Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقدام‌های دولت کانادا در تناقض آشکار با ادعا‌های حقوق بشری این کشور قرار دارد. خبرگزاری میزان - زمانی که نام کانادا به گوش می‌خورد، همگان تصویری از یک کشور حامی مردم جهان، دموکراتیک، صلح طلب و صلح جو، آرام و بدون نکته منفی در ذهنشان نقش می‌بندد؛ اما آیا کانادا چنین ویژگی‌هایی دارد، یا در لوای این ویژگی‎ها، چهره‌ای پلید نهفته است؟   این روز‌ها گزارش‌های زیادی درباره کشف گور‌های جمعی از کانادا منتشر می‌شود که یک رسوایی بزرگ برای کشوری غربی و پر مدعا در زمینه حقوق بشر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سال‌های سال است که رژیم حاکم در کانادا با همدستی کلیسای کاتولیک، صاحبان و مالکان اصلی این سرزمین را قتل عام کرده و در گور‌های جمعی دفن کرده‎اند، اما غافل از این که ماه هیچگاه پشت ابر‌ها نمی‌ماند و سرانجام نمایان می‌شود.   کانادا در جنگ‌هایی که آمریکا در اقصی نقاط جهان راه می‌اندازد مشارکت می‌کند؛ نیرو‌های نظامی کانادا در جنگ‌هایی همچون حمله آمریکا به عراق مشارکت داشته‎اند.   حضور نیرو‌های کانادایی در عراق و افغانستان باعث مرگ بسیاری از مردم این کشور شده است، مشارکت کانادا برای حضور نظامی ارتش این کشور در دیگر کشور‌ها نه نت‌ها باعث ایجاد امنیت و صلح نشده بلکه بر شدت ناامنی و جنگ افزوده است علاوه بر آن فروش سلاح به دیگر کشور‌هایی که جنگ افروز هستند، عاملی برای تشدید جنایات جنگی در جهان است.   کانادا با این سابقه جنایات در داخل و خارج، کشور‌های دیگر را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند و با چنین اتهاماتی در برنامه تحریم‌های آمریکا علیه دیگر کشور‌ها نیز مشارکت دارد.   کانادا حتی دارو‌هایی که کشور‌های تحت تحریم نیاز دارند، صادر نمی‌کند و در بحرانی که به خاطر ویروس کرونا ایجاد شده از فروش دارو‌های ویژه این بیماری به کشور‌هایی که نیازمند آن هستند، امتناع می‌کند.   اما همین کشور مسابقه فروش سلاح به رژیم‌ها و کشور‌هایی را با دیگر رقیبان خود دارد، تا هر چه بیشتر سلاح بفروشد و سود این معامله را ببرد.   کانادا بدون توجه به آنکه این سلاح‌ها علیه چه افرادی استفاده می‌شود تنها در اندیشه سودی است که از فروش آن می‌برد. بیشتر بخوانید: پیشینه سیاه کانادا و آمریکا در قبال جوامع بومی چگونه هزاران کودک بومی در کانادا ناپدید شدند؟ عربستان سعودی سال‌های است علیه مردم یمن جنایت می‌کند.   سعودی‌ها در این جنایات از حمایت‌های آمریکا برخوردارند و در طول این سال‌ها میلیارد‌ها دلار سلاح از آمریکا خریداری کرده و آن‌ها را علیه مردم مظلوم یمن به کار برده است.   در این مسابقه تسلیحاتی کانادا نیز اقدام به فروش سلاح به عربستان کرده است.   با وجود مخالفت‌های گسترده حقوق بشری، کانادا طی سال ۲۰۲۰ حدود ۷۴ میلیون دلار سلاح به عربستان فروخته است.   روزنامه کانادایی «گلوبال میل»، می‎گوید این کشور مجوز کارگزاری را برای یک شرکت که مواد منفجره به ارزش ۷۳.۹ میلیون دلار به عربستان سعودی می‌فرستد، صادر کرده است.   فروش تسلیحات به عربستان سعودی در حالی صورت گرفته که گروه‌های حقوق بشری خواستار توقف فروش سلاح به عربستان به دلیل جنگ علیه یمن و نقض حقوق بشر شده‎اند.   کانادا یک قرارداد فروش سلاح و ادوات جنگی به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد دلار با عربستان امضا کرده است.   کانادا سال گذشته نیز حدود ۳ میلیارد دلار تجهیزات نظامی به عربستان سعودی فروخته بود.   مردم یمن سال‌ها است که با حملات نظامی سعودی‌ها در شرایط بسیار بحرانی قرار دارند، علاوه بر آن کمبود و نبود مواد غذایی، نبود امکانات بهداشتی و درمانی مردم این کشور را در شرایط مرگ تدریجی قرار داده است.   آیا دولت کانادا برای امداد رسانی به مردم یمن هم پیش قدم است یا تنها در زمینه فروش سلاح به رژیم جنایتکار سعودی اقدام می‌کند؟   کانادا اگر مدعی حقوق بشر است اکنون باید نه تنها برای پایان دادن به جنگی که سعودی‌ها علیه مردم یمن راه انداخته‎اند، پیشگام باشد بلکه در کمک‌های انسان دوستانه نیز در صف نخست امداد رسانی باشد، اما هیچ نشانه‌ای از این گونه رفتار در دولتمردان کانادا دیده نمی‌شود.   انتهای پیام/ برچسب ها: کانادا جاستین ترودو حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کانادا کانادا جاستین ترودو حقوق بشر عربستان سعودی فروش سلاح حقوق بشری حقوق بشر مردم یمن کشور ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۲۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حقوق بشر آمریکایی با خیزش نخبگان و دانشگاهیان دانشگاه‌های سرتاسر آمریکا و دیگر کشورهای اروپایی به وضوح مفهوم خود را نمایان ساخته است.

