Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@03:48:15 GMT

آغاز جنگ قدرت در شوراي شهر ساري

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۴۶۶۰

خبرگزاری اریا- حسین قربانی ،اگرچه رسانه ها در راستای ایفای نقش خطیر اطلاع رسانی خود اقدام به انتشار لحظه ای اخبار تشکیل شورای ششم از طریق منابع غیررسمی صورت داده اند ولی نگارنده از اعضای جدید شورای ششم خواهان است تا در نخستین فرصت پاسخگوی دقیق افکار عمومی و نمایندگان رسانه ها برای چرایی این اقدام غیراصولی خود باید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری به نقل ازخبرنگارحسین قربانی درساری، به دنبال حواشی زیاد در انتخابات شورا و تایید انتخابات شورای شهر مرکز استان، نخستین جلسه شورای اسلامی شهر ساری در دوره ششم در حالی برگزار شد که هنوز تکلیف نامه وزارت کشور مبنی بر عدم تایید دو تن از منتخبان این دوره شورای شهر ساری مبهم باقی مانده است.     
نخستین جلسه علنی شورای ششم شهر ساری در حالی با حضور فرماندار مرکز استان، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار و اعضای جدید شورای شهر ساری به خود رسمیت بخشید که از حضور اصحاب رسانه در این جلسه عمومی بدون هیچ دلیل منطقی ممانعت صورت گرفته است. این در حالی است که یکی از شعارهای اعضای فعلی شورا در دوران تبلیغات انتخاباتی شفاف سازی اقدامات و عملکردها در پارلمان شهری بوده که در نخستین جلسه شورای شهر ساری به خود رنگ باخته است.       
اگرچه رسانه ها در راستای ایفای نقش خطیر اطلاع رسانی خود اقدام به انتشار لحظه ای اخبار تشکیل شورای ششم از طریق منابع غیررسمی صورت داده اند ولی نگارنده از اعضای جدید شورای ششم خواهان است تا در نخستین فرصت پاسخگوی دقیق افکار عمومی و نمایندگان رسانه ها برای چرایی این اقدام غیراصولی خود باید باشد.         
از سویی با توجه به اینکه اعضای شورای ششم اقدام به انتخاب هیئت رئیسه خود کرده اند که هنوز یکی از اعضای هیئت رئیسه و یک عضو شورا وضعیت مبهمی برای این جایگاه با توجه به نامه اخیر هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای کشور دارد.           
شورای ششم شهر ساری در حالی با حواشی تقریبا فراوانی آغاز شده که جواد طالبی شهردار مستقر مرکز استان نتوانست به عنوان سرپرست هم حتی از ادامه فعالیت در شهردرای ساری ابقا شود و در اقدامی غیرمنتظره اعضای شورا با 5 رای موافق و 4 رای مخالف، محمد حسین قبادی از کارکنان شهرداری ساری و مدیران اسبق این نهاد عمومی مرکز استان را برای مدت یکماه به عنوان سرپرست بزرگ ترین شهرداری استان مازندران یعنی ساری انتخاب کردند.
با توجه به اینکه ساری در سال آینده میزبان کشورهای عضو اکو برای معرفی این شهر قدیمی ایران و حوزه سی آی سی در قالب گردشگری خواهد بود، خواسته اصلی شهروندان و کارکنان شهرداری ساری، تعیین تکلیف و ایجاد ثبات در مدیریت شهری مرکز استان از طریق منتخبانشان در پارلمان شهری است.  
امید است اعضای شورای ششم بدور از هرگونه باندبازی و سیاسی کاری و احساس مسئولیت در قبال وظایف محوله قانونی به دنبال انتخاب شهردار قوی، متخصص و متعهد، پاکدست و با کارنامه درخشان در حوزه مدیریتی شهری به دور از ابهامات و اتهامات باشند.     

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آغاز جنگ قدرت در شورای شهر ساری مرکز استان شورای ششم شورای شهر رسانه ها شهر ساری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۴۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ فاطمه منعمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگاه طرح سوالی از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری می شویم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای ثبیت جایگاهش شبیه است.

وی افزود: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورا از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالبتر است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، به تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود اما با اینگونه انتصابات سیاسی ، قطعاً منجر به تاخیر در اجرای پروژه یا اجرای با سطح کیفیت نامتعارف می گردد لذا تاکید دارم شهردار کرج به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضا شورای اسلامی شهر است و در جهت اهداف مجموعه مدیریت شهری که همان خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان است، گام بردارد.

فاطمه منعمی افزود: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضا است؟

فاطمه منعمی در خاتمه افزود: جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالتی در جابجایی‌های مدیران ندارند اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد و ادامه داد: رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899875

دیگر خبرها

  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • تیزر | گفت‌وگوی ایمنا با اعضای شورای شهر اصفهان
  • اعضای شورای شهر در هر تصمیمی نفع مردم را لحاظ کنند
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار