Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@18:27:03 GMT

احتمال جریمه ۱.۳۵ میلیارد دلاری فلیپ کارت در هند

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۲۰۶۹

احتمال جریمه ۱.۳۵ میلیارد دلاری فلیپ کارت در هند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، فلیپ کارت به نقض قوانین سرمایه گذاری خارجی هند متهم شده و از همین رو باید جریمه‌ای ۱.۳۵ میلیارد دلاری بپردازد. در عین حال فلیپ کارت با این امر مخالف است.

آژانس یادشده که اداره اجراییات نام دارد چند سالی است که مشغول تحقیقات در مورد عملکرد آمازون و فلیپ کارت است تا مشخص شود آیا آنها قوانین سرمایه گذاری خارجی در هند را دور زده‌اند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوانین یادشده جزئیات سختگیرانه ای برای فعالیت شرکت‌های خرده فروشی چند ملیتی وضع می‌کنند و از فعالیت آنها در بازار فروشندگان داخلی هند جلوگیری می‌کنند تا تعادل بازار به نفع شرکت‌های هندی حفظ شود.

فلیپ کارت متهم است که پس از جذب سرمایه خارجی از یک خرده فروشی داخلی هند برای فروش کالاهای خود به مشتریان در این کشور در اینترنت استفاده کرده و از این طریق قوانین سرمایه گذاری خارجی هند را دور زده است.

مقامات هندی در اوایل ماه جولای خواستار توضیحات مسئولان فلیپ کارت در این زمینه شده و تصریح کرده بودند اگر توضیحات یادشده قانع کننده نباشد جریمه‌ای ۱.۳۵ میلیارد دلاری در انتظار این شرکت است. فلیپ کارت برای ارائه توضیحات خود در این زمینه ۹۰ روز فرصت دارد. والمارت در سال ۲۰۱۸ با پرداخت ۱۶ میلیارد دلار بخش اعظم سهام فلیپ کارت را در اختیار گرفت.

منبع: الف

کلیدواژه: فلیپ کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

 بهروزی گفت: آذربایجان شرقی در موضوع سرمایه گذاری خارجی جزو استان‌های پیشرو است و متوسط سه سال گذشته شاخص‌های آن به عنوان الگویی برای سنجش به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: با وجود تحریم‌های سنگین خارجی و سختی مسیر‌های تبادل ارز و مواد اولیه اما مسیر‌هایی برای تبادل ارز از استان ما طی شده که به عنوان الگو در کشور مطرح هستند بر این اساس میزان هدف گذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ میلیون دلار بود ولی بیش از ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری تحقق یافت.

بهروزی اضافه کرد: ۱۲ طرح در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۱۳ طرح نیز در سال ۱۴۰۲ با سرمایه گذارانی از کشور‌های ترکیه، چین، جمهوری چک، امارات و ایرانیان مقیم خارج در استان آغاز شدند که بیشتر در بخش‌های گلخانه، تولید کنسانتره، نساجی، صنایع چوب و تجهیزات هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین از کسب رتبه دوم آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به واحد‌های تولیدی راکد و نیمه تعطیل و سایر موارد خبر داد و گفت: این تبصره از حدود هفت سال گذشته در قوانین بودجه دستگاه‌های مختلف در حال چرخش بود و بر اساس گزارش مجلس شورای اسلامی میزان تسهیلات تحقق یافته از محل این تبصره تا قبل از سال ۱۴۰۰ بیشتر تک رقمی بوده و ما جزو استان‌های متوسط به پایین بودیم.

بهروزی با بیان اینکه مجموع مجوز‌های سرمایه گذاری صادر شده در سال ۱۴۰۱ شامل ۱۰ هزار (کمتر از ۵۰ درصد تقاضاها) و در سال ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۵۱۳ درصدی شامل ۶۱ هزار و ۵۰۰ بود افزود: این افزایش ناشی از اقدام تحولی دولت در راه اندازی درگاه مجوز‌های کسب و کار است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • گوشی جدید ناتینگ، ۲ روز دیگر رونمایی می‌شود
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد