Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@23:48:13 GMT

پنتاگون بر پیمانکاران نظامی خود کنترلی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۷۱۸۰

پنتاگون هنوز نتوانسته است بر پیمانکاران نظامی خصوصی خود نظارت داشته باشد و این خطر تکرار قتل عام غیر نظامیان عراق در سال ۲۰۰۷ را در پی دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پس از گذشت ۲۰ سال از زمان حملات ۱۱ سپتامبر هنوز نتوانسته است بر پیمانکاران نظامی خصوصی خود نظارت و کنترل موثر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پایگاه اینترنتی ریسپانسیبل استیتکرافت نوشت: تعداد پیمانکاران نظامی در افغانستان، عراق و مکان‌های دیگر افزایش یافته است و باید تاکنون نوعی از راهبرد نظارتی برقرار می شد، اما گزارش «دفتر پاسخگویی دولت آمریکا» نشان می‌دهد این اتفاق روی نداده است.

در این گزارش آمده است: «وزارت دفاع نتوانسته است قرارداد‌های پیمانکاران امنیتی خصوصی، پرسنل، عملیات بشردوستانه حفظ صلح یا عملیات مشابه دیگر را به طور جامع شناسایی کند.»

این گزارش اعلام می‌کند دولت هنوز درباره فعالیت پیمانکاران امنیتی خصوصی نظارت خوبی ندارد.

پیتر سینگر محقق ارشد در «بنیاد آمریکای نوین» و تحلیلگر باسابقه صنعت قرارداد نظامی خصوصی در فضای مجازی نوشت: «اکنون سال ۲۰۲۱ است و پنتاگون هنوز برای مدیریت پیمانکاران نظامی خصوصی مجهز نیست. این پیمانکاران بیش از دو دهه قبل به کار گرفته شدند و فعالیت آن‌ها موجب کشته شدن افراد و صرف میلیارد‌ها دلار در عراق و افغانستان شد.»

پایگاه اینترنتی آمریکایی بلومبرگ اعلام کرد فقط مشکل گزارش دهی مطرح نیست و این موضوع مطرح است که شکست‌های گذشته تکرار شود.

کنگره آمریکا اعلام کرد: «پنتاگون باید ردیابی و گزارش دهی درباره پیمانکاران امنیتی خصوصی را که در کنار ارتش و نهاد‌های غیر نظامی آمریکا فعالیت می‌کنند بهبود دهد و در غیر این صورت با خطر تکرار قتل عام غیر نظامیان عراق در سال ۲۰۰۷ روبرو می‌شود که تلاش آمریکا برای مقابله با شورش‌ها را خدشه دار کرد.»

کنگره آمریکا اعلام کرد: «اگر وزارت دفاع شیوه‌های شناسایی، ثبت، رهگیری و ارزیابی استفاده خود از قرارداد‌های پیمانکاران امنیتی خصوصی و پرسنل آن را بهبود ندهد، این خطر وجود دارد که تأثیرات منفی راهبردی که دولت آمریکا در عراق و افغانستان تجربه کرد تکرار شوند.»

تینا وان شرمن تحلیلگر ارشد در تهیه گزارش کنگره گفت: «ما چند سال است گزارش می‌دهیم وزارت دفاع فاقد اطلاعات کامل در خصوص تعداد پیمانکارانی است که در استخدام این وزارتخانه قرار دارند. بنابراین، تعجب آور نیست که وزارت دفاع در خصوص پیمانکاران امنیتی خصوصی خود تصویر کاملی در اختیار ندارد. وزارت دفاع در خصوص این موارد اطلاعات مناسبی ندارد: تعداد پیمانکاران، هزینه‌های آنها، محل استقرار پیمانکاران و نوع عملیاتی که از آن حمایت می‌کند و اینکه آیا پیمانکاران مسلح هستند یا خیر.
یکی از دلایل این وضع آن است که وزارت دفاع در مورد خدمات امنیتی خصوصی تعریف منسجمی ندارد. بنابراین، عناوین شغلی مانند نگهبان و افسر گشت پلیس در این چارچوب قرار می‌گیرند در حالی که عناوین شغلی دیگر مانند کارآگاه پلیس این طور نیستند. اگر ندانید که بازیگران چه کسانی هستند، زمانی که کار اشتباه انجام دهند، نمی‌توانید آنها را مجازات کنید.»

برچسب ها: 11 سپتامبر ، 11 سپتامبر ، وزارت دفاع آمریکا ، پنتاگون

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: 11 سپتامبر 11 سپتامبر وزارت دفاع آمریکا پنتاگون پیمانکاران نظامی نظامی خصوصی وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ۵ واحد (یگان) نظامی ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داده اما از انجام اقدامات تنبیهی علیه آنها خودداری کرده است.

به گزارش مشرق، ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: «به این نتیجه رسیده‌ایم که ۵ واحد (یگان) نظامی اسرائیل در کرانه باختری مرتکب نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه شده‌اند.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما در حال گفتگو با دولت اسرائیل در مورد این موضوع هستیم و همه تخلفات قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (عملیات طوفان الاقصی) رخ داده است.

او مدعی شد: اسرائیل اقدامات اصلاحی را در مورد ۴ واحد (یگان) انجام داد. با یک واحد رایزنی‌های مداوم با اسرائیلی‌ها انجام می‌شود و تصمیم آمریکا پس از تکمیل مذاکرات انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان آمریکایی از مردم غزه از اثرات عملیات «وعده صادق» بود
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان