Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@17:05:26 GMT

دودا لهستانی قهرمان جام جهانی شطرنج (عکس)

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۵۶۶۷

دودا لهستانی قهرمان جام جهانی شطرنج (عکس)

دودا لهستانی بعد از شکست کارلسن در نیمه نهایی در فینال کاریاکین روسی را هم شکست داد تا مقتدرانه به مقام قهرمانی جام جهانی برسد

به گزارش "ورزش سه "، یان کریشتف دودا سوپر استاد بزرگ 23 ساله لهستانی که در دور چهارم موفق شده بود پویا ایدنی را شکست دهد در دیدار نهایی  با شکست سرگی کاریاکین روس در فینال، قهرمان رقابت های جام جهانی 2021 شطرنج شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دودا بعد از شکست کارلسن در تورنمنت نروژ در نیمه نهایی جام جهانی نیز موفق به شکست کارلسن شد تا گربه سیاه کارلسن در این سالها لقب بگیرد.

 


تبریک کارلسن به دودا بعد از بازی درخشانش در بازی آخر و  بلافاصله بعد  از قهرمانی او و در حالی که دیدار او در رده بندی در جریان بود از نکات قابل توجه دیدار فینال بود .


در دیدار رده بندی  قهرمان جهان و نفر اول این رشته در رنکینگ جهانی  مگنوس کارلسن نروژی نیز با دبل کردن فدوسیف روس که موفق شده بودمحمد امین  طباطبایی را  در مرحله قبل و  یک چهارم نهایی حذف کند به مقام سوم جام جهانی رسید.

 

 

 


حضور محمدامین طباطبایی در دور پنجم این رقابتها و هشت نفر برتر تورنمنت در بخش آزاد ،بهترین عملکرد تاریخ شطرنج بازان ایران در جام جهانی را رقم زد.ضمن اینکه ساراخادم الشریعه در بخش بانوان و پویا ایدنی در بخش آزاد نیز با حضور در دور چهارم رقابتها  عملکرد خوبی از خود در جام جهانی شطرنج به جا گذاشتند.

 

شطرنج

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: شطرنج جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایلند در خانه تاجیکستان را شکست دا د و راهی فینال شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در نخستین دیدار مرحله نیمه پایانی رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ امروز ۷ اردیبهشت تیم تایلند میزبان برابر تاجیکستان به میدان رفت که این بازی پس از تساوی ۳ به ۳ در وقت‌های معمول و اضافه در ضربات پنالتی با برتری ۶ به ۵ میزبان به پایان رسید. تایلند با کسب این نتیجه سومین بار جواز حضور در فینال جام ملت‌های آسیا را کسب کرد. حریف تایلند در دیدار پایانی، برنده دیدار ایران و ازبکستان در دیگر دیدار نیمه‌نهایی خواهد بود.    در نیمه نخست تاجیکستان توانست با نتیجه ۲ بر یک پیروز شود و در همان ابتدای نیمه دوم بود که تاجیک‌ها گل سوم را هم به ثمر رساندند. تایلند بلافاصله وقت استراحت گرفت و بعد از وقت استراحت توانست یکی از گل‌های خورده را جبران کند. این پایان کار نبود و در فاصله سه دقیقه به پایان بازی و در حالی که میزبان رو به بازی پاورپلی (۵ نفره) آورده بود، تایلند توانست به گل تساوی برسد و مانع شگفتی‌سازی تاجیک‌ها شود. در ادامه بازی گلی نداشت تا کار به وقت اضافه کشیده شود.     در دو وقت اضافه ۵ دقیقه‌ای دو تیم از باز کردن دروازه یکدیگر عاجز بودند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی، این تایلند بود که توانست با برتری ۶ بر ۵ حریفش را شکست دهد و به فینال برسد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   پس از سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ این سومین بار است که تایلند به فینال جام ملت‌های آسیا صعود می‌کند. این تیم در دو فینال گذشته‌اش نتوانسته به پیروزی برسد و این بار در خانه، این بخت را دارد که به جام قهرمانی دست پیدا کند.

دیگر خبرها

  • تایلند در خانه تاجیکستان را شکست دا د و راهی فینال شد
  • تایلند فینالیست جام ملت های فوتسال آسیا شد
  • انتخابی جام جهانی ووشو| شهربانو منصوریان با شکست حریف چینی طلایی شد
  • صعود نماینده ژاپن به فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • «یوکوهاما مارینوس» ژاپن راهی فینال لیگ قهرمانان شد
  • لیگ قهرمانان آسیا| صعود العین امارات به فینال با حذف الهلال
  • باشگاه شطرنج نخبگان گیلان قهرمان لیگ بانوان شد
  • تکلیف سهمیه جام‌جهانی در صورت صعود ازبک/ احتمال برگزاری دو فینال
  • تبریک و خوشحالی اسطوره استقلال از شکست الهلال | انتشار عکس تاریخی
  • اسطوره استقلال، خوشحال‌ترین ایرانی از شکست الهلال!