Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویترز به نقل از فرماندهان نظامی طالبان نوشت که حملات این گروه به مراکز ولایت‌ها پاسخ به حملات هوایی آمریکا علیه مواضع طالبان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، فرماندهان نظامی طالبان اظهار کردند که حملات این گروه به مراکز ولایت‌ها در واکنش به حملات هوایی آمریکا به مواضع طالبان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرماندهان که نامی از آن‌ها برده نشده است، به «رویترز» گفتند که آمریکا از ماه گذشته حملاتش را علیه طالبان افزایش داده است، اقدامی که این گروه ضمن محکومیت آن، نسبت به عواقب تداوم این حملات هوایی هشدار داده بود.

چند روز اخیر ولایت هرات، قندهار و هلمند شاهد افزایش حملات طالبان برای کنترل مراکز این ولایت‌ها بوده و امروز نیز با واگذاری مرکز ولایت نیمروز به طالبان، همه این ولایت به کنترل این گروه درآمد.

رویترز به نقل از فرماندهان طالبان نوشت که این گروه درنظر دارد تا ولایت قندهار، هرات و هلمند را تصرف کند و پس از آن به دنبال کنترل ولایت قندوز، خوست و دیگر ولایت‌ها خواهد بود.

یک مقام امنیتی غربی که نامش فاش نشده نیز در این باره می‌گوید: این واقعیت که آنها به مراکز ولایت‌ها حمله می‌کنند، واکنش تندی به پشتیبانی هوایی آمریکا از نیروهای افغان است؛ طالبان ثابت کرده که اکنون فقط با کنترل گذرگاه‌های مرزی متوقف نخواهد شد.

ژنرال «کنت مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اوایل ماه جاری گفته بود که نیروی هوایی این کشور به حملات هوایی در حمایت از نیروهای افغان که با حملات طالبان مواجه هستند، ادامه خواهد داد.

مکنزی: طالبان حملاتش را متوقف نکند حملات هوایی را افزایش می‌دهیمواکنش طالبان: نسبت به عواقب حملات هوایی آمریکا هشدار می‌دهیمافغانستان| مرکز ولایت «نیمروز» بدون درگیری به طالبان واگذار شدطالبان: حملات «انتقامجویانه» علیه مقامات دولت کابل آغاز شده است

وی همچنین به طالبان هشدار داده بود که اگر این گروه حملات علیه نیروهای افغان را متوقف نکند، با افزایش حملات هوایی آمریکا مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان حملات هوایی آمریکا مراکز ولایت ها حملات هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۱۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد

محسن میرزائی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • فیلم | تصاویری از حملات هوایی اسرائیل به رفح در جنوب غزه
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج حملات هوایی علیه رفح
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد
  • ارتش رژیم صهیونیستی نقاط مختلف غزه را هدف قرار داد
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است