارت روح خود و مخاطبان به خبرنگاران توصیه می‌شود، خبرنگاران باید  به بیان حقایق و واقعیت‌ها بپردازند نه شانتاژهای ناصحیح را ارائه دهند.

مدرسی با بیان این که خبرنگاران باید ایجاد روح امید و نوید در بین مردم را داشته باشند، گفت: یکی از کارهای بسیار خوب این است که باید اخبار را برای اینکه در سراسر دنیا منتشر کنند به زبان‌های گوناگون ترجمه و در شکل های مختلف منتشر کنند، دفاع از حقوق مردم، حفظ ارزش‌های دینی و احترام به حفظ حقوق و حریم شخصی افراد را به تمام معنا مورد توجه قرار دهند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی محرم امام جمعه يزد کروناویروس امام جمعه بخش مرکزی یزد برگزاری مراسم مورد توجه ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فیلم‌نت، فیلم سینمایی «روز مبادا» ساخته فائزه عزیزخانی از یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۸ در بخش سینماآنلاین فیلم‌نت اکران آنلاین می‌شود.

این فیلم در اکران آنلاین «سینمای دیگر» و با قیمت ۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود. برای تماشای آثار اکران آنلاین نیاز به خرید اشتراک پلتفرم نیست.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «مادر هوای رفتن کرده و زندگیش رنگ دیگری گرفته، اما اهل خانه او را باور نمی کنند.»

برخی از عوامل فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: فائزه عزیزخانی، دستیار کارگردان: چاوش هنرآموز، طراح صحنه: سعید هنرمند، مدیر تولید: عباس کلانتری، آهنگساز: بابک میرزاخانی، صدابردار: علی گراکوهی، طراحی صدا: پرویز آبنار، تدوین: مصطفی خرقه‌پوش، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، تهیه کننده: نگار اسکندرفر و محمد احمدی، مشاور کارگردان: عباس کیارستمی.

بازیگران فیلم شیرین (آمنه) آقارضا کاشی، ولی عزیزخانی، احمد عزیزخانی و با حضور افتخاری هدیه تهرانی هستند.

کد خبر 6090786

دیگر خبرها

  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • اکران آنلاین «روز مبادا» با حضور هدیه تهرانی
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی