Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسن آصفری نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بر اساس قانون شهرداری‌ها موظف به مناسب‌سازی معابر و محله‌های برای معلولان هستند، گفت: متأسفانه این اتفاق در شهرهای کشور کمتر رخ می‌دهد. در قانون گفته نشده معافیت از پرداخت هزینه‌های خدمات به معلولان، به شدت یا ضعف معلولیت بستگی دارد و خدمات باید به صورت رایگان در اختیارشان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شوراهای شهر علاوه بر موارد ذکر شده در قانون، اختیار دارند برای معلولان معافیت‌هایی در خدمات دیگر بر حسب نیازمندی‌ها ایجاد کنند.

وی ادامه داد: شاید می‌توان گفت مناسب‌سازی برای رفت و آمد در شهرهای ما به ویژه کلانشهرها کمتر از ۲۰ درصد انجام شده است. خدماتی که در اختیار سازمان‌هایی چون شهرداری و تربیت بدنی قرار می‌گیرد، باید در ساعاتی مورد استفاده رایگان و در اختیار معلولان باشد. شوراهای شهر مجازند برای پرداخت هزینه‌های معلولان، معافیت‌هایی را در نظر بگیرند. 

بیشتر بخوانید

 قانون جامع حمایت از ایثارگران و حمایت از معلولان کامل اجرا شود

ماده ۸ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مصوب سال ۱۳۹۷ تصریح کرده استفاده افراد دارای معلولیت از مراکز، تأسیسات و خدمات ورزشی دستگاه‌های دولتی، شهرداری ‌ها و دهیاری‌های کشور، رایگان است. با این حال، برخی در فضای مجازی انتقاد دارند که شورای شهر در بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، استفاده افراد دارای معلولیت از این امکانات را به شدت و نوع معلولیت وابسته کرده و به برخی موارد، تخفیف داده است. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس یازدهم کمیسیون شوراها معلولان کشور خدمات رایگان دهیاری ها و شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد

 سیدمحمد دریجانی رئیس انجمن پزشکان عمومی استان یزد ضمن گرامیداشت مقام معلم مهم و اثرگذار در جامعه اظهار کرد: در راستای قدردانی پزشکان عمومی از معلمان یزدی در هیئت مدیره انجمن پزشکان عمومی استان یزد مصوب شد که پزشکان عمومی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با روز معلم، به صورت رایگان این قشر فرهنگی جامعه را ویزیت کنند.

وی افزود: معلمان بازنشسته و معلمان شاغل با مراجعه به مطب‌های منتخب برای این برنامه به صورت رایگان ویزیت خواهند شد که در ابتدای امر در محل مطب‌ها این امکان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس انجمن پزشکان عمومی استان یزد با اشاره به تعداد مراکز منتخب در این طرح در سطح استان یزد بیان کرد: در راستای درمان و مشاوره پزشکی، ۱۰۰ مرکز با حداقل ۱۰۰ پزشک عمومی در چهارشنبه هفته جاری در خدمت معلمان و پیشکسوتان فرهنگی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)