Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیشترین حجم صادرات در خرداد ۱۴۰۰ با مقدار ۲۹ هزار و ۹۶۸ هزار تُن بوده که ارزش آن بالغ بر ۱۰۶۸۸ میلیون دلار بوده است. خبرگزاری میزان - بررسی آمار منتشره از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد در ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۸۵۴۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۰۴۷۰ میلیون دلار وارد کشور شده است.
بیشترین میزان واردات در خرداد ماه امسال با حجم ۳۹۴۵ هزار تن بوده، اما بیشترین ارزش واردات مربوط به اردیبهشت ماه با ارزش ۳۳۲۱ میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بین کمترین میزان واردات نیز مربوط به فروردین ۱۴۰۰ به میزان ۲۷۹۴ هزار تن و ارزش ۲۰۴۱ میلیون دلار بوده است که در آمار ماهانه صادرات واردات گمرکی کشور به ثبت رسیده است.

بررسی روند صادرات کالا در فصل بهر نشان می‌دهد بالغ بر ۲۹۹۶۸ هزار تن کالا با ارزش ۱۰۶۸۸ میلیون دلار به کشور‌های مختلف صادرات شده است.
بیشترین حجم صادرات در خرداد ۱۴۰۰ با مقدار ۲۹۹۶۸ هزار تن بوده است که ارزش آن بالغ بر ۱۰۶۸۸ میلیون دلار بوده است.

رقم کل بدهی خارجی کشور در پایان خرداد ۱۴۰۰ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها به ۸۷۴۴ میلیون دلار رسیده است که از این رقم ۲۰۱۱ میلیون دلار مربوط به بدهی کوتاه مدت و ۶۷۳۳ میلیون دلار مربوط به بدهی میان مدت و بلند مدت است.

بدهی خارجی برحسب یورو نیز ۷۳۷۰ میلیون یورو بوده است که ۱۶۹۵ میلیون یورو کوتاه مدت و ۵۶۷۵ میلیون یورو میان مدت و بلند مدت بوده است.

متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازار آزاد در خرداد ۱۴۰۰ رقم ۲۳ هزار و ۴۳۴ تومان بوده و نرخ در بازار بین بانکی ۴۲۰۰ تومان به ثبت رسیده است.   بیشتربخوانید: رشد ۳۰۰ درصدی صادرات به کشور‌های آفریقایی در سه ماهه نخست سال

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی صادرات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صادرات میلیون دلار بوده خرداد ۱۴۰۰ هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۳۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیا چوبی و...، گفت فروردین ماه امسال ۱۴۷ هزار و ۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران (نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل) به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۷۰ درصد و از نظر ارزشی ۹ درصد رشدرا نشان می‌دهد.

او افزود: طی فروردین ماه سال ۱۴۰۳، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

جمشیدی در مورد مهمترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران، گفت: عراق با واردات ۷ هزار تن کالا به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۶ هزار دلار اولین مقصد صادرات کالا‌های مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزاردلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون و ۲۳۰ هزار دلار، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ۱۷۸ هزاردلار و ازبکستان با یک هزار تن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند. صادرات به کشور‌های فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان