Web Analytics Made Easy - Statcounter

دارنده اولین مدال طلای تیراندازی در المپیک توکیو گفت: پیش از جام جهانی هند تپانچه ایران جایگاهی در سطح جهان نداشت اما پس از این ورق برای رشته تپانچه برگشت و ایران اکنون یکی از کشورهای توانمند در این رشته است.

جواد فروغی در نشست خبری فدراسیون تیراندازی در کسب مدال طلای المپیک در رشته تپانچه اظهار داشت: از اینکه درخشش تیم تیراندازی ایران باعث شادی مردم ایران شد بسیار خوشحالم و امیدوارم از این پس از اختلاف ما با جهان در این رشته کم و کمتر شود و ایران بتواند کشورهای نخست طبق آنچه در جهان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا قبل از این حریفان روی ایران حساب باز نمی‌کردند، اما بعد از طلای جام جهانی هند و کرواسی و قهرمانی جهان، و در نهایت بازی های المپیک توکیو شرایط و جایگاه تپانچه ایران در نظر رقبا تغییر کرد و اکنون بیشتر دیده می‌شود.

قهرمان المپیک گفت: بهترین جایگاه تیراندازی ما در المپیک مقام ششمی بود و ما انتظار داشتیم که مقامی بهتر از این را کسب کنیم. قبل از رسیدن به فینال المپیک به مربیم محس‌نصر  گفتم همین حضور در فینال برای ما کافی است و کسب مقام هشتمی هم رکورد خوبی بود. احساس می‌کردم که وظیفه ام که عبور از مقدماتی بود انجام داده ام.

وی گفت: ما در فینال بسیار قوی و رقابت بسیار سنگینی در جریان داشتیم شاید برخی از آنان بین ۱۲ مدال جهانی را در کارنامه خود داشتند اما متوجه نشدم چه اتفاقی برای آنها در فینال افتاد و این برای ما یک خوش شانسی محسوب می‌شد.

فروغی اضافه کرد: اختلاف ۶.۹ دهم میان حریفان در لیگ هیچ کشوری هم دیده نمی‌شود اما اختلاف من با حریفان به بیش از ۶ رسید، البته قطعا این را آسیب شناسی خواهند کرد تا ما دچار چنین مشکلی نشویم.

وی گفت: در مرحله مقدماتی رقبا امتیازات خوبی ثبت کردند اما متاسفانه در نیمه راه مرحله فینال دیدم دیگر حریفان امتیازاتشان کم شد و من دیگر احساس کردم حریفی ندارم و با آرامش پیش رفتم و متوجه شدم اگر تیرها را ۷ یا ۸ میزدم هم قهرمان بودم.

وی در خصوص برنامه‌های آینده اش گفت: نزدیکترین برنامه ما جام ریاست جهانی فدراسیون تیراندازی است که در هر ماده می‌توانند ۱۲ نفر شرکت کنند. زمان و مکان این مسابقات مشخص نشده  اما حدودا یک ماه دیگر است.

این تیرانداز دهلرانی گفت: مسابقات قهرمانی سلاح های بادی آسیا قزاقستان هم در پیش است. در آینده تا بازی‌های آسیایی جام جهانی و مسابقات آسیایی دیگری هم خواهیم داشت.

فروغی گفت: هدفم اما حضور در المپیک فرانسه است. اکنون رنکینگ یک را در اختیار دارم و تنها حفظ تکنیک و تاکتیک و حضور در مسابقات مهم است که بتوانم رنک خود را حفط کنم تا بتوانم دوباره سهمیه را بگیرم.

وی گفت: تیراندازی آنطور که شایسته است در ایران مورد توجه نبوده  اما اکنون خیلی شرایط بهتر شده است و همگی امید داریم که به آن بیشتر توجه شود و  ایران یاید قطب تیراندازی جهان باشد./ ایرنا

بیشتر بخوانید:

جواد فروغی در صدر برترین تیراندازان جهان در تپانچه بادی

سلطانی‌فر: منتظر تاریخ‌سازی دوباره تیراندازان در المپیک ۲۰۲۴ هستیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۳۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازماندن پورحسینی از صعود به فینال تپانچه ۱۰ متر جام جهانی

سجاد پورحسینی در تپانچه بادی جام جهانی باکو از رسیدن به فینال بازماند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، 

 در جریان مسابقات تیراندازی جام جهانی در باکوی آذربایجان سجاد پورحسینی در تپانچه ۱۰ متر مردان، با امتیاز ۵۷۵.۱۹ در رده سی و سوم ایستاد و از صعود به فینال باز ماند.

همچنین در میکس تپانچه نیز تیم ایرلن با ترکیب گلنوش سبقت‌اللهی و سجاد پورحسینی با رکورد ۵۶۶ در رده بیست و چهارم ایستاد و از صعود به فینال بازماند.

از ساعتی دیگر هانیه رستمیان و گلنوش سبقت الهی در مرحله مقدماتی تپانچه ۱۰ متر در خط آتش قرار می‌گیرند.

مسابقات تیراندازی جام جهانی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی به میزبانی باکو آذربایجان انجام می‌شود. ایران در این مسابقات تنها در بخش تفنگ و تپانچه نماینده دارد.

امتیاز مسابقات جام جهانی در رنکینگ المپیکی تیراندازان تاثیرگذار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جام جهانی تیراندازی؛ پایان کار نمایندگان ایران در تپانچه ۱۰ متر
  • بازماندن پورحسینی از صعود به فینال تپانچه ۱۰ متر جام جهانی
  • بازماندن رستمیان از صعود به فینال تپانچه ۱۰ متر جام جهانی
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار نمایندگان ایران در تپانچه
  • سبقت‌اللهی و رستمیان به فینال تپانچه ۱۰ متر باکو نرسیدند
  • بازماندن پورحسینی از صعود به فینال تپانچه جهانی
  • جام جهانی تیراندازی| پورحسینی به فینال نرسید
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • اعزام تیرانداز ساروی به مسابقات جام جهانی باکو
  • برنامه جام‌جهانی تیراندازی اعلام شد