در همین ارتباط، وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود امروز شنبه در گزارشی به تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا پرداخته و از عدم پایبندی این کشور به حقوق و آزادی‌های بنیادین بشری انتقاد کرده است.

وزارت خارجه روسیه در تشریح وضعیت حقوق بشر در آمریکا تصریح کرده که ایالات متحده آمریکا علی‌رغم وجود تناقض‌های عمیق در جامعه این کشور همچنان خود را سردمدار حراست از حقوق بشر معرفی می‌کند در حالی که عجله‌ای برای پایبندی به تعهدات قانونی خود در این زمینه نشان نمی‌دهد.

مسکو می‌افزاید: عملیات‌های نظامی در خاک کشورهای اروپایی و خاورمیانه، احداث زندان‌های مخفیانه در سراسر دنیا و اجرای سیاست‌های ضد مهاجرتی در سال‌های اخیر از جمله مواردی است که روسیه آن را مصداق زیر پا گذاشتن آزادی‌ها و حقوق بشری توسط ایالات متحده برشمرده است.

وزارت خارجه روسیه تصریح کرده که این موارد نقض حقوق بشر نشان‌دهنده «ماهیت دوگانه» موضع‌گیری دستگاه‌های حاکمیتی آمریکا در خصوص موازین حقوق بشر و همچنین قوانین بین‌المللی است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که ایالات متحده آمریکا به طور فعالانه از تاکتیک‌های جنگ نیابتی علیه روسیه استفاده می‌کنند که نمونه آن در کمک‌های نظامی گسترده این کشور به اوکراین نمایان است.

گزارش وزارت خارجه روسیه همچنین می‌گوید آمریکا در حال اعمال فشارهای آشکار علیه کشورهای دارای حاکمیت مستقل به بهانه اجرای مکانیسم‌های حقوق بشری است که هدف آن ایجاد ذهنیت منفی علیه فدراسیون روسیه و متحدان و شریکانش در صحنه بین‌المللی است.

کد خبر 6096708

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • درخواست الجزایر برای نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات