Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:39:14 GMT

بازتاب منفی همه‌گیری کرونا در بازی‌ کودکان

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۶۷۷۱

بازتاب منفی همه‌گیری کرونا در بازی‌ کودکان

ایسنا/خراسان رضوی نظرسنجی از والدین کودکان دو تا ۱۲ ساله نشان داد که بیماری همه‌گیر کرونا تاثیرات متفاوتی بر بازی کودکان داشته و والدین گزارش کردند که بازی کودکان به‌طور مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر بیماری کووید- ۱۹ قرار گرفته است. همچنین، از زمان شروع همه‌گیری فراوانی بازی‌های بدون ساختار و زمان استفاده از صفحات نمایشی کودکان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از سایکولوژی نیوز، بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ به روش‌های مختلفی بر خانواده‌ها و کودکان سراسر جهان تاثیر گذاشته است و میزان تاثیر دقیق آن در سال‌های آینده مشخص خواهد شد اما والدین کودکان، روان‌شناسان و افراد علاقه‌مند به بازی کودکان اظهار کردند: باید ارزیابی تاثیر این بیماری همه‌گیر بر بازی کودکان در نظر گرفته شود.

محققان بر این باورند که رعایت فاصله فیزیکی، کاهش فعالیت در فضای باز و لغو بسیاری از فعالیت‌های هدفمند عاملی برای افزایش استفاده از صفحات نمایشی و انجام بازی‌های غیراصولی شده است.

نتایج نظرسنجی در مورد بازی کودکان در میان ۶۷ والد از ۷۹ والد کودکان سه تا ۱۰ ساله نشان داده است که فرزندان آنان در دوران خانه‌نشینی و پاییز سال ۲۰۲۰ نسبت به قبل از همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ بازی و فعالیت بیرون از خانه داشته‌اند.

در این نظرسنجی از والدین درباره این‌که آیا بیماری کووید- ۱۹ بر بازی فرزندان آنان تاثیر گذاشته است، سوال شد و ۸۲ درصد (۵۰ والد) به این سوال پاسخ مثبت دادند. از این میان، ۵۳ درصد (۲۷ والد) تاثیر کلی همه‌گیری بر بازی کودکان خود را منفی (۳ یا کمتر در مقیاس یک تا ۶) و بقیه نیز در درجه اول، تاثیر را مثبت ارزیابی کردند. رایج‌ترین پاسخ به سوال درباره میزان تاثیر بازی کودکان چهار (۳۵.۳ درصد یا ۱۸ والد) بود و میزان رتبه پاسخ بعدی سه (۳۱.۴ درصد یا ۱۶ والد) بود.

زمانی که درباره بازی کودکان در بیرون سوال شد، ۲۷.۹ درصد (۱۷ والد) پاسخ دادند که فرزندان آنان نسبت به قبل از همه‌گیری بیشتر در خارج از خانه بازی می‌کنند و ۵۹ درصد (۳۶ والد) گزارش کردند که در حال حاضر فرزندان آنان به همان میزان در خارج از خانه بازی می‌کنند.

۶۸.۹ درصد (۴۲ والد) در مورد استفاده از صفحات نمایشی گفتند: در حال حاضر فرزندان آنان نسبت به قبل از همه‌گیری فعالیت بیشتری مبتنی بر صفحات نمایشی دارند و ۲۹.۵ درصد (۱۸ والد) نیز گفتند: این زمان همانند قبل از همه‌گیری است.

در این بررسی همچنین والدین اظهار کردند: بازی فرزندان آنان تحت تاثیر همه‌گیری قرار گرفته است و فرزندان آنان پزشک بازی یا فعالیت‌های مشابه در ارتباط با کرونا را انجام می‌دهند و گاهی در بازی تظاهر به بیماری کووید می‌کنند.

هشت والد از ۱۶ والد کودکان بین سه تا ۱۱ سال نیز عنوان کردند: فرزند آنان برای حیوانات عروسکی یا عروسک‌های خود ماسک درست کرده‌اند و یا برای آنان ماسک می‌زنند. همچنین کودکان رعایت فاصله فیزیکی، قرنطینه، شستن‌ دست و آموزش از راه دور را نیز در میان بازی‌های خود جای داده‌اند.

یافته‌ها نشان داد که کودکان خردسال تحت تاثیر همه‌گیری قرار گرفته‌اند و این تاثیر در بازی آنان نمایان است و به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در بازی مشاهده می‌شود. البته این تاثیر بر روی نمونه کوچکی از والدین انجام شده است و تاثیرات طولانی‌مدت بیماری کووید- ۱۹ بر بازی‌ها هنوز مشخص نیست اما مهم است که بدانیم بازی برای ارتباط کودکان بسیار موثر است و تاثیرات اجتماعی و عاطفی بیماری همه‌گیر بر کودکان واقعی است و باید فرزندان و بازی آنان را تحت نظر داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كودكان همه باهم علیه کرونا قبل از همه گیری بیماری همه گیر فرزندان آنان صفحات نمایشی بیماری کووید بازی کودکان بر بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازتاب پیروزی سپاهان در جام حذفی توسط سایت پرتغالی

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال سپاهان و آبی‌پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) روز گذشته جمعه ۷ اردیبهشت و در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه دو بر یک به سود زردپوشان به پایان رسید تا شاگردان «ژوزه» مورایس گام به دیدار مرحله یک چهارم نهایی بگذارند. این بازی در وقت‌های قانونی ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما در نیمه دوم وقت‌های اضافه، رامین رضائیان توانست در دقیقه ۱۱۸ و از روی نقطه پنالتی گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر برساند.

سایت پرتغالی «flashscore» در این رابطه نوشت: تیم سپاهان میهمان این بازی بود و همانطور که انتظار می‌رفت، بازی را بهتر آغاز کرد و از قدرت بالایی برخوردار بود و در نیمه اول توسط کاوه رضایی در دقیقه ۴۰ به گل رسید. در نیمه دوم نیز همه انتظار پایان بازی را داشتند که پاک پرور بازیکن تیم استقلال ملاثانی در دقایق پایانی گل تساوی را برای تیمش وارد دروازه سپاهان کرد.

در نهایت سپاهان توانست در وقت‌های اضافه گل صعود به مرحله یک چهارم نهایی را به ثمر برساند تا «ژوزه مورایس» در این بازی نیز سربلند از زمین خارج شود. مورایس و شاگردانش هفته آینده دیداری حساس با پرسپولیس دارند که این بازی ممکن است سرنوشت قهرمانی در لیگ ایران را تعیین کند.

کد خبر 6089449

دیگر خبرها

  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • بازتاب سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • بازتاب پیروزی سپاهان در جام حذفی توسط سایت پرتغالی