Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون کتبی و شفاهی سی و پنجمین دوره گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی به صورت الکترونیک در در روزهای ۱۱ تا ۱۴ شهریورماه در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب برگزار می شود.

حوزه امتحانی هر داوطلب بنا به راهنمای مربوطه از سوی مرکز سنجش آموزش پزشکی تعیین و در هنگام توزیع کارت ورود به جلسه به اطلاع کلیه داوطلبان رسانیده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی شرکت کنندگان آزمون در تاریخ ۳ شهریور جهت آگاهی از محل شرکت در آزمون کتبی و شفاهی به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir مراجعه کنند.

تمامی داوطلبان می توانند تا ۱۸ مرداد با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir نسبت به ثبت نام اینترنتی جهت شرکت در آزمون و دریافت کد رهگیری اقدام کنند.

افرادی که در موعد مقرر ثبت نام کرده اند باید جهت اطلاع از واجد شرایط بودن برای شرکت در آزمون و یا رفع نقص مستندات ارسالی در تاریخ های ۶ و ۷ شهریور به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

تمامی دستیاران رشته های فوق تخصصی پزشکی لازم است تا تاریخ ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰ دوره دستیاری خود را به پایان برسانند.

دستیاران رشته های فوق تخصصی باید حداکثر ظرف مدت یکسال پس از اتمام دوره آموزش خود در آزمون گواهینامه و دانشنامه رشته مربوطه شرکت کنند و در صورت عدم شرکت یک دوره مردودی محاسبه خواهد شد.

مردودین سی و سومین دوره آزمون گواهینامه فوق تخصصی و به بعد (ازسال ۱۳۹۸و بعد از آن) مشمول یک سال تمدید دوره می شوند و حداکثر پس از سه بار مردودی از سیستم آموزشی دستیاری فوق تخصصی اخراج می شوند.

دارندگان گواهینامه رشته های فوق تخصصی بالینی، مشمول محدودیت تعداد دفعات شرکت درآزمون دانشنامه فوق تخصصی نیستند.

دستیاران فوق تخصصی که در سال های ما قبل، دوره دستیاری را به اتمام رسانده اند و در آزمون نهایی شرکت نکرده و یا موفق به کسب حد نصاب لازم نشدند، از سال ۱۳۹۸ به مدت سه سال فرصت دارند که در آزمون گواهینامه - دانشنامه رشته های فوق تخصصی شرکت کنند و در صورت عدم کسب حد نصاب قبولی گواهینامه، مشمول یکسال تمدید دوره خواهند بود.

افرادی که حتی پس از یکسال تمدید دوره، در آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی مردود شده اند منحصراً یک نوبت دیگر مجاز به شرکت در آزمون کتبی هستند. تعیین محل تمدید دوره مردودین آزمون بر عهده هیات ممتحنه رشته مربوطه است.

اعتبار قبولی آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی پزشکی ۵ سال است و در صورت عدم شرکت و یا عدم موفقیت در آزمون شفاهی در مدت مذکور، متقاضیان موظف به شرکت مجدد در آزمون نهایی کتبی هستند.

افرادی که قبل از تاریخ ابلاغ آئین نامه دوره های فوق تخصصی مصوب پنجاهمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی (۱۷ بهمن ۱۳۷۷) در آزمون نهایی کتبی فوق تخصصی قبول شده اند و تاکنون موفق به کسب قبولی در مرحله شفاهی آزمون مذکور نشده اند باید مجددا" در آزمون کتبی دانشنامه فوق تخصصی شرکت کنند.

تمامی دستیاران شرکت کننده در آزمون سالجاری علاوه بر معرفینامه از طرف رئیس بخش آموزشی و تائید مدیر گروه، ملزم به ارائه تائیدیه از دانشکده پزشکی و معاونت آموزشی دانشگاه محل آموزش و تکمیل حد نصاب قابل قبول Log Book دستیاری و احراز صلاحیت های بالینی (core competency) در قالب شیوه های نوین ارزیابی هستند.

دستیارانی که در آزمون دانشنامه فوق تخصصی شرکت می کنند باید باقیمانده دوره آموزشی خود را پس از آزمون، در مراکز آموزشی مربوطه گذرانده و گواهی لازم مبنی بر اتمام دوره تحصیلی خود جهت فارغ التحصیلی را ارائه کنند.

داوطلبان موظف به دفاع از پایان نامه فوق تخصصی قبل از شرکت در آزمون دانشنامه هستند و در صورت عدم دفاع از پایان نامه حق شرکت در آزمون را نخواهند داشت.

تبصره: در مواردی که پروژه تحقیقاتی طولانی مدت باشد، حسب نظر گروه آموزشی حداکثر به مدت یک سال فرصت جهت دفاع از پایان نامه اعطا خواهد شد. در این مدت فرد مجاز به استفاده از مزایای فوق تخصصی نیست.

کارت ورود به جلسه سی و پنجمین دوره گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی در روزهای ۹ و ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http://sanjeshp.ir با وارد کردن کد رهگیری قابل دریافت است. داوطلب باید پرینتی واضح و خوانا از کارت تهیه کند و در هنگام آزمون به همراه داشته باشد.

آزمون شفاهی دانشنامه فوق تخصصی به صورت PMP, OSCE و سایر روش های ارزشیابی شفاهی و یا مبتنی بر رایانه برگزار می شود و هر گونه تغییر در برنامه برگزاری آزمون شفاهی متعاقبا از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع داده خواهد شد.

تمامی داوطلبان رشته فوق تخصصی جراحی قلب و عروق ملزم به تکمیل لاگ بوک ضمیمه جهت شرکت در آزمون شفاهی هستند و باید در زمان ثبت نام در قسمت مربوط به مستندات آزمون بارگزاری کنند.

قسمتی از نمره آزمون شفاهی به پایان نامه پژوهشی دستیاران تعلق می گیرد و داوطلبانی که خواستار استفاده از این امتیاز هستند باید قبل از ثبت نام شرکت در آزمون، پایان نامه خود را به اتمام رسانده و از آن دفاع کرده باشند و در مهلت ثبت نام جهت شرکت در آزمون در قسمت مربوطه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی آن را بارگزاری کنند.

حدنصاب نمره قبولی سی و پنجمین دوره گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی

در این دوره با توجه به برگزاری هر دو مرحله آزمون کتبی و شفاهی به صورت الکترونیک، تمام داوطلبان در زمان هایی که متعاقبا اعلام می شود در هر دو مرحله آزمون شرکت خواهند کرد و اعلام نتایج مبتنی بر کسب حد نصاب های لازم است.

آزمون کتبی دارای ۱۰۰ یا ۱۵۰ سئوال چند گزینه ای بوده (تعیین تعداد سئوالات با تشخیص هیئت ممتحنه مربوطه و تائید دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی است) و حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی کسب حداقل ۷۰ درصد کل نمره آزمون است.

ملاک قبولی در آزمون شفاهی نیز کسب حداقل ۷۰ درصد از کل نمره آزمون شفاهی است.

توجه: صرفا افرادی که در هر دو مرحله موفق به کسب ۷۰ درصد نمره آزمون شده باشند به عنوان قبول نهایی دانشنامه فوق تخصصی شناخته خواهند شد.

برای تعیین نفرات برتر هر رشته نمره آزمون کتبی با ضریب دو و نمره آزمون شفاهی با ضریب یک محاسبه می شود و معدل بدست آمده، نفرات برتر را مشخص می کند.

دستیاران رشته های فوق تخصصی معرفی شده توسط گروه های آموزشی مربوطه جهت شرکت در آزمون دانشنامه فوق تخصصی در صورت کسب ۶۰ درصد نمره کل آزمون کتبی دانشنامه فوق تخصصی موفق به کسب گواهینامه فوق تخصصی خواهند شد.

هزینه ثبت نام برای کسانی که بار اول در آزمون شرکت می کنند یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، برای کسانی که بار دوم در آزمون شرکت می کنند ۳ میلیون ریال، برای کسانی که بار سوم و یا بیشتر از ۳ بار در آزمون شرکت می کنند ۶ میلیون ریال است.

داوطلبانی که فقط متقاضی شرکت در مرحله شفاهی آزمون دانشنامه فوق تخصصی باشند باید نسبت به واریز فقط مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اقدام کنند.

کد خبر 5275563

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمون دانشنامه پزشکی دستیاران پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی کنکور 1400 دانشگاه آزاد اسلامی واکسیناسیون وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی انتخاب رشته پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سازمان سنجش دانشگاه تهران مرکز سنجش آموزش پزشکی پذیرش بدون آزمون دانشجویان آزمون دستیاری سازمان امور دانشجویان گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی آزمون دانشنامه فوق تخصصی رشته های فوق تخصصی جهت شرکت در آزمون آزمون نهایی کتبی نامه فوق تخصصی آزمون نهایی آزمون کتبی صورت عدم شرکت می کنند آزمون شفاهی موفق به کسب پایان نامه تمدید دوره نمره آزمون آزمون شرکت شرکت کنند خواهد شد ثبت نام حد نصاب کسب حد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۶۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی

در این مقاله با مسیر درستی در یادگیری کار با تجهیزات اتوماسیون صنعتی نظیر پی ال سی، درایو، HMI و ... می‌پردازیم.

اگر این مقاله را می‌خوانید، قطعا با اتوماسیون صنعتی آشنا هستید و علاقه‌مند به یادگیری آن هستید. اتوماسیون صنعتی یکی از رشته‌های برق است و مربوط به اتوماتیک کرند فرآیندهای صنعتی با انواع تجهیزات مختلف است. این تجهیزات شمال پی ال سی، اینورتر، HMI، سروو موتور، انواع سنسورها و ... می‌شود.

این رشته به دلیل ماهیتی که دارد، پروسه یادگیری دشوار تری دارد و افرادی که می‌خواهند آن را یاد بگیرند معمولا با دشواری‌های زیادی مواجه می‌شوند. اتوماسیون صنعتی یک رشته تخصصی و تجربی است، به این معناست که برای یادگیری این حرفه به بهترین شکل لازم است شما در محیط های صنعتی قرار بگیرید و مدام با این تجهیزات کار کنید، اما متاسفانه امکان قرار گرفتن در محیط صنعتی و کار با تجهیزات گران قیمت این رشته برای همه فراهم نیست.

در این مقاله یکی از بهترین روش‌های آموزش اتوماسیون صنعتی را به شما خواهم گفت تا به بهترین، کامل‌ترین و سریع‌تر شکل ممکن اتوماسیون صنعتی را یاد بگیرید.

یادگیری اتوماسیون صنعتی را از کجا شروع کنیم؟

اتوماسیون صنعتی یکی از رشته‌های مربوط به برق است، از این رو اگر شما قصد دارید اتوماسیون صنعتی را یاد بگیرید، لازم است ابتدا با مفاهیم برق آشنا باشید. این مطالب در دانشگاه رشته برق به صورت کامل آموزش داده می‌شود، با این حال اگر این امکان برای شما وجود ندارد، آموزش‌های پایه برق را می‌توانید به صورت رایگان در اینترنت دریابید و از آنها استفاده کنید.

پس از آشنایی با مفاهیم برق، شما آماده ورود به حوزه اتوماسیون صنعتی هستید. آموزش اتوماسیون صنعتی را با مطالب رایگان داخل اینترنت و یا کتاب‌های اتوماسیون صنعتی آغاز کنید. این مطالب به شما کمک می‌کند تا با اتوماسیون صنعتی بیشتر آشنا شوید، با مفاهیم پایه اتوماسیون صنعتی آشنا شوید و آنها را یاد بگیرید. علاوه بر آن، به شما کمک می‌کند تا قبل از سرمایه گزاری در وقت و هزینه از علاقه خود نسبت به این زمینه مطمئن شوید.

مطالب رایگان داخل اینترنت و کتاب‌های موجود در بازار، درحالی که اهمیت بالایی دارند، ولی تنها با خواندن یک کتاب نمی‌توانید یک اتوماسیون کار شوید و پروژه اتوماسیون صنعتی را به تنهایی انجام دهید و کسب درآمد کنید. برای این کار لازم است با تجهیزات به صورت عملی کار کرده باشید و این سیستم‌ها را حداقل به صورت دمو راه اندازی کرده باشید. در این مرحله است که توصیه می‌شود شما آموزش و یادگیری اتوماسیون صنعتی را به مرحله بعدی برسانید و در یکی از دوره اتوماسیون صنعتی شرکت کنید.

مزایای یادگیری اتوماسیون صنعتی به صورت حضوری و عملی

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، بزرگ ترین مشکل یادگیری اتوماسیون صنعتی برای یک فرد معمولی محدودیت در کار با تجهیزات است. این تجهیزات و قطعات معمولا قیمت بالایی دارند و فرد معمولی نمی‌تواند آنها را صرفا جهت تمرین تهیه کند و از آنها استفاده کنید. بزرگ‌ترین مزیت آموزش اتوماسیون صنعتی به صورت حضوری و کلاس‌های عملی، مهیا کردن محیط مناسب یادگیری با انواع تجهیزات است که امکان تمرین به صورت عملی را فراهم می‌کند.

علاوه بر این، در دوره‌های حضوری شما با یک استاد خبره و باتجربه در ارتباط هستید که می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد. همچنین با آشنا شدن با سایر شرکت کنندگان شما شانس برقراری و ایجاد ارتباطی قوی کاری را نیز دارید که برای شروع می‌تواند خیلی اهمیت بالایی داشته باشد.

بهترین مکان برای یادگیری تخصصی اتوماسیون صنعتی

پیشنهاد من برای کسانی که می‌خواهند در دوره‌های حضوری اتوماسیون صنعتی شرکت کنند، دوره‌های شرکت نیک صنعت است. دوره‌هایی که در این شرکت برگزار می‌شود از ادوات و تجهیزات متنوع و کاملی برخوردار هستند و اساتید این دوره‌ها از نام‌های شناخته شده ایران هستند. همچنین پس از اتمام دوره به شما یک مدرک داده می‌شود که می‌تواند کمک بسیار زیادی در پیدا کردن اولین شغل شما در کند. دوره‌های برگذار شده در این دوره‌ها شامل گارانتی دائمی نیز می‌باشد، به این معنا که پس از اتمام دوره، هر جا اگر به مشکلی برخورد کردید و سوالی داشتید، می‌توانید آن را در پشتیبانی بپرسید و پاسخ بگیرید.

انجام پروژه و شروع کسب درآمد

بعد از اتمام دوره‌های حضوری اتوماسیون صنعتی و دریافت مدرک این دوره‌ها شما آماده برای کسب درآمد هستید. به صورت کلی در ابتدا شما به دو حالت می‌توانید از این طریق درآمد داشته باشید

روش اول از طریق استخدام شدن در یکی از شرکت‌های اتوماسیون صنعتی در ایران است. این روش معمولا راحت‌ترین و ایمن‌ترین روش شروع کسب درآمد است، چرا که با استخدام شدن دیگر لازم نیست به دنبال پروژه اتوماسیون صنعتی باشید، و همچنین می‌توانید از ترجبه و دانش مهندیس آن شرکت نیز استفاده کنید و از آن بهره ببرید.

روش دوم انجام پروژه به صورت فری لنس هستش، یعنی اینکه خودتان به دنبال پروژه بگردید و آنها را به صورت خود مختار انجام دهید. این روش کسب درآمد با اینکه انعطاف‌پذیری بالایی را در دست شما قرار می‌دهد، یافتن و گرفتن پروژه اتوماسیون صنعتی برای اتوماسیون کار صفری که تجربه کاری ندارد و نام او شناخته شده نیست می‌تواند بسیار دشوار باشد.

جمع بندی

به طور خلاصه، بهترین روش و مسیر یادگیری اتوماسیون صنعتی ابتدا آشنا شدن با مفاهیم برق است، سپس آشنا شدن و یادگیری اتوماسیون صنعتی با استفاده از مطالب رایگان داخل اینترنت و کتاب‌ها و در انتها، برای یادگیری تخصصی توصیه می‌شود در دوره حضوری اتوماسیون صنعتی شرکت کنید. بعد از سپری کردن این مراحل شما آماده کسب درآمد هستید و می‌توانید فعالیت خود را آغاز کنید.

از دیگر مزایای نیک صنعت می‌توان به سایر خدمات این مجموعه اشاره کرد. این خدمات شامل خدمات فروش، تعمیر درایو و نصب و راه اندازی تجهیزات و سیستم‌های صنعتی است. پک کامل خدمات نیک صنعت باعث شده شما تمام نیزهای اتوماسیون صنعتی خود را بتوانید در یک مکان دریافت کنید.

کد خبر 748424

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند