Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@22:40:42 GMT

افزایش ۷۷ درصدی مرگ و میر کرونا در خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۳۷۷۶

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش ۷۷ درصدی مرگ ناشی از کرونا در استان خوزستان در هفته گذشته خبر داد.

دکتر سید محمد علوی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا اظهار کرد: اخبار ناخوشایندی از گوشه و کنار جهان به گوش می‌رسد؛ در هفته اخیر همه‌گیری کرونا در جهان سیر شتابانی به خود گرفته است و اخبار جهانی، حاکی از افزایش بیش از انتظار موارد بستری و مرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در ایران نیز شهرها یکی پس از دیگری در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند. در خوزستان نیز وضعیت شکننده بود و انتظار افزایش شهرهای قرمز را داشتیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن یعنی از ۹ تا ۱۵ مردادماه در مقایسه با دوم تا هشتم مردادماه، موارد سرپایی بیش از ۷۰ درصد و موارد بستری حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است به گونه‌ای که ظرفیت اکثر بیمارستان‌ها تکمیل شده است. در این هفته در استان خوزستان موارد مرگ ناشی از کرونا نیز ۷۷ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به روند خوب واکسیناسیون بیان کرد: تاکنون حدود ۸۶۲ هزار و ۷۹۸ دوز واکسن به خوزستانی‌ها تزریق شده است که ۷۱۴ هزار و ۷۱۷ دوز از این تعداد نوبت اول و ۱۴۸ هزار و ۸۱ دوز نوبت دوم را تزریق کرده‌اند بنابراین ۲۲.۶ درصد افراد واجد شرایط بالای ۱۸ سال واکسینه شده‌اند.

علوی افزود: انتظار می‌رود با واکسیناسیون روزانه ۳۰ هزار دوز بتوانیم تا بهمن‌ماه همه خوزستانی‌های واجد شرایط را واکسینه کنیم.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۱۵ درصد افراد جامعه حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند که کافی نیست و میزان واکسیناسیون باید به حدود ۷۰ درصد برسد تا بتوانیم اپیدمی را کنترل کنیم بنابراین چاره‌ای نداریم جز اینکه همچنان پروتکل‌های بهداشتی یعنی شست‌وشوی دست‌ها، فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک از خانه تا خانه، تهویه، اجتناب از مسافرت و تردد در اماکن شلوغ و اجتناب از تجمعات و به خصوص خط زدن دورهمی‌های خانوادگی را رعایت کنیم تا از این مخمصه رها شویم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص استقبال از واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان افزود: روزهای اول در بعضی نقاط استان خوزستان استقبال خوب نبود ولی به تدریج هر چه جلوتر می‌رویم استقبال بهتر می‌شود. البته هنوز در برخی مناطق با مشکل مواجه هستیم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: از همه خوزستانی‌ها تقاضا می‌کنم واکسیناسیون را جدی بگیرند. در حال حاضر تنها راهی که برای رهایی از این وضعیت نامطلوب داریم، رفتن به مراکز واکسیناسیون و دریافت واکسن کرونا است. واکسن اگر از ابتلا جلوگیری نکند حتما از ابتلا به نوع شدید و ۹۹ درصد از مرگ پیشگیری می‌کند بنابراین از مردم می‌خواهیم به واکسیناسیون توجه ویژه‌ای داشته باشند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: استان خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان با اشاره به پرشدن ۸۱ درصدی مخازن سدهای خوزستان در پی بارندگی‌های اخیر گفت: ۱۰۰ درصد مخزن سد دز پر شد.

عباس صدریان‌فر جمعه شب در گفت وگوی رسانه‌ای بیان کرد: شاهد ۲ موج قوی بارشی در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبشهت‌ماه در خوزستان بودیم که حوضه‌های آبریز منتهی به استان خوزستان را تحت تاثیر قرار داد.
وی با بیان اینکه سامانه‌های بارشی از ۱۰ روز گذشته مورد رصد کارشناسان سازمان آب وبرق خوزستان قرار گرفت، افزود: بررسی سامانه‌های بارشی به دلیل نوسانات زیاد دشوار بود که با مدیریت خوب و ایجاد ظرفیت در سد توانستیم سیلاب اخیر را به درستی مدیریت کنیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، نقطه بحرانی بارندگی اخیر را سد دز دانست و گفت: ورودی سد دز حدود ۲هزار متر مکعب بر ثانیه بود لذا خروجی سد را از روزهای قبل به حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه رساندیم تا بتوانیم ظرفیتی حدود ۶۵ میلیون مترمکعب ایجاد کنیم.
صدریان‌فر تصریح کرد: اگر خروجی سد افزایش نمی‌یافت مجبور بودیم آب ورودی به سد دز را خارج کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با این ظرفیت توانستیم از سیل پایین دست جلوگیری کنیم، افزود: همزمان با این بارش، در پایین‌دست سد دز، حوضه‌های میانی از جمله سیلاب‌ها، مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی دبی حدود ۹۰۰ متر مکعب بر ثانیه تولید کردند که اگر مقاومت ما برای خروجی سد نبود همپوشانی این ۲ خروجی می‌توانست برای مردم مشکلاتی ایجاد کند.
مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: وضعیت مدیریت شده و حوضه‌های پایین‌دست در حال فروکش کردن هستند و احتمال دارد خروجی سد دز را در ساعت‌های آتی بیشتر کنیم.
وی از مردم تقاضا کرد در پایین‌دست مراقبت کنند و فرمانداران مربوطه نیز اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد

صدریان‌فر درخصوص آبگیری انجام شده نیز گفت: حدود ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان آبگیری شده است؛ میزان آبگیری سد کارون به ۹۱ درصد و سد دز به ۱۰۰ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا بارش بیش از ۱۷۵ میلیمتر باران طی روزهای پنجشنبه و جمعه باعث آبگرفتگی معابر و وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌های عمرانی و کشاورزی شهرستان دزفول شد.

فرماندار ویژه دزفول گفت: دستور تعطیلی بوستان‌های ساحلی این شهر صادر و عملیات تخلیه خودروها از این بوستان‌ها نیز آغاز شده است.

وی از شهروندان خواست از نزدیک شدن به بستر رودخانه دز و حضور در پارک‌های ساحلی تا عادی شدن شرایط به طور جدی خودداری کنند.

کد خبر 849065 برچسب‌ها سيل خبر مهم سد

دیگر خبرها

  • آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان
  • آخرین خبرها از وضعیت سدهای خوزستان؛ سد دز پر شد
  • سد دز پر شد/ وضعیت سدهای خوزستان چگونه است؟
  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان