Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@10:53:35 GMT

کفشی که راه را برای نابینایان پیدا می‌کند!

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۰۸۷۴

کفشی که راه را برای نابینایان پیدا می‌کند!

آفتاب‌‌نیوز :

یک شرکت ژاپنی اخیرا کفش هوشمندی که حرکت را برای نابینایان و اشخاصی که ضعف بینایی دارند آسان می‌کند، تولید کرده است. براساس گزارش‌ها، این کفش جدید ژاپنی، در یک قاب پلاستیکی نرم لرزشگر‌های کوچک و حسگر‌های حرکتی را جاگذاری کرده است که با بستن این قاب کوچک به دور مچ پا و اتصال به یک اپلیکیشن مسیریابی روی گوشی هوشمند کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است، مخترع کفش هوشمند ژاپنی، درباره کار با این کفش هوشمند اظهار کرد: افراد نابینا و کم بینا ابتدا باید وارد برنامه مسیریابی یا نقشه شوند؛ و سپس مقصد مورد نظرشان را انتخاب کنند. گفته شده پس از انتخاب مقصد و حرکت فرد کم بینا و نابینا حسگر و لرزشگرهایی که در مچ پا های او قرار گرفته با ارسال لرزش‌های خفیف به فرد اعلانم می‌کند چه زمانی به راست، چپ و مستقیم حرکت کند.

عرضه نسخه نهایی کفش مسیریاب تا سال 2022
گزارش‌ها حاکی از آن است که نمونه آزمایشی این دستگاه تا سه ماه دیگر برای استفاده نابینایان و افراد کم بینا به بازار عرضه می‌شود. افزون بر این تولید کنندگان این محصول فناوری امیدوارند تا سال 2022 نمونه نهایی این کفش هوشمند به تولید انبوه و جهانی برسد. گفتنی است با گسترش ویروس کرونا زندگی افراد نابینا و کم بینا دشوارتر شده که به نظر می‌رسد دلیل آن تعطیلی بسیاری از شرکت‌ها، فروشگاها باشد که به همین علت علائمی همچون اصوات، بوها که به این افراد در مسیریابی کمک می‌کرد ازمیان رفته است.

به گفته کارشناسان و پزشکان در جهان بیش از 200 میلیون نفر کم بینا و یا نابینا وجود دارد؛ که پیش بینی می‌شود در سال‌های پیش رو به علت افزایش سن جمعیت جهان برشمار این افراد افزوده شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نابینا کفش هوشمند کم بینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۰۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل امیر محمد هوشمند به پرسپولیس (نساجی 1-1 پرسپولیس)

گل امیر محمد هوشمند به پرسپولیس (نساجی 1-1 پرسپولیس)

دیگر خبرها

  • گل امیر محمد هوشمند به پرسپولیس (نساجی 1-1 پرسپولیس)
  • موسی عصمتی؛ شاعر روشندل: رسانه ملی با «سرزمین شعر» حرکت نویی را آغاز کرد
  • ۱۰ مدال برای مازندران در مسابقات شنای کم بینایان و نابینایان کشور
  • درخشش شناگران روشندل ساروی در مسابقات قهرمانی کشور
  • اردوی تیم دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان با حضور ۶ ورزشکار
  • گمشدگان تنگه دار نوشهر پیدا شدند
  • شناگر کردستانییک یک رکورد ملی به نام خود ثبت کرد
  • کسب چهار مدال مسابقات شنای نابینایان و کم‌بینایان کشور توسط شناگر کردستانی
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن افراد مستعد در کرمانشاه
  • همایش مشترک رادیو تهران برای پیدا کردن  افراد مستعد در کرمانشاه