Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، براساس آخرین گزارش‌های منتشر شده هم اکنون 336 شهرستان کشور در وضعیت بحرانی کرونا قرار گرفته‌ باشند و کارشناسان براین باورند این اتفاق نشان از سرعت گرفتن گسترش بیماری در شرایط فعالیت دلتا دارد که مشکلات متعددی به همراه داشته است.

در این زمینه کارشناسان تاکید دارند روند افزایش بیماری در سراسر ایران انقدر سرعت گرفته که به نوعی ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در برخی مراکز به این حجم از بیمار سخت شده است به همین دلیل بهترین گزینه برای مدیریت کم هزینه‌ پیک پنجم تعطیلی سراسری کشور به مدت 2 هفته است، چون در غیر این صورت افزایش قابل توجه بیماران ادامه داشته و نهایتاً تاب‌آوری نظام بهداشت و درمان در پیک پنجم در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه از کارشناسان بهداشت و درمان درباره افزایش قدرت سرایت ویروس دلتا می‌گویند: مطالعات و شواهد علمی نشان می‌دهد قدرت سرایت دلتا 300 درصد نسبت به ویروس‌های قدیمی‌تر بیشتر است به گونه‌ای که اگر قبلاً اعلام شده یک فرد مبتلا در محیط سربسته می‌تواند دو نفر را آلوده کند اکنون این تعداد به 9 نفر رسیده است. بنابراین بهترین راهکار برای جلوگیری از ایجاد زنجیره انتقال رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و عدم تجمع در امکان سربسته بدون تهویه مناسب هوا است.

به گفته کارشناسان البته یک نکته نگران کننده‌تر درباره فعالیت ویروس دلتا این است که اکنون علاوه بر کاهش سن ابتلای بیماران روندی به عنوان بیماران بدحال با تست منفی است که این نگرانی را درمیان مسئولان ایجاد کرده که تردد این افراد در سطح جامعه می‌تواند عاملی برای بحران بیشتر است.

تست‌های منفی با حال وخیم

پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با تایید این موضوع اظهار کرد: در شرایط فعلی نباید اصولا به تست‌های مرسوم اکتفاء کرد بلکه هرگونه علائم سرماخوردگی را باید به عنوان بیمار کرونایی درنظر گرفته و شرایط قرنطینه برای وی اعمال شود.

طبرسی همچنین تاکید کرد: در شرایط فعلی ظرفیت انجام تست‌های روزانه 100 هزار مورد است که کمتر از 40 هزار نمونه آن مثبت اعلام می‌شود درشرایطی که می بینیم روز به روز تعداد مراجعه بیماران بدحال به مراکز درمانی روزبه افزایش بوده و این بیانگر این نکته است که نباید صرفا به تست‌ها بسنده کنیم.

این درحالی است که محمدجواد غروی، دبیر انجمن متخصصان علوم آزمایشگاهی، در گفت‌وگو با همشهری به آنها پاسخ می‌دهد. به‌گفته او، افزایش تست‌های کاذب منفی کرونا، به دودلیل اتفاق افتاده است؛ یکی اینکه محل استقرار ویروس دلتا در انتهای مجرای تنفسی است و نه ابتدای آن، به همین دلیل چون نمونه‌گیری از حلق و بینی صورت می‌گیرد بنابراین ویروس شناسایی نمی‌شود. دلیل دوم هم ضعیف‌بودن تکنیک‌های نمونه‌گیری است.

به‌گفته غروی، در مراکز نمونه‌گیری، مخصوصا مراکز دولتی، نمونه‌گیری خیلی عمیق و آن‌قدر که سواپ درست و اصولی تا آخر سینوس‌های بویایی یا در انتهای حلق برده شود، انجام نمی‌شود. به همین دلیل چون نمونه‌گیری به‌درستی انجام نمی‌شود، معمولا 50 درصد تست‌ها با وجود کیفیت خوب کیت‌ها و دستگاه‌های آزمایشگاهی، منفی می‌شود.

غروی درباره تأثیر کیفیت کیت‌های تست پی‌سی‌آر و تأثیر آن در منفی‌شدن تست‌ها توضیح می‌دهد: «هم‌اکنون همان کیت‌هایی استفاده می‌شود که از ابتدای پاندمی کرونا در اختیار داشتیم. دستگاه‌ها هم تغییر نکرده، اما جای قرارگیری ویروس تغییر کرده و مراکز نمونه‌گیری هم به‌دلیل آموزش کم کارکنانشان موجب رقم‌خوردن چنین شرایطی شده‌اند». او همچنین درباره این که با وجود افزایش آزمایش‌ها آیا ضریب خطا هم افزایشی خواهد بود و آیا می‌توان از این پس به تست‌های PCR اعتماد کرد؟ می‌گوید:‌ «این احتمال وجود دارد اما چندان مورد توجه نیست. این شرایط باعث ردکردن قطعی این تست‌ها نیست چراکه مثبت‌ شدن این تست‌ها 100 درصد قابل اعتماد است اما منفی‌ها اغلب کاذب است. البته باید در انجام این تست‌ها به نکاتی هم توجه شود؛ ازجمله نحوه نمونه‌گیری و محلی که قرار است آزمایش انجام دهد. مواردی از انجام تست در برخی آزمایشگاه‌ها وجود دارد که پاسخ منفی است اما با تکرار تست در آزمایشگاه‌های مطمئن‌تر تست مثبت اعلام می‌شود. این شرایط برای این واریانت دلتا رخ داده و در گذشته شاهد چنین وضعیتی در سویه‌های دیگر نبودیم».

دبیر انجمن متخصصان علوم آزمایشگاهی همچنین درباره ارکان تشخیص و تأیید ابتلا به کرونای دلتا توضیحاتی می‌دهد: «آزمایش اولیه غربالگری خون، درست انجام‌ دادن تست PCR و اسکن ریه درمجموع در کنار علائم ابتلا، می‌تواند نوع ابتلای بیمار به کدام سویه کرونا را مشخص کند. هرچند اکنون به توصیه متخصصان هر نوع علائمی را باید کرونا درنظر گرفت و زمان طلایی درمان را از دست نداد». ‌

در همین حال کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به این تغییر نگران کننده معتقدند تعطیلی و اجرای دورکاری کامل ادارات برای جلوگیری از شکل‌گیری خوشه‌های جدید بیماری الزامی است چون حتی در شرایطی که تست انجام شده پرسنل و کارمندان منفی باشد باز این احتمال وجود دارد که این گروه ناقلان خاموش در محل کار باشند و رفته رفته کل مجموعه درگیر بیماری کرونا شده و به همین ترتیب خانواده‌ها و جامعه‌بزرگتری به بیماری مبتلا شوند.

بحرانی‌ترین وضعیت رنگبندی از ابتدای شیوع کرونا

براساس بررسی‌های انجام شده و شاخص‌های مورد نظر وزارت بهداشت از امروز 16 مردادماه 1400  علاوه بر شهرهای قبلی، این شهرها قرمز خواهند شد: مراغه، مرند، ملکان، هریس (آذربایجان شرقی)، بوکان، پلدشت، سلماس، میاندوآب، نقده (آذربایجان غربی)،بوئین و میاندشت، تیران و کرون،نطنز (اصفهان)،ایوان (ایلام)،دیر (بوشهر)، بن، سامان، کوهرنگ، لردگان (چهارمحال و بختیاری)، بشرویه (خراسان جنوبی)، بردسکن، تایباد،تربت حیدریه، جغتای،خلیل آباد،خواف، فریمان،فیروزه، کلات، گناباد، نیشابور (خراسان رضوی)، فاروج، گرمه (خراسان شمالی)، آغاجاری، امیدیه، ایذه، باغ ملک، دزفول، رامشیر، کارون، مسجد سلیمان (خوزستان)، خدابنده، طارم (زنجان)، بمپور، سیب و سوران (سیستان و بلوچستان)، اقلید، بوانات، خرم بید، خفر، رستم، سروستان، کوه‌چنار (فارس)، سقز، قروه (کردستان)، رابر (کرمان)، اسلام آباد غرب، جوانرود، سرپل ذهاب (کرمانشاه)، باشت (کهگیلویه و بویر احمد)، املش (گیلان)، میاندورود (مازندران)، خنداب، فراهان (مرکزی)، ابوموسی، هرمز (هرمزگان)، فامنین (همدان)

به‌این ترتیب با توجه آخرین آمار منتشر شده از سوی نرم افزار ماسک هم اکنون 336 شهرستان کشور قرمز، 84 شهرستان نارنجی و 28 شهرستان زرد تعیین شده‌ است.

استان ایلام

 محمد کریمیان اظهار داشت: مجموع مبتلایان استان به 45 هزار و 995 نفر رسیده و مجموع بهبودیافتگان نیز تاکنون 43 هزار و 221 نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه خوشبختانه در 24 ساعت گذشته مورد فوتی در استان ثبت نشده است تصریح کرد: مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا در استان 843 نفر است.

وی افزود: همچنین 82 بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند و مجموع بستری‌های موجود استان 322 نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه روند ابتلا، بستری و فوتی در استان بشدت افزایشی است، گفت: ایلام با 16 بستری جدید و آبدانان و دره شهر با 15 نفر دارای بیشترین تعداد بستری در 24 ساعت گذشته هستند.

وی اظهار داشت: شهرستان‌های ایلام، دهلران، دره شهر، آبدانان، مهران و چوار در وضعیت قرمز، بدره در وضعیت نارنجی و ایوان، چرداول، سیروان، هلیلان و ملکشاهی نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

استان آذربایجان غربی

جواد آقازاده با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته هزار و 222 نفر بستری سندروم حاد تنفسی و 36 نفر تحت دستگاه ونتیلاتور در استان ثبت شد.

وی تصریح کرد: همچنین تعداد بستری مشکوک به 505 و تعداد بستری آی سی یو در بیمارستان‌های استان آذربایجان‌غربی به 238 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین با ابتلای یک هزار و 155 نفر دیگر تعداد کل مبتلایان به 200 هزار و 801 نفر رسید.

وی افزود: همچنین با فوت 13 نفر در شبانه روز گذشته تعداد فوتی ها به عدد چهار هزار و 964 نفر رسید.

آقازاده در ادامه با اشاره به واکسیناسیون 24 هزار و 924 نفر در شبانه روز گذشته اظهار داشت: تاکنون در مجموع 486 هزار و 510 نفر در استان واکسن کرونا دریافت کردند

استان کرمان

مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان نیز با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا بیان کرد: تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان هزار و 89 مورد است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 612 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان بستری هستند افزود: 75 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 216 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 75 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 111 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 249 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 30 هزار 154 مورد رسیده است.

وی به فوت 20 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 3 هزار و 675 نفر رسیده است.

شفیعی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان 463 هزار و 339 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را 92 هزار و 726 مورد است.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز از ثبت نام واکسن کرونا برای افراد بالای 43 سال در استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: متولدین 1357 و قبل از آن در استان کرمان می‌توانند با مراجعه به سامانه  salamat.gov.ir نسبت به ثبت‌نام واکسن اقدام کنند.

استان مرکزی

"سیدمحمد جمالیان" رئیس علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستانهای استان مرکزی اظهار داشت: متاسفانه تنها یک شهرستان کمیجان در سطح استان مرکزی در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارد و اراک، خمین، ساوه، محلات، زرندیه، دلیجان، خنداب، شازند، تفرش، فراهان، آشتیان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در موج های قبلی بیماری کرونا بیشتر افراد سالمند و بالای 60 سال تعداد کثیری از مراجعین و افراد بستری در بیمارستان را تشکیل می دادند، اما در موج جدید رنج سنی، 10 الی 15 سال کاهش یافته و افراد جوان را بیشتر درگیر می کند و با توجه به اینکه افراد جوان جزء نیروهای فعال اجتماعی در جامعه و محیط های کار هستند، علاوه بر گرفتاری های خانوادگی، آلودگی در سطح صنایع و محیط کار و از طرفی شانس بروز حوادث ناشی از کار نیز افزایش می‌یابد.

جمالیان عنوان کرد: یکی از شاخصه‌های اصلی موج پنجم کرونا که تمامی ما را به شدت نگران کرده فاصله کوتاه میان شروع علائم کرونا و درگیری است در بسیاری از موارد مشاهده شده که تنها با گذشت سه الی چهار روز از شروع بیماری در روزهای ابتدایی درگیری ریوی نیز مشاهده شده است.

رئیس علوم پزشکی اراک عنوان کرد: متاسفانه با توجه به درگیری ریوی که در روزهای ابتدایی بیماری دیده می شود و از طرفی مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی اشغال بالای تخت های ویژه در موج پنجم افزایش یافته و در حال حاضر 30 تخت بیمارستان امیرالمومنین و چهار تخت ویژه در بیمارستان امیرکبیر تکمیل شده و 14 و یک چهارم مگا آی سی یو بیمارستان خوانساری نیز تکمیل شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های دلیجان و محلات ظرفیت تخت‌های ویژه تکمیل شده و در مابقی شهرستان‌ها تعداد اندکی از ظرفیت تخت‌های ویژه باقی مانده، اما با توجه به کمبود نیروی انسانی متخصص امکان ارائه خدمات ویژه در بعضی از شهرستان‌ها به شدت کاهش می‌یابد و در بعضی موارد عملا وجود ندارد.+

 استان کردستان 

آخرین وضعیت کرونا در کردستان حاکی از تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در شهرستان‌های استان دارد. در حال حاضر وضعیت کرونا در شهرستان‌های «سنندج، سقز، مریوان، بیجار و قروه» قرمز؛ «دیواندره، دهگلان و کامیاران» نارنجی و «بانه و سروآباد» زرد است.

جهانبخش یوسفی، مسئول مرکز بهداشت سنندج با اذعان به اینکه وضعیت این شهرستان از لحاظ بیماران مبتلا به کرونا بسیار وخیم است، اظهار داشت: در صورت عدم توجه به برخی مسائل با نبود تخت در بیمارستان‌های سنندج مواجه خواهیم شد.

وی گفت: تا روز گذشته حدود 290 نفر در بیمارستان‌های شهر سنندج به دلیل ابتلا به کرونا بستری بوده و هم‌اکنون تخت‌های آی‌سی‌یو در حال تکمیل شدن است.

مسئول مرکز بهداشت سنندج افزود: شب گذشته 267نفر بیمار به اورژانس‌های تنفسی مراجعه کردند که 47 نفر فقط در یک شب بستری شدند، بنابراین از عموم شهروندان فهیم عاجزانه درخواست کرده تا وضعیت از این بدتر نشده از حضور در مهمانی، هرگونه مراسم، خریدهای غیرضروری به‌ویژه در فضاهای بسته خودداری کنند.

وی تصریح کرد: شهروندان حتما به محض خروج از منزل از ماسک استفاده  کنند چراکه افراد بدون ماسک اگر در مواجهه با این ویروس جدید قرار بگیرند، در عرض 15ثانیه مبتلا می‌شوند. 

یوسفی اذعان کرد: هم‌اکنون خوشه‌های ابتلا در جمع‌های خانوادگی و دوستان بوده و خیلی از افراد بستری سابقه شرکت در مراسم و مهمانی‌ها را داشته‌ و عده‌ای نیز به دلیل عدم استفاده از ماسک مبتلا شده‌اند.

مسئول مرکز بهداشت سنندج با تأکید بر اینکه تزریق واکسن به منزله عدم ابتلا نیست و حتما در هر شرایطی استفاده از ماسک ضروری است، یادآور شد: شهروندان هرگونه گلودرد، سرفه، آب ریزش بینی و بی‌حالی را جدی گرفته و در صورت داشتن هرگونه علاوم، بلافاصله به بیمارستان مراجعه کنند.

استان بوشهر

سعید کشمیری با اشاره به وضعیت نگران کننده ابتلا به بیماری کرونا اظهار داشت: روزانه افزون بر 760 نفر به بیماران کرونایی افزوده می‌شود و ظرفیت بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌ها تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هم اکنون بیش از 825 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند افزود: روزانه تعداد مبتلایان به کرونا در بخش سرپایی و بستری و تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان همچنان سیر فزاینده دارد این درحالی است که بیمارستان‌ها مملو از بیماران کرونایی و ظرفیت آنها تکمیل شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، از قرمز شدن همه شهرهای استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس گزارش آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت و درمان، همه 10 شهرستان استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی و نشان از بحرانی بودن شرایط شیوع این بیماری است.

وی با اشاره به اینکه همه بیماران در بیمارستان‌ها پذیرش می‌شوند تصریح کرد: در حال حاضر تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی اعم از پزشکان، متخصصان و پرستاران برای مقابله یا بیماری بسیج و با حداکثر ظرفیت مشغول به خدمات‌رسانی هستند.

کشمیری، تنها راه نجات از شرایط بحرانی کنونی را رعایت همه‌جانبه شیوه‌نامه بهداشتی از جمله استفاده مکرر از ماسک و پرهیز از دورهمی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توجه نشود، شرایط از وضعیت کنونی، بحرانی‌تر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به بستری 176 بیمار جدید در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر افزود: اکنون تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی مراکز درمانی استان بوشهر بیش از ظرفیت بیمارستان‌ها و این درحالی است که اکنون 56 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و 27 نفر از آنان با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، از ثبت 10 فوتی دیگر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: 6 آقا و 4 خانم با سن 17 تا 76 سال روز گذشته به سبب ابتلا به کرونا فوت کردند و تعداد جان‌باختگان این بیماری در استان بوشهر به یک‌هزار و 484 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه 70 هزار نفر تاکنون در استان بوشهر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند خاطر نشان کرد: روز گذشته 167 بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شدند، که از این تعداد ابتلای 120 نفر از آنها به کرونا قطعی است.

کشمیری، از مثبت بودن بیش از 50 درصد تست‌های کرونا در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: روزانه نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا انجام می‌شود که نتیجه بین 50 تا 60 درصد نمونه‌گیری‌ها مثبت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی از عوامل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا دانست و تأکید کرد: در صورت تداوم ساده‌انگاری در برابر ویروس کرونا، وضعیت این استان از نظر شیوع کرونا زیادتر می‌شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در استان بوشهر را خاطر نشان کرد و گفت: با افزایش این مرکز روزانه بیش از 12 هزار نفر علیه ویروس کرونا واکسینه می‌شوند ولی به این معنا نیست که دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود.

وی از آغاز واکسیناسیون سراسری دریانوردان خبر داد و افزود: تاکنون بیش از 230 هزار واکسن در استان بوشهر تزریق شده است.

کشمیری، اضافه کرد: بیش از 60 درصد موارد ابتلا به کرونا در استان بوشهر ناشی از شرکت در دورهمی خانوادگی و بی‌توجهی به شیوه‌نامه بهداشتی و ساده‌انگاری اعلام شده است.

استان خراسان جنوبی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته 342 آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا 154 بیمار جدید شامل 54 بستری و 100 مورد سرپایی، شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد 57 مورد از بیرجند، 38 مورد از قائنات، 20 مورد از زیرکوه، 9 مورد از فردوس، 8 مورد از طبس، 7 مورد از سرایان، 5 مورد از سربیشه، 5 مورد از نهبندان،  4 مورد از درمیان و یک مورد از خوسف بودند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: همچنین از 480 تست سریع کرونا 121بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد و  با 3مورد فوت جدید در شبانه روز گذشته در بیماران کرونا فوتی‌های ناشی از این بیماری در خراسان جنوبی به 977 نفر رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 376بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که 217نفر کرونا مثبتن هستند، بیان کرد: از این تعداد 22 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال 6 نفر نامساعد است.

مهدی زاده افزود: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان  131هزار و 65 نفر واکسن نوبت اول و 32هزار و 55 نفر واکسن نوبت دوم را دریافت کردند.

استان زنجان

محمدرضا صائینی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار داشت: متاسفانه از امروز طارم و خدابنده هم به جمع شهرهای قرمز استان زنجان پیوستند و همین موضوع وضعیت استان را نسبت به قبل وخیم‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه تعداد بستری‌شدگان و مبتلایان به شدت در استان روند صعودی دارد، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد بستری شدگان در استان به 425 نفر رسیده و این در حالی است که این رقم در 10 روز گذشته زیر 100 نفر بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: تعداد موارد مثبت سرپایی به 527 نفر رسیده و با این شرایط نگران وضعیت آینده استان هستیم.

وی در پایان با انتقاد از عدم توجه مردم نسبت یه پروتکل های بهداشتی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مجالس دورهمی‌ها و مسافرت‌ها افزایش یافته و عادی انگاری به اوج خود رسیده است؛ از مردم عاجزانه درخواست داریم که پروتکل‌های بهداشتی را تا ریشه‌کن شدن کامل کرونا رعایت کنند چرا ‌که هنوز درمان قطعی برای این ویروس پیدا نشده است.

استان قزوین

 در 24 ساعت اخیر با استمرار بحران همه‌گیری کرونای دلتا در استان آمار ابتلا از 80 هزار نفر و 500 نفر گذشت که منجر به عبور آمار بستری‌ها از مرز 30 هزار نفر شد. ضمن اینکه آمار موارد محتمل و مشکوک ابتلای به کرونا 63 نفر بیشتر شد و به 15 هزار و 851 نفر رسید که آمار بستری‌های موقت را 47 نفر بیشتر کرده و به 961 نفر رساند.

پیمان نامدار از شناسایی 894 بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز اخیر خبر داد و اظهار داشت: این آمار بالاترین میزان ابتلای کرونایی از ابتدای آغاز پیک پنجم‌ کروناست که در مقایسه با روز قبل فقط 3 نفر بیشتر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین آمار بستری‌های روزانه کرونایی هم در مقایسه با روز قبل 3 نفر کاهش یافته و در 24 ساعت گذشته 182 بستری جدید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قزوین بستری شدند.

نامدار همچنین از کاهش 36 درصدی آمار بیماران بدحال زیر دستگاه ونتیلاتور خبر داد و گفت: بعد از چندین روز تعداد بیماران بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه به زیر 30 نفر رسید و در حال حاضر 25 بستری بدحال کرونایی در بیمارستان‌های استان قزوین هستند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان قزوین  به تثبیت آمار مرگ‌ومیر کرونایی در 24 ساعت اخیر اشاره کرد و افزود: در شبانه‌روز گذشته هم 10 بیمار بدحال ما به خاطر شدت علائم تنفسی بیماری کووید19 جان خود را از دست دادند.

نامدار ادامه داد: همچنین آمار بیماران بهبودیافته کرونایی هم در قیاس با روز پیش هم 2 نفر کمتر شده و در 24 ساعت اخیر 102 بهبودیافته جدید از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند.

استان سمنان

نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که در24 ساعت اخیر (منتهی به شنبه) چهار بیمار کرونایی در سطح استان جان خود را از دست دادند در نتیجه تعداد بیماران فوتی کرونایی در استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به عدد یک هزار و 209 رسید.

وی افزود: طی 24ساعت منتهی به امروز همچنین 356مورد بیمار جدید کرونایی نیز در سطح استان سمنان شناسایی شده است همچنین آمارها نشان می‌دهد تعداد بیماران بستری استان به عدد 685رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: از ابتدای شیوع کووید 19تاکنون در سطح استان سمنان 49هزار و 361نفر به این بیماری مبتلا شدند که 37هزار و 302نفر از این بین به صورت سرپایی مداوا و یا جان خود را از دست دادند و 12هزار و 574نفر نیز بعد از بستری در بیمارستان بهبود و مرخص شده‌اند.

دانائی بیان کرد: در 24ساعت منتهی به امروز همچنین 81بیمار کرونایی نیز در سطح استان سمنان با بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی عنوان کرد: بر اساس آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا، شهرستان‌های سمنان و گرمسار، شاهرود، دامغان، مهدی شهر در وضعیت قرمز، سرخه در وضعیت نارنجی و دو شهرستان باقی مانده یعنی میامی و آرادان در وضعیت زرد هستند.

استان هرمزگان

شرایط فوق بحرانی کرونا بر هرمزگان حاکم است و وضعیت این استان شرایط بسیار نامساعدی دارد. 

در آخرین رنگ بندی کرونایی دو جزیره بوموسی و هرمز نیز قرمز در نظر گرفته شده‌اند تا تمام استان یکپارچه قرمز شوند، این در حالی است که شرایط خاص هرمزگان حداقل بیش از دو و نیم ماه است که ادامه دارد اما دولت گذشته هیچ راه‌حل عملی برای مقابله با بیماری کرونا در این استان اتخاذ نکرد و شرایط روز به روز بدتر شده است. 

در همین راستا، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: تعداد نمونه گیری از ابتدای اپیدمی تاکنون جمعا 421931 بوده و بیماریابی افزایش یافته است. 

وی افزود: شمار بیماران بستری در استان هرمزگان همچنان زیاد است و در حال حاضر 1237 نفر با تشخیص کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 129 بیمار در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت ویژه پزشکی قرار دارند و وضعیت 38 بیمار وخیم گزارش شده است. 

نوروزیان گفت: نقطه نگرانی ما افزایش شمار بیماران قرنطینه خانگی است، این آمار به شکلی تصاعدی در حال افزایش است و از مرز 19 هزار بیمار گذشته و به رقم بی سابقه 19457 نفر رسیده است. 

وی تصریح کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش موارد فوتی نیز هستیم که این امر نیز به یکی دیگر از نگرانی‌های ما تبدیل شده است، از آغاز مردادماه تاکنون بیش از 200 بیمار جان باخته‌اند که آمار خوبی نیست. 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته کرونا جان 22 بیمار دیگر شامل 11 مرد و 11 زن در محدوده سنی 34 الی 89 سال از شهرستان‌های بندرعباس، رودان، میناب، سیریک، قشم، پارسیان، بندرلنگه و حاجی‌آباد را گرفت و شمار جان باختگان به 1791 نفر رسید. 

استان کرمانشاه

شرایط شیوع بیماری کرونا با سویه جدید ویروس کووید19 موسوم به دلتا سبب افزایش بستری بیماران در بیمارستان‌های استان کرمانشاه شده است تا شمار شهرستان‌های با وضعیت قرمز به عدد 10 برسد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از امروز شنبه 16 مرداد ماه شهرستان‌های پاوه، کنگاور، اسلام‌آباد غرب، سرپل‌ذهاب، سنقر وکلیایی، هرسین، کرمانشاه، گیلانغرب، صحنه و جوانرود در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

شهرستان روانسر در وضعیت نارنجی قرار دارد و سه شهرستان قصرشیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو که به ترتیب دارای پایین‌ترین جمعیت ساکن در استان کرمانشاه در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند.

بیش از 50 درصد بیمارستان‌های استان کرمانشاه بیش از ظرفیت تخت اختصاص یافته به کرونا، بیمار پذیرش کرده‌اند و با پرشدن تخت‌های بیمارستانی، دو بخش دیگر بیمارستان امام رضا(ع) برای بستری بیماران کووید19 تخلیه شد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیشگیری مهمترین مرحله مبارزه با ویروس کووید19 است زیرا تمامی تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن بوده و تخت در بخش‌های مراقبت‌های ویژه نیز با کمبود مواجه است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه روز گذشته تعداد بیماران بستری با علائم کرونا در بیمارستانهای استان به عدد 810 نفر رسید تا فراتر از تخت‌های پیش‌بینی شده، بیمار مشکوک به کرونا بستری باشد.

در ابتدای مرداد 443 بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری بودند که این آمار تا نیمه مرداد به عدد 810 نفر رسید و براساس جدول فوق شیب بستری بیماران همواره صعودی بوده است که روزهای نگران‌کننده‌ای را نشان می‌دهد.

به گفته مسئولان بهداشتی استان کرمانشاه رعایت دستورهای بهداشتی به کمتر از 50درصد رسیده است که یکی از عوامل افزایش بیماران کرونا محسوب می‌شود و شیوع گونه دلتا در میان جوانان که هنوز واکسینه نشده‌اند بیشتر است.

افزایش شیب مبتلایان به ویروس کووید19 سبب نگرانی از کمبود دارو شده است و اکنون کمبود سرم و داروهای درمان بیماری روبرو در داروخانه‌ها وجود دارد که معاون غذا و دارو کرمانشاه از انعقاد قرارداد برای تأمین داروهای مورد نیاز خبرداده است.

استان اصفهان

آرش نجیمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته، اظهار داشت: در این بازه زمانی تعداد کل موارد نمونه‌گیری شده ویروس کرونا در استان 5272 نفر بودند که 2107 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شدند.

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید مبتلا به کرونای شناسایی شده 517 نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شدند همچنین طی این  مدت 431 بیمار بهبود یافته از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 2845 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد 393 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی آمار مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی 24 ساعت اخیر در استان اصفهان را 27  نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد  17 نفر فوت شده کرونا مثبت قطعی بوده است.

استان گلستان

گلستان وضعیت فاجعه‌باری را در زمینه شیوع کرونا، تعداد بستری‌ها و همینطور آمار فوتی‌ها پشت سر می‌گذارد. با وجود کاهش 16 نفری بستری‌های کرونایی در استان گلستان در روز گذشته اما تعداد فوتی‌ها بر اثر این بیماری بسیار نگران کننده است.

در حال حاضر یکهزار و 908 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گلستان بستری هستند که نسبت به روز قبل از آن 16 نفر کمتر شده است، از این تعداد 200 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و 67 بیمار به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

روز گذشته 32 بیمار گلستانی بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند تا تعداد فوتی‌های کرونایی در استان طی چهار روز اخیر به 107 بیمار برسد که بسیار نگران کننده است.

تمام شهرستان‌های استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارند و با وجود مصوبات ستاد استانی کرونا مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی و عزا، همچنان شاهد برگزاری این مراسم در شهرها و روستاهای استان هستیم و به نظر می‌رسد اراده‌ای برای جلوگیری از برگزاری این مراسمات وجود ندارد و فقط مصوباتی برای رفع تکلیف است.

با وجود ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی به استان گلستان نیز شاهد حضور مسافران از سراسر ایران در شهرهای استان هستیم و به نظر می‌رسد در این زمینه هم سخت گیری‌های لازم صورت نگرفته و می‌تواند یکی از دلایل افزایش شیوع و ابتلا به کرونا در گلستان باشد.

متأسفانه نظارتی بر ترددها به ویژه در بخش ناوگان حمل و نقل عمومی نیست، با اینکه ورود از / به شهرهای قرمز ممنوع است اما شاهد برقراری پروازها به مقصد و از مبدا شهرهای قرمز به استان هستیم. ضمن اینکه در سایه بی توجهی و سهل انگاری مسئولان، روزانه چند دستگاه اتوبوس و مینی بوس از سیستان و بلوچستان به شهرهای مختلف گلستان سفر می‌کنند که نتیجه آن، وضعیت فاجعه‌بار امروز در گلستان است که دیگر نه تخت خالی برای بستری بیماران وجود دارد و نه دارو و تجهیزات درمانی به اندازه کافی در این استان فراهم است.

استان یزد

ابراهیم سلمانی در ارتباط با وضعیت کرونا اظهار داشت: در حال حاضر، 875 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد، 147 نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه در شبانه روز گذشته، 169 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند، افزود: در حال حاضر تمام شهرستان‌ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

سلمانی با اشاره به کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نسبت به هفته قبل افزود: در حال حاضر استفاده از ماسک 39 درصد و فاصله اجتماعی در استان 47 درصد گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: با توجه به کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و نوسان امار بستری‌ها، وضعیت موج پنجم در استان شکننده است و در صورت تدوام کاهش رعایت شیوه‌نامه‌ها، در هفته‌های آتی به  روزهای سیاه کرونا تبدیل می‌شود.

استان خراسان رضوی

تعداد مناطق قرمز کرونایی در خراسان رضوی به 22 شهرستان افزایش یافت که هفت شهرستان در وضعیت قرمز تیره هستند.

در حال حاضر شهرستان‌های مشهد، سرخس، تربت‌جام، بینالود، چناران، گلبهار، درگز، قوچان، کاشمر، سبزوار، صالح آباد، ششتمد، فیروزه، نیشابور، گناباد، جغتای، بردسکن، خلیل آباد، تربت‌حیدیه، کلات، تایباد و خواف در وضعیت قرمز و قرمز تیره هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه اظهار کرد: اوضاع شهر مشهد از نظر تعداد بیماران کرونایی بستری شده خوب نیست و این در حالی است که اکنون شاهد بستری شدن روزانه 527 نفر در این شهر هستیم که با تعداد افراد ترخیص شده هماهنگ نیست.

مهدی قلیان خاطرنشان کرد: رسوب بیماران کرونایی زیاد است و تخت‌های پشتیبان در نظر گرفته شده نیز در حال تکمیل است و باید تخت‌های مضاعف دیگری در نظر گرفته شود ولی با این حال کادر درمان در تمام بخش‌ها در کمک به بیماران عقب نشینی نخواهند کرد.

وی گفت: به طور میانگین روزانه قریب به هفت هزار بیمار با علائم مشکوک به کرونا به بخش سرپایی مراکز منتخب کرونا در استان مراجعه می کنند که آمار این بیماران به سرعت در حال افزایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهترین راه مقابله با ویروس کرونا را اجتناب از حضور در دورهمی ها، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی برشمرد.

استان اردبیل

شهرام حبیب‌زاده با اشاره به جان باختن 10 نفر دیگر و بستری شدن 105 مبتلای جدید در 24 ساعت گذشته اظهار داشت: شمار کل جان باختگان ثبت شده کرونا در استان اردبیل به 1927 نفر رسیده و تعداد بستری‌های همزمان به 625 نفر و تعداد بیماران بدحال بستری در آی سی یو به 89 نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، خلخال، گرمی و اصلاندوز در وضعیت قرمز و شهرستانهای بیله‌سوار، نیر، نمین، سرعین و کوثر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

حبیب‌زاده بیان کرد: وضعیت کاملا بحرانی و خطرناک در اردبیل حاکم است و متأسفانه بساط مراسم عروسی و عزاداری همچنان پابرجاست.

وی تصریح کرد: کرونای دلتا سرعت انتقال بسیار بالایی دارد که متاسفانه در این زمینه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اهمیت نمی‌دهند.

استان فارس

روزها و هفته‌های سخت کرونایی دوباره در استان فارس خود را نشان داده، ظرفیت تکمیل شده بیمارستان‌ها و تخت‌ها، لغو مرخصی‌های کادر درمان و افزایش شمار مبتلایان تنها بخشی از شرایط این روزهای استان فارس است.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و 107 هزار و 851 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده 330 هزار و 240 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون 130 هزار و 992 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 24 هزار و 442 بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون 354 هزار و 682 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

هم اکنون چهار هزار و 209 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، 340 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

بر این اساس در 24 ساعت گذشته 32 هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند که با این حساب مجموع جان‌باختگان ناشی از کرونا به پنج هزار و 339 نفر رسیده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1105946 برچسب‌ها کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کرونا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرونا در بیمارستان های استان مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بیمارستان های استان کرمان بیمارستان های استان بوشهر سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان دانشگاه علوم پزشکی کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جان خود را از دست دادند بخش مراقبت های ویژه پروتکل های بهداشتی رعایت شیوه نامه ها شبانه روز گذشته مبتلا به کرونا بیماران کرونایی وضعیت نارنجی استفاده از ماسک 24 ساعت گذشته آذربایجان غربی استان کرمانشاه بستری هستند ابتدای شیوع بیمار مبتلا ابتلا به کرونا بهداشت و درمان کرونا در استان استان بوشهر استان کرمان مشکوک به کرونا بستری بیماران بیماران بستری بیمار کرونایی بیماران بدحال تعداد بیماران بیماران کرونا ناشی از کرونا نفر رسیده جدید مبتلا وضعیت قرمز تعداد فوتی ها بیماری کرونا خراسان جنوبی استان گلستان استان اصفهان مراکز درمانی قرمز کرونایی بیمار در بخش سطح استان بیمار کرونا شناسایی شده تعداد بیمار ویروس کرونا استان سمنان استان هستیم نگران کننده استان قزوین جان باختگان وضعیت کرونا تعداد بستری آخرین وضعیت حال حاضر نشان می دهد 24 ساعت اخیر شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۶۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده امروز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان خراسان جنوبی که برای بررسی خسارت‌های سیل زیرکوه برگزار شد به خبرنگاران گفت: بیشترین خسارت سیل به بخش راه‌ها، کشاورزی و واحدهای مسکونی شهرستان زیرکوه بوده است.

به گفته وی از روز اول سیل امدادرسانی و ارسال ماشین‌آلات انجام شد و خدمت‌رسانی و رفع مشکلات موجود در دستور کلر قرار گرفت.

وی ادامه داد: اگرچه در همه شهرستان‌های استان بارندگی داشتیم اما در زیرکوه به خاطر وضعیت بحرانی خساراتی وارد شد و در بقیه شهرستان‌ها مشکل خاصی وجود نداشت.

عباس زاده تاکید کرد: شرایط اضطراری و بحرانی زیرکوه تا ۲۶ اردیبهشت ماه تمدید شد و همه دستگاه‌ها تا این تاریخ باید حضورشان در مناطق سیل زده تقویت کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر خسارت‌ها از لحاظ حجم و وسعت به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه وارد شده اما از نظر عملیاتی راه‌های شهرستان دچار صدمات جدی شده‌اند و تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ایمنی اولیه تأمین شود.

معاون استاندار افزود: راه‌ها که از بین رفته باید، بازسازی شوند و حدود ۴۴ واحد مسکونی خسارت دیده‌اند که ۱۱ واحد آن باید مجدد احداث شود.

عباس زاده تصریح کرد: بعضی از بندهای خاکی پر آب شده‌اند و در بارش اول در پنجم اردیبهشت چند بند خاکی شکست که به دلیل هشدار قبل از سیل و این که روستای نوده زیرکوه به موقع تخلیه شد، خسارت جانی بر اثر سیل نداشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم بعضی از بندهای خاکی سرریز شده و احتمال شکسته شدن آنها وجود دارد که باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از شرایط بحرانی در این خصوص انجام شود.

عباس زاده با بیان این که ۱۳۷ دانش‌آموز زیرکوه از کنکور جا ماندند گفت: پیگیری‌های استاندار منجر به قول مساعد سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری آزمون مجدد شد که تاکنون بی سابقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز امدادرسانی در زیرکوه تا زمان پایداری شرایط باید ادامه داشته باشد، ادامه داد: حضور ماشین‌آلات با بهره‌گیری از نیروی انسانی کافی باید به خوبی مدیریت شود تا بتوانیم راه‌ها را ترمیم و مشکلات اولیه آنها را رفع کنیم.

به گفته وی شش دستگاه کمپرسی و دو کفی برای تسریع عملیات ترمیم راه‌ها بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران باید در اختیار اداره کل راهداری استان قرار گیرد و باید تیم ویژه‌ای برای ترمیم خسارت به خصوص در بخش قنوات تشکیل شود

کد خبر 6091381

دیگر خبرها

  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • نامه اعتراضی نمایندگان مجلس به وزیر کشور+جزئیات
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • اعتراض نمایندگان به وحیدی درباره تغییرات شهرستان ری