Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد حسینی درویشانی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:  دستگاه ضدعفونی کننده هوشمند دست، یکی از محصولاتی بوده که در حوضه‌های کنترل عفونت و ضد عفونی کننده دست ساخته شده است. این دستگاه باتوجه به نیازی که در حوزه کنترل عفونت در بیمارستان‌ها قبل از شروع پاندمی کرونا وجود داشت ساخته شد، زیرا یکی از دغدغه‌های بیمارستان‌ها ارزیابی بهداشت دست و در نهایت کنترل عفونتی است که از طریق دست‌های آلوده به بیمار‌ان منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ما دستگاهی ساخته‌ایم که به صورت اتوماتیک و هوشمند، بر پاشش محلول زد عفونی کننده بر دستان افراد نظارت می‌کند. این دستگاه ضدعفونی کننده در بیمارستان ها و مراکز عمومی که انتقال ویروس باعث بیمار شدن چندین نفر می‌شود، قابل استفاده است. 

حسینی درویشانی بیان کرد: دستگاه ضدعفونی کننده هوشمند از دو بخش تشکیل شده است. یک بخش، قسمت سخت افزاری و خود قطعات مکانیکی و الکتریکی دستگاه است و  بخش دوم قسمت نرم افزاری است و زمانی که افراد به این دستگاه ها نزدیک می‌شوند، آنها را شناسایی و تعداد دفعات ضدعفونی محاسبه می‌کند و بعد از اینکه دستگاه اطلاعات را جمع آوری کرد، آنها را از طریق wifi به داشبوردی که در این دستگاه وجود دارد ارسال می‌کند.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به ویژگی های دستگاه ضدعفونی کننده هوشمند گفت: ویژگی‌هایی که این دستگاه دارد ارزیابی فردی و جمعی بهداشت دست در هر بخش است و قابلیت گزارش گیری و تحلیل داده‌ها با استفاده از هوش مصنوعی و بی سیم اوجود دارد و با پشتیبان آنلاین می‌توان دستگاه‌ را پشتیبانی و تعمیر کرد. این دستگاه برای استفاده در بیمارستان‌های کشور اسپانیا و عراق فرستاده شده است.

بیشتربخوانید

دستگاه معاینه تصویری ریه بیماران کرونایی بدون جراحی پزشکی دستگاه پرتودرمانی روشی برای رهایی از تومورهای سرطانی از حذف ۱۸۰۰ شرکت از گردونه دانش بنیانی تا افزایش زباله‌های فضایی و خطر برخورد با ماهواره‌ها  

انتهای پیام/   

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان ویروس کرونا دستگاه ضدعفونی کننده بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم کریم زاده بعدازظهر یکشنبه در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ظرفیت و پتانسیل‌های شیلاتی استان مازندران در پنج محور بررسی و در این نمایشگاه عرضه شده است، تصریح کرد: صادرات و توسعه بازار آبزیان از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه صادراتی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش شیلاتی مازندران یادآور شد: شیلات مازندران دارای ۳۹۰۰و احد آبزی پروری و ۱۱۴ تشکل صیادی است که سالانه ۱۳ هزار نفر در پروتئین جامعه تلاش می‌کنند.

کریم زاده با تاکید بر اینکه میزان تولید مازندران در بخش شیلاتی سالانه حدود ۱۳۰ هزار تن است و از این میزان تولید سالانه ۶ تا ۱۲ تن محصول صادر می‌شود، عنوان کرد: سالانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون دلار از محل صادرات شیلاتی استان مازندران حاصل می‌شود که سال گذشته رقم صادرات استان مازندران ۸۰۳ میلیون دلار بود.
مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ماهیان خاویاری محصول اصلی و ارزآور حوزه شیلاتی کشور و این استان است، گفت: سالانه ۲۶۰۰ تن ماهی خاویاری در مازندران تولید می‌شود که از این میزان ۹۰۳ تن خاویار استحصال می‌شود که ارزش اقتصادی آن هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اعلام اینکه در این اداره کل، ۴۲ فرصت سرمایه گذاری شناسایی شده است، تاکید کرد: با به انجام رسیدن این فرصت‌ها، ۴۵ هزار تن تولید اولیه محصولات شیلاتی استان افزایش خواهد یافت و همچنین ۱۷۰۰ شغل جدید در این مسیر ایجاد می‌شود.

کد خبر 6091153

دیگر خبرها

  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